Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

@Jarmo: Et fantastisk godt eksempel! Jeg applauderer at du har gravd frem dette.

 

@aluxez: Jeg fikk ikke min skolegang gratis. Jeg måtte betale for den. Dette var selvsagt noe jeg valgte selv, men med god grunn. Ingen av de offentlige skolene i mitt fylke kunne tilby i nærheten av det samme tilbudet på mine fag som den private, kristne, skolen jeg gikk på. Selv om jeg er ateist, så valgte jeg å gå på en skole styrt av religiøse fanatikere, være nødt til å ha faget religion, ha daglige bønnemøter og ikke minst - betale for hele sulamitten på toppen av det hele.

 

Men det er akkurat slik sosialistene tenker aluxez, for det er akkurat dette som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk ikke min skolegang gratis. Jeg måtte betale for den. Dette var selvsagt noe jeg valgte selv, men med god grunn. Ingen av de offentlige skolene i mitt fylke kunne tilby i nærheten av det samme tilbudet på mine fag som den private, kristne, skolen jeg gikk på. Selv om jeg er ateist, så valgte jeg å gå på en skole styrt av religiøse fanatikere, være nødt til å ha faget religion, ha daglige bønnemøter og ikke minst - betale for hele sulamitten på toppen av det hele.

 

Dette er bare tull og tøys. Godkjente privatskoler får 85% per elevplass av det det koster for en tilsvarende plass i den offentlige skolen. Du betalte ikke "hele sulamitten", du betalte de resterende 15%. I tillegg kan du ha krav på stipend og lån fra Lånekassen og dermed blir den offentliges andel av betalingen av din skolegang ennå høyere.

Lenke til kommentar
Men det er akkurat slik sosialistene tenker aluxez, for det er akkurat dette som skjer.

Det er ikke dette som skjer. Når har hele Norges befolkning fått rabatt? Når har hele befolkningen vært med på å lynsje de rike`? Eksempelet var dumt fordi det forutsetter at inbyggerne i landet er dumme som brød. Og det er ikke sosialister.

 

Og dessuten, om du ikke hadde foreldre som klarte å forsørge, så hadde du kunnet skaffe deg stipender på rundt 15000 kr i året. Så der er det du som har gjort feilen.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at du fikk stipend og lån, jeg sa du /kunne ha krav på det/. Det er noe helt annet. Dessuten: det viktigste var at du ikke betalte "hele sulamitten", du betalte en liten brøkdel. Resten var det vi andre som betalte for deg. ;)

 

Jeg har betalt tilbake, med renter, flere ganger. Jeg betalte sågar også skatt da jeg gikk på skole for å i det hele tatt overleve.

Lenke til kommentar
Jeg har betalt tilbake, med renter, flere ganger. Jeg betalte sågar også skatt da jeg gikk på skole for å i det hele tatt overleve.

 

Og igjen bommer du på hovedpoenget: Du betalte /ikke/ "hele sulamitten" selv. Du betalte en liten brøkdel.

 

Igjen så feiler du å forstå, jeg har betalt tilbake det midlertidige lånet, flere ganger. Både igjennom skatten jeg betalte SAMTIDIG som jeg gikk på skole, skoleavgiften og skatten jeg har betalt i alle år, etter endt skolegang. Jeg har finansiert skolegangen min mange ganger skal jeg fortelle deg.

Lenke til kommentar
Igjen så feiler du å forstå, jeg har betalt tilbake det midlertidige lånet, flere ganger. Både igjennom skatten jeg betalte SAMTIDIG som jeg gikk på skole, skoleavgiften og skatten jeg har betalt i alle år, etter endt skolegang. Jeg har finansiert skolegangen min mange ganger skal jeg fortelle deg.

 

Dette er en påstand det bør være lett å dokumentere. Om du kan.

Lenke til kommentar
Det der var jo helt latterlig Jarmo. Ingen mennesker som har fått gratis skolegang ville tolket rabatten på den måten. Og det er en fornermelse mot alle sosialister at du antar at de er så dumme.

 

Jeg syns Jarmos post var fantastisk!! :D

 

Hvem var det som sa at i Norge er misunnelsen sterkere enn kjønnsdriften? ;)

Lenke til kommentar
Igjen så feiler du å forstå, jeg har betalt tilbake det midlertidige lånet, flere ganger. Både igjennom skatten jeg betalte SAMTIDIG som jeg gikk på skole, skoleavgiften og skatten jeg har betalt i alle år, etter endt skolegang. Jeg har finansiert skolegangen min mange ganger skal jeg fortelle deg.

 

Dette er en påstand det bør være lett å dokumentere. Om du kan.

 

Hva mener du? Skal jeg legge ut lønnsslippene mine for de siste 10-15 år? For å vise hvor mye jeg har betalt i skatt? Du er jammen morsom du. :)

Lenke til kommentar

Ok. Bytt "download music for free" med formueskatt. Hvis dere da ikke klarer å se grådigheten i Hagens handlinger er dere rett og slett dumme.

 

Downloading music for free = Formueskatt

 

Konsekvensene er vel noe av det samme for stakkars Hagen. Daaakar, skatter to ganger han :'(

 

Jaja, så putter vi "NikkaYoichi" i detektivens plass, sånn som han forsvarer saken virker det som om de to har litt til felles.

Endret av Bata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...