Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fekk Heroen min i posten i går, og førsteinntrykket er særs bra. Min tidlegare HTC-telefon var ein Touch HD, og den blir slått ned i støvlane av "helten".

 

For det første så er den rask - veldig rask. Telefonen min vart levert med siste ROM innstallert, og det er milevis forskjell mellom denne og HD-en sin megatreige Windows Mobile. Videre, er talekvaliteten og høgtalaren bra. Skjermen er også svært bra, og ufatteleg mykje bedre enn den trykkfølsomme på HD-en.

 

Dette lovar svært bra.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette generelt sett er Netcom, eller telefonen sitt problem, men er det noen som sliter med 3G dekning her?

Ja, enkelte dager kan jeg miste datatilkoblingen helt og det kan vare en hel dag! Noen ganger får jeg kun Edge de plassene jeg pleier å ha full 3g+ dekning. Ganske surt når en betaler nettopp 250,- i måneden å få fri trafikk og god dekning.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Fikk Hero for 5-6 dager sia;)

Fått enn bitte liten ripe øverst på skjermen ved HTC logoen:(.. Hvordan funker disse ripefjernings spraya, ripen er usynlig i bruk må se godt etter får å se den.? Har bestilt skjerbeskytter og sånn gummibesyttelse for resten av telefonnen. På de bildene jeg så netet virka det som om telefonen virka veldig mye tjukkere når man hadde den på.

 

Noen som har erfaring med slik gummi besyttelse?

post-68887-1257535851_thumb.jpg

Lenke til kommentar
har ikke erfaring med gummi beskyttelse, men jeg bestillte heller full shield fra zagg.com

 

EDIT:

Her er linken til den http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

 

Hei vuderte først å bestille full invisbleShield fra zagg, men leste at de som har en såkalt "panited" versjon av HTC Hero kan riskere at lakken blir ødelagt. Zagg har selv lagt ut "warning" på det, håper du leste det før du kjøpte. Uansett går det vel ann å benytte den på fronten av mobilen.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med slik gummi besyttelse?

post-68887-1257535851_thumb.jpg

Ja, har brukt den siden onsdag. Anbefaler ikke å kjøpe den av flere grunner. I mitt tilfelle er det mer styr å ta mobilen inn og ut av lomma, silikon mot stoff er ingen glatt kombo. Kanskje også spesialtilfelle hos meg, men den samler opp mye støv fra lommen mellom silikonet og mobilen, som igjen kan ripe.

Eneste fordelene er at mobilen er bedre beskyttet mot støt og jeg syns den sitter bedre i hånden.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med slik gummi besyttelse?

post-68887-1257535851_thumb.jpg

Ja, har brukt den siden onsdag. Anbefaler ikke å kjøpe den av flere grunner. I mitt tilfelle er det mer styr å ta mobilen inn og ut av lomma, silikon mot stoff er ingen glatt kombo. Kanskje også spesialtilfelle hos meg, men den samler opp mye støv fra lommen mellom silikonet og mobilen, som igjen kan ripe.

Eneste fordelene er at mobilen er bedre beskyttet mot støt og jeg syns den sitter bedre i hånden.

 

Har allerede bestilt den:P Men var ikke så dyr, kosta bare 2 pund eller noe.

Lenke til kommentar

Har droppa alt av beskyttelse til mobiler o.l. for lenge siden, syns de ødelegger brukeropplevelsen uansett hvor tynne og smarte de er. Har en filosofi om at de fleste bærbare dingser er teknologisk avleggs etter 2-3 år uansett og at de fleste overlever uten beskyttelse fram til da.

 

Det eneste jeg passer på er at dingsene mine ikke ligger i samme lomme som nøkler og andre potensielt skadelige ting. Og så har jeg en gammel møkkamobil jeg bruker simkortet i om jeg skal på fritidsaktiviteter som ikke er helt sunn for elektroniske komponenter. Mulig jeg også skaffer meg tvilling-SIM på sikt..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Kan noen være snill å legge ut bilder der hvor dem har installert invisbleShield på sin Helt? Jeg snakket med online support på zagg.com. Han sa at dette ikke skulle være noe problem på min hero, siden den var hvit. Men han hadde problemer med å definere helt hva "painted version" innebar:S..Noen som kan forklare meg hvis de har forstått det?

Lenke til kommentar
Går det an å hindre Heroen i å synkronisere over mobilnettet? Men den skal fremdeles synkronisere straks den har Wifi.

 

Jeg lurer også på noe, er det tilstrekkelig å trykke av mobilt netverk widgeten når jeg skal utenlands? Litt redd for at den skal ligge å synce ting når jeg er borte ;p

Lenke til kommentar

sjekk denne Tripod http://picasaweb.google.no/neverio/HTCHero#

 

Tok noen bilder av min nå i farten..

Min InvisbleShield har sittet på i 3 uker nå tror jeg, og holder fint for meg som jobber som industrimekaniker.

 

Hadde en på min tidligere telefon også (HTC Touch Diamond), den begynnte å slite seg av etter at det var gått over 1 år..

Endret av Neverio
Lenke til kommentar
Går det an å hindre Heroen i å synkronisere over mobilnettet? Men den skal fremdeles synkronisere straks den har Wifi.

 

Jeg lurer også på noe, er det tilstrekkelig å trykke av mobilt netverk widgeten når jeg skal utenlands? Litt redd for at den skal ligge å synce ting når jeg er borte ;p

Slår man av mobilt nettverk, så slår man av mobilt nettverk ;)

Jeg ønsker å kunne browse market eller se på google maps med mobilt nettverk uten at mobilen bruker unødvendig mye strøm, penger og datatrafikk på syncing.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Jeg får ikke til mobiltnetverk med min

 

Har Chess og har tatt å skrevet av det som sto der, men får ikke koblet til...

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Jeg hadde samme problem, men fikk løst det etter hvert. Se denne tråden på Norsk Androidforum.

 

strever med å finne ut hvordan multitaskingen fungerer? Noen clue? og koffor kan ikke vær-applikasjonen vise hjemsted? :p

 

Hvis du holder inne "home"-knappen vises de siste programmene/applikasjonene du har kjørt.

 

Når det gjelder vær-widgeten kommer den preinstallert med en del verdensbyer. Når du går inn på applikasjonen, vil du til høyre for stedet som det vises vær for, se f.eks. 3/7. Når du stryker fingeren opp eller ned over skjermen bytter du mellom de forhåndsinnstallerte. På plass 1/7 ligger "gjeldende plassering", ihvertfall hos meg. GPS må være på for at denne plasseringen skal bli nøyaktig.

 

Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...