Gå til innhold

Trenger en anbefaling - Slappestrenger til bass


Jokerpoker

Anbefalte innlegg

Hallo og heisann!

 

Jeg trenger et par nye strenger til bassen min, og lurer på om dere kan anbefale noe!

som tittelen sier bør de være gode å slappe på, og gi en fin lyd.

Bassen min er en Ibanez GSR 180, hvis det har noe å si.

 

Takker for svar på forhånd :new_woot:

Endret av Jokerpoker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så bør du vel skaffe deg et helt sett, og ikke et par strenger? Siden du er ute etter slappelyd, må du belage deg på å skifte ofte. Derfor bør du finne deg noe som ikke koster skjorta. Rotosound, vanlige roundwounds, for eksempel. Vask hendene før du tar i bassen, så kan du "slappe av" (pun intended( lenger enn hvis du ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Du kan jo høre i butikken, men noe av poenget er at hvis man skal ha slappelyd, bør man skifte strenger ganske ofte, fordi du da er ute etter den litt metalliske lyden fra nye strenger. Bass- strenger er dyrt, og da er det etter min mening lurere å finne seg et sett med roudwounds med litt bright lyd, og heller skifte litt oftere enn å handle noen svinedyre "slap- specials" som du kanskje ikke har råd til å bytte ut før de er sånn halvdøde. Bass- strenger holder seg brighte lenger hvis du vasker av hendene før hver gang du tar i bassen, og tørker av halsen og strengene etter bruk.

 

Dette er da ikke noe fasitsvar, bare min mening.

 

LaBella lager vel strenger spesielt for slapping, etter det jeg vet, men tviler på at det er lagervare. De vil trolig koste mye mer enn billigstrenger butikken selger i bøtter og spann av. Slappelyd sitter i liten grad i strengene, så lenge det er roundwounds og ganske nye strenger.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...