Gå til innhold

[Løst]Fange et rådyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om jeg skulle, rent hypotetisk, fange ett rådyr i ei snarefelle, og ha veldig lyst til og spise rådyr i det øyeblikket, er det uetisk og ta livet av det bare for og spise det?

Altså, hvordan skal livet til det rent hypotetiske rådyret endes?

Mitt rent hypotetiske forslag er at du lar dyret stå der til det dør av sult. Da blir kjøttet magert og adrenalinfritt. :p

 

Prøv å se her.

Lenke til kommentar
Om jeg skulle, rent hypotetisk, fange ett rådyr i ei snarefelle, og ha veldig lyst til og spise rådyr i det øyeblikket, er det uetisk og ta livet av det bare for og spise det?

Altså, hvordan skal livet til det rent hypotetiske rådyret endes?

Mitt rent hypotetiske forslag er at du lar dyret stå der til det dør av sult. Da blir kjøttet magert og adrenalinfritt. :p

 

Prøv å se her.

 

 

evt kjør på et, slik som meg :!:

Lenke til kommentar

Er vel ikke mer uetisk enn at du spiser en dønn fersk fjellørret som tar de siste dødskrampene på panna :wow:

 

Det uetiske blir jo strengt tatt at du dreper ett flott dyr for å spise 2% av dette (om jeg da forsto deg rett), og lar resten gå til spille - og ikke minst, at du fanger ett flott dyr på en alt annet enn skånsom måte.

Faktisk vil snarefangst der dyret ikke drepes fort og smertefritt være lovstridig (brudd på både jaktlov og den nye lov om dyrevelferd(trer ikraft ved nyttår)

Lenke til kommentar

Fange det med en lasso og binde det til et tre, hørtes høyst usannsynlig ut.

Men drepe det bare for og spise litt av kjøttet er det vel det er snakk om.

 

La meg gjette, du er 14 år og nettop sett Twilight?

Nei, jeg er en anelse eldre en 14 år,og Twilight har jeg ingen intensjoner om og se.

Lenke til kommentar
Fange det med en lasso og binde det til et tre, hørtes høyst usannsynlig ut.

Men drepe det bare for og spise litt av kjøttet er det vel det er snakk om.

 

La meg gjette, du er 14 år og nettop sett Twilight?

Nei, jeg er en anelse eldre en 14 år,og Twilight har jeg ingen intensjoner om og se.

 

 

Eneste lovlige metode vil være med kruttvåpen, løst jegeravgift og betalt kort.

 

Snare eller noe annet vil utløse stresshormoner/adrenalin som vil gjøre kjøtt nærmest ubrukelig, samme vil en påkjørsel, i tillegg til blodslått (ødelagt) kjøtt.

 

Jeg finner hele tråden usmakelig og om ikke fysisk alder er lav er nok den mentale alder ikke særlig høy, ei heller moral/etikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...