Gå til innhold

GeforceFX 5900 Ultra Preview (med benchmarks)


Spaz

Anbefalte innlegg

The Adrenaline Vault har nok brutt NDA, for de har postet et 15 sider langt preview med benchmarkresultater. De sammenligner ytelsen med FX 5800Ultra og Radeon 9700 Pro. De har testet med 44.03 Detonator driverne, så ytelsen kommer til å bli enda bedre med Detonator 50 (følger med Retail kortene) :D Den nye kjøleløsningen er visst også veldig stillegående:

 

"In fact, this new cooler is not only quieter than its predecessor, but it's quieter than the Ti4600 from last year"

 

Les her:

http://www.avault.com/hardware/getreview.a...fx5900ul&page=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

With the GeForce FX 5900 Ultra 2D quality is back and the gap narrows to irrelevant.

 

 

morsomt :)

gleder meg til å høre ati argumentene

Lenke til kommentar

Herregud!

Har de som har jobbet med NV35 røyka sokkene sine eller?

Den har jo fanken meg enda mindre memory bandwith enn NV30.

Da er jo plutselig hele poenget borte med å revise kortet. :roll:

 

Radeon 9800 Pro har jo 20GB/s, mens NV35 skal ha 13.6GB/s?

Her må det være noe galt. :shrug:

 

Ser også at bildene fra denne posten stemmer. Stilig kort.

Lenke til kommentar
Her har en polsk nettsiden testet opp mot et Radeon 9800Pro kort. De har brukt de nye DetonatorFX driverne som skal følge med Retail kortene. Ser veldig lovende ut.

http://www.vidilab.com/hardware/vise.php?id=1115

Disse resultatene ligner jo veldig på de som ble posta her for noen dager siden, fra den Franske siden?

 

Jeg mener, når det dukker opp sånt no på en Polsk side... Hallo!

 

Etpar klyper salt bør man vel ta det som.

Lenke til kommentar
....Hvorfor har de ikke testa opp i mot Radeon 9800 Pro?

Fordi Radeon 9800 Pro har liten ytelses forbedring i forhold til Radeon 9700 Pro.

Også kan det jo hende at de faktisk ikke har et Radeon 9800 Pro kort liggende.

Har du et liggende å slenge kanskje? :p

 

Pluss at Detonator 50.xx driveren skal visst være optimalisert for NV35, noe de driverene i testen ikke er.

Lenke til kommentar
Herregud!  

Har de som har jobbet med NV35 røyka sokkene sine eller?

Den har jo fanken meg enda mindre memory bandwith enn NV30.

Da er jo plutselig hele poenget borte med å revise kortet.  :roll:  

 

Radeon 9800 Pro har jo 20GB/s, mens NV35 skal ha 13.6GB/s?

Her må det være noe galt.  :shrug:

 

NV35 har 256bit minnebus, så det blir 27.2GB/s.

 

Det ser veldig bra ut, liten tvil om at Nvidia kommer til å ta igjen ytelse tronen med dette kortet. Spørs når dem får det ut da, ATI skal visnok ha et nytt kort ute innen 2 måneder. Lik klokket R9800 kanskje.

Lenke til kommentar
....Hvorfor har de ikke testa opp i mot Radeon 9800 Pro?

Fordi Radeon 9800 Pro har liten ytelses forbedring i forhold til Radeon 9700 Pro.

Også kan det jo hende at de faktisk ikke har et Radeon 9800 Pro kort liggende.

Har du et liggende å slenge kanskje? :p

 

Pluss at Detonator 50.xx driveren skal visst være optimalisert for NV35, noe de driverene i testen ikke er.

 

Radeon 9800 Pro har jo faktisk opp mot 25% ytelsesøkning (og jada, jeg tvilte på det først jeg også) i forhold til Radoen 9700 Pro.

 

Hvis de ikke har et Radeon 9800 Pro kort liggende, hvordan i huleste forklarer du at de da har fått tak i et FX 5900 Ultra?

 

Nei som jeg sier, når de store nettstedene tester kortet, da skal jeg med glede si at det er raskere hvis det faktisk er det.

 

Alt det innebærer er jo at ATi må jobbe hardere, og at vi som sluttbrukere får fordelene med enda raskere kort og forhåpentligvis enda billigere kort (eller mer ytelse pr. krone).

Lenke til kommentar
Herregud!  

Har de som har jobbet med NV35 røyka sokkene sine eller?

Den har jo fanken meg enda mindre memory bandwith enn NV30.

Da er jo plutselig hele poenget borte med å revise kortet.  :roll:  

 

Radeon 9800 Pro har jo 20GB/s, mens NV35 skal ha 13.6GB/s?

Her må det være noe galt.  :shrug:

 

NV35 har 256bit minnebus, så det blir 27.2GB/s.

 

Det ser veldig bra ut, liten tvil om at Nvidia kommer til å ta igjen ytelse tronen med dette kortet. Spørs når dem får det ut da, ATI skal visnok ha et nytt kort ute innen 2 måneder. Lik klokket R9800 kanskje.

Mente å ha lest det tallet der ja. Så jeg begynte jo virkelig å lure på om nVidia hadde planer om å gjøre mer enn å bare skyte seg selv i foten.

 

Svaret på spørsmålet ditt står i artikkelen Collapse. :p

 

Er det ikke bedre å komme ut med et skikkelig killer kort i stedet for å pumpe ut masse møkka kort med 5% ytelses forbedringer? Er ikke dette botkasta penger da de tar fokus vekk fra allerede produserte kort som nettopp har kommet ut?

Lenke til kommentar

Svaret på spørsmålet ditt står i artikkelen Collapse.  :p

 

Er det ikke bedre å komme ut med et skikkelig killer kort i stedet for å pumpe ut masse møkka kort med 5% ytelses forbedringer? Er ikke dette botkasta penger da de tar fokus vekk fra allerede produserte kort som nettopp har kommet ut?

 

Jeg stiller store spørsmåls tegn med kunnskaps nivået til den personen som har skrevet testen når han bl.a kommer frem til at NV35 har en minnebåndbredde på 13.6GB/s og påstår at R9800Pro kun er 10% raskere enn R9700Pro.

R9800Pro ble lagd for at ATI skulle ha en sterkere konkurent til NV30, noe som dem har klart. En høyere klokket R9800 vil også kunne bli en sterk konkurent til NV35.

 

Du syns ikke det er noe galt med at dem ikke har testet NV35 oppmot toppmodelen til ATI?

Lenke til kommentar

Synd at di ikke begynner å produsere kortet før om 2 til 3 måneder. I alle fall IBM. Hadde vært gøy om dette kortet kom ut på markedet NÅ!

 

Og siden dette ganske så sikkert er en prototype så skal må vi ikke se bort ifra at det faktiske produktet kommer til å bli langt bedre (eller det samme) enn det som har vært vist på vault.

 

Spennende... Får håpe di ikke blir alt for dyre da, hadde jo vært konge at di lagde kort til rundt 1000-1500 kr da hadde sikkert di fleste kjøpt di...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...