Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes


Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32


Anbefalte innlegg

 

Foretrekker du å være i et land hvor det raser borgerkrig og folk blir drept hver eneste dag?

Du leste tydeligvis ikke det jeg sa (som du er opptatt av at andre gjør). Jeg sa at det var å foretrekke om DU hadde kommet til makta.

Du må jo ikke være så jævla naiv at du tror det ville blitt fred og ro om ALLE skulle få kunne gå med våpen hvor og når de ville. Er du i det hele tatt klar over hvor mange gærninger det er ute?

Og hva skulle disse "enkelte betingelsene" være? Når man går forbi Skippergata i Oslo?

 

Og hvor står det at jeg forguder Syria. Ser ut som om du drømmer endel, så det beviser bare det jeg sier. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke klag på det jeg skriver når du mener at mine meninger gjør meg jævla nazi... Jeg snakker om sikkerhet og frihet. Jeg snakker om et mest mulig fritt samfunn, men hvor kriminalitet straffes langt strengere.

 

Så kan jo spørre på en annen måte: Hvorfor nevner du Syria? Det er haugevis av andre land hvor det er enklere å komme inn, det ikke er tillat med private våpen, hvor det ikke er dødsstraff og hvor det ikke er borgerkrig. Så hvorfor Syria? Sverige og Danmark feks. er langt nærmer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

- Hev etter pusten i 15 minutter før han døde

 

De testet en ny mikstur i giftsprøyta under henrettelsen i Ohio i natt. Ifølge øyenvitner var den ikke vellykket.

 

 

http://www.dagbladet.no/2014/01/16/nyheter/utenriks/dodsstraff/usa/31326257/

 

- Nå tar henrettelser i Texas dobbelt så lang tid

 

Et forferdelig eksempel er henrettelsen av Dennis McGuire.

 

 

http://www.dagbladet.no/2014/01/31/nyheter/usa/utenriks/politikk/samfunn/31571888/

 

Et prakteksempel på at det er ren idioti å ikke selge produktene til dem som bruker dem!

Lenke til kommentar

Utrolig hvor oppfinnsomme USA har vært for å fremstå "humanistiske" i måten de fullbyrder dødsstraff.

 

Ulike metoder har ikke først og fremst vært innført med omtanke til den dødsdømte, men kun for myndighetenes eget behov for å slippe bli assosiert med såkalte "brutale regimer".

 

Men den Elektriske-stolen, Gasskammer, eller Giftsprøyte, har ikke vært humant i det hele tatt. Tvertimot.

 

Mer realt og likefrem å skyte eller henge den uheldige, spør dere meg. Jeg ville iallefall "valgt" dette fremfor noen av de andre metodene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan blir USA mindre humane enn grusomme regimer ved å la de dødsdømte få velge henrettelsesmetoden?

 

Har jeg formulert meg slik? Tvertimot ville det vært positivt hvis det var mulig "å velge", iallefall hvis skyting eller henging er alternativ.

 

Men hvilke del-stater er det som tilbyr det i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Seriemorder henrettet med hemmelig gift

 

Seriemorderen Tommy Lynn Sells innrømmet å ha drept over 70 mennesker i USA, og ble henrettet i Texas i natt. Dermed ble han den første til å henrettes med en ny gift fra en ny hemmelig leverandør.

 

Godt å se at rettferdigheten seirer!
Lenke til kommentar

Hvis man skal ha dødsstraff -

Hvorfor ikke bruke nitrogen i gasskammer? Vanlig pusteluft er 80% nitrogen og 20% oksygen.

 

Fjernes oksygenet, puster man bare videre uten å merke noe som helst.

 

Brå bevistløshet, som om man ble slått av med en bryter man ikke kan se, inntreffer etter ca 2 minutter.

Døden inntreffer etter ca 15 minutter.

 

Når det gjelder de to minuttene, så kan jeg ikke tenke meg at de er verre enn de siste 2 minuttene for man ble henta i sella.

 

Dessuten, tenk deg at benådningen kommer et par minutter for sent. Ikke noe problem! Åpne døra og kanskje litt kunstig åndedrett. Like fin igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Så gasskamre assosierer du med regimer som Nazi-Tyskland, noe jeg antar ikke er positivt. Men å utføre medisinske eksperimenter på dødsdømte fanger i tur og orden for å se hvordan de reagerer assosierer du ikke med verken Nazi-Tyskland eller Dr. Mengele?

 

Hva med å bare la dem dø av oksygenmangel? Det krever ingen eksprimenter, det er allerede mye kunnskap om det. Fangene vil ikke bli utsatt for gift, så alle organer er intakte. I tillegg skal vist hele opplevelsen føles relativt behagelig.

Lenke til kommentar

Rett og slett ved å teste den ut på de dødsdømte etter tur og se hvordan de reagerer. Det viktigste er jo uansett at de dødsdømte blir henrettet.

Haha, du åpner egentlig for forskning på mennesker så lenge de er dødsdømte? Hva med å prøve ut ulike typer stråling på de dødsdømte også? De vil jo dø uansett, og så beveger forskningen seg videre?

 

Jeg er ingen innbitt motstander av dødsstraff i ekstreme tilfeller, men jeg har for lengst innsett at motstanden er så stor, og argumentene mot så mange, at debatten like gjerne kan legges død. Hvilke personer, annet enn kanskje ABB, skulle isåfall blitt dømt til dødsstraff? Jeg er ikke for et samfunn hvor enhver drapsmann skal sendes til galgen, da mister vi noe svært viktig; tilgivelse.

Lenke til kommentar

Så gasskamre assosierer du med regimer som Nazi-Tyskland, noe jeg antar ikke er positivt. Men å utføre medisinske eksperimenter på dødsdømte fanger i tur og orden for å se hvordan de reagerer assosierer du ikke med verken Nazi-Tyskland eller Dr. Mengele?

 

Hva med å bare la dem dø av oksygenmangel? Det krever ingen eksprimenter, det er allerede mye kunnskap om det. Fangene vil ikke bli utsatt for gift, så alle organer er intakte. I tillegg skal vist hele opplevelsen føles relativt behagelig.

 

Å dø av oksygenmangel er ingen hyggelig død. Bare man finner fram til den rette doseringen med gift kan de dødsdømte dø smertefritt og rolig på kort tid. Derfor mener jeg det bør forskes mer på bruk av gift da disse idiotene som produserer giften ikke vil selge den til dem som driver med henrettelser.

 

Om noen må lide litt underveis så er det helt greit! Husk at vi snakker om folk som har begått forbrytelser som gjør at de dømmes til døden.

Lenke til kommentar

 

Rett og slett ved å teste den ut på de dødsdømte etter tur og se hvordan de reagerer. Det viktigste er jo uansett at de dødsdømte blir henrettet.

Haha, du åpner egentlig for forskning på mennesker så lenge de er dødsdømte? Hva med å prøve ut ulike typer stråling på de dødsdømte også? De vil jo dø uansett, og så beveger forskningen seg videre?

 

Jeg er ingen innbitt motstander av dødsstraff i ekstreme tilfeller, men jeg har for lengst innsett at motstanden er så stor, og argumentene mot så mange, at debatten like gjerne kan legges død. Hvilke personer, annet enn kanskje ABB, skulle isåfall blitt dømt til dødsstraff? Jeg er ikke for et samfunn hvor enhver drapsmann skal sendes til galgen, da mister vi noe svært viktig; tilgivelse.

 

 

Ja, jeg er åpen for forskning av nye henrettelsesmetoder dersom det trengs. Eller rettere sagt, nye gifter til giftsprøytene om det trengs. Når det gjelder legevitenskapen og medisinsk forskning er det et helt annet tema som jeg ikke vil blande sammen med dødsstraff.

 

Man tilgir ikke en morder! En morder kan ikke gjøre om på det som har skjedd og de døde kan ikke vekkes til live igjen! Folk som Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen som lokket med seg, voldtok og drepte to små jenter bør henrettes. Det samme med Joe Erling Jahr og Ole Nicholai Kvisler som drepte en femtenåring med kniv fordi han var mørk i huden. Og selvsagt de skyldige i Orderudsaken som skjøt og drepte uskyldige på grunn av arven til en gård. Og alle andre mordere for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...