Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Custom ROM burde ikke være så altfor vanskelig å fikse, utifra det lille jeg har sett av guider. Så hvis man går inn for Custom ROM er den da brukbar? Såvidt jeg ser kjører mange her Android 1.7.2/1.6.2, men er ikke 2.1 ute for Hero? Er det så dårlig eller er det andre grunner?

 

LG Optimus One ser ikke noe bra ut, har ikke lyst på den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har hatt Hero i et år, og følger de oppdateringene som telefonen foreslår. Synes imidlertidig at den begynner å bli fryktelig treg. For meg virker det som om det finnes en jungel av "custom rom" der ute. Hvilken er best med tanke på stabilitet og hurtighet?

Froydvillain 1.7.2 ! :-)

Noen klager dog på batteritiden, jeg syns ikke den er alt for ille.

Lenke til kommentar

Jeg innbilte meg at å finne ut hvordan man installerer Stock HTC ROM etter å ha brukt custom ROM var lett, men der tok jeg feil. Er det noen som har noen tips? HTC ROMen er jo en .exe fil. Har lasta ned en av disse: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559622 , men det står official untouched GSM HTC Hero ROMs vil det si at 3G ikke fungerer på disse ROMene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg innbilte meg at å finne ut hvordan man installerer Stock HTC ROM etter å ha brukt custom ROM var lett, men der tok jeg feil. Er det noen som har noen tips? HTC ROMen er jo en .exe fil. Har lasta ned en av disse: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559622 , men det står official untouched GSM HTC Hero ROMs vil det si at 3G ikke fungerer på disse ROMene?

GSM er bare den typen mobiler vi har her i Norden.

Du får også Hero som CDMA versjon, da kalt HTC Sprint Hero (eller noe sånt)

 

Det beste er å ta backup av mobilen før du installerer custom rom ! :p

Lenke til kommentar

Det var kjekt å vite. Jeg vet jo at vi har GSM her, men blandet CDMA med WCDMA eller hva den nå heter som er 3G/HDSPA innstillingen på disse telefonene. Da jeg først la inn custom ROM tenkte jeg jo aldri at jeg skulle tilbake, men nå skal telefonen selges og da er det greit at den er stock så ikke leifen som kjøper den får helt schveiss.

Lenke til kommentar

Har holdt Heroen min ganske ''original''. :p

Lagt inn et par apps osv. Merker den er litt treig og laggy! Hørt mye om sånn oppgradering av ROM'en, hva innebærer dette? Lyst å få den litt raskere, men vet ikke helt hva denne oppdateringen innebærer eller hva som må gjøres. Eller om det er noen risiko ved å utføre dette?

Har lite erfaring med dette så håper på å få noen fine svar, lest mye i denne tråden om akk dette - Oppdatering av ROM. :)

Lenke til kommentar

Har holdt Heroen min ganske ''original''. :p

Lagt inn et par apps osv. Merker den er litt treig og laggy! Hørt mye om sånn oppgradering av ROM'en, hva innebærer dette? Lyst å få den litt raskere, men vet ikke helt hva denne oppdateringen innebærer eller hva som må gjøres. Eller om det er noen risiko ved å utføre dette?

Har lite erfaring med dette så håper på å få noen fine svar, lest mye i denne tråden om akk dette - Oppdatering av ROM. :)

Nå mener ikke jeg å være fryktelig pirkete selv om jeg sikkert ofte oppfattes sånn, men mener du oppdatering av ROM som i å laste ned den siste oppdatering fra HTC eller å faktisk legge inn en ny ROM aka custom ROM?

 

Jeg antar at du mener det sistnevnte og kan gi deg et raskt svar: Ja, det er ytelsesforskjeller å spore fordi de som lager disse ROMene prøver å optimalisere de og fjerne ting man ikke trenger som bruker unødig prosessorkraft (og dermed mer batteri) enn den originale. Det er en jungel der ute og alle har de sine styrker og svakheter. Noen mangler f. eks Sense og andre har noen finurligheter du kun finner i den spesifikke ROMen.

 

Farer: følger du ikke "oppskriften" godt nok og utelater et punkt, har for lite strøm når du begynner eller tråkker feil et annet sted kan du ende opp med en ubrukelig telefon, men dette har jeg hørt svært lite om (men det er alltid noen som får det til). På www.xda-developers.com finner du en fin guide om du går inn på Hero-forumet (bare skriv Hero i boksen øverst til høyre så havner du på rett plass (I Development-forumet).

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Har snart hatt Heroen min i et år nå, og nå begynner den å bli treg og henger seg opp veldig ofte. I tillegg så varer ikke batteriet så lenge som det gjorde før. Og mobile nettverk slår seg på hele tiden. Hvis jeg slår det av så tar det bare sekunder før det er på igjen.

Bruker orginal ROM og Launcher Pro, men vurderer for første gang å legge inn custom ROM nå.

Tipper det blir Froydvillain på meg og nå.

 

Er det bare å kopiere alle filene inne på telefonen når jeg skal ta backup?

Lenke til kommentar

Prøver å roote Heroen nå, men står litt fast. Kan veldig lite om sånt så håper på litt hjelp.

Bruker denne guiden: http://myandroidblog.wordpress.com/2009/08/03/htc-hero-root-access/

 

Sliter med punkt 9:

On Windows, open cmd.exe (Start -> Run -> cmd.exe -> Enter):

 

1. Change the directory to the tools directory you’ve created earlier.

2. Run fastboot.exe boot boot.img.insecure from within the tools directory.

 

Hvordan gjør jeg dette? Kan som sagt utrolig lite om dette så håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar

Prøver å roote Heroen nå, men står litt fast. Kan veldig lite om sånt så håper på litt hjelp.

Bruker denne guiden: http://myandroidblog.wordpress.com/2009/08/03/htc-hero-root-access/

 

Sliter med punkt 9:

On Windows, open cmd.exe (Start -> Run -> cmd.exe -> Enter):

 

1. Change the directory to the tools directory you’ve created earlier.

2. Run fastboot.exe boot boot.img.insecure from within the tools directory.

 

Hvordan gjør jeg dette? Kan som sagt utrolig lite om dette så håper noen kan hjelpe :)

Det enkleste er vel egentlig å bruke Universal AndRoot eller liknende.

Guide til hvordan du gjør det her

(du kan bruke en hvilken som helst filutforsker, ikke nødvendigvis den som står oppført i guiden over)

:)

Endret av xdye
Lenke til kommentar

Var enklere det ja. Fikk til rootingen nå, men får ikke til å legge inn custom ROM.

Bruker denne siden til hjelp. Det stopper opp når jeg skal installere Busybox.

Da får jeg opp to feilmeldinger.

Den ene er at jeg har for lite plass på telefonen og den andre går slik: "This application failed, either because your device is not nand unlocked or we were unable to remount".

 

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...