Gå til innhold

Akambrukernes bilder - august 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant noen slike på et jorde på vei hjem idag. Stilig fugl.

 

Bildet er jeg ikke veldig fornøyd med, det er for blasst, men jeg klarer ikke å unngå det om det skal bevares noen detaljer på hodet til fuglen :(

 

Bare og prøve igjen,men hvis du ikke bruker sentrumsfokuspunktet,ville jeg gjøre det.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nydelig bilde, Evenseth. Litt trangt på høyre side ja, men fargene, klarheten og skarpheten gjorde at jeg ikke hadde tenkt på det om du ikke hadde nevnt det.

 

_DSC1233.jpg, litt kjedelig bakgrunn på det ande bildet ditt der. Kanskje en tettere crop kunne fungert bedre, for blomsten var det jo ingenting å si på.

Endret av SKT
Lenke til kommentar
Blomsterflue på jobb

Hvordan får du det så skarpt og klart da?

RandiA

Takk, får jeg vel si :)

Traff ganske greit med eksponeringen her, litt flaks må man jo ha. Har foreløpig bare kit-objektivet (18-55 VR), så jeg har croppet bort ca halvparten av bildet.

 

Nydelig bilde, Evenseth. Litt trangt på høyre side ja, men fargene, klarheten og skarpheten gjorde at jeg ikke hadde tenkt på det om du ikke hadde nevnt det.

Takk :)

Hehe, egentlig mente jeg å spørre om det var trangt på venstresiden :whistle:

Konklusjonen blir vel at det er litt trangt på begge sidene.

Lenke til kommentar
Bildeserie:

Første test tur med nytt kamera.

Olympus E-620 med 14-42mm og 70-300mm.

 

 

Skarven var jo et blinkskudd. Hvor er det tatt? Vi hadde to på besøk på et skjær utenfor hytten i sommer som solte seg en god stund, men de ble for langt unna for annet enn teleskopet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Ganske fine disse indre gemakkene på Hibiscusen, men jeg kunne tenke med enda bedre fokus...tester bare det nye objektivet, Sigma 150mm macro. Ser det må øves en del med:

RandiA

Damn, jeg må gå i anskaffelse av det objektivet! :p Flott bilde for resten, er enig med det ang. fokus, men eller synes jeg det var stilig.

Lenke til kommentar
Jeg måtte snike meg til å sjekke exif der, RandiA. Hvordan har du klart å få så mye støy med ISO 100? For kraftig oppskarping?

Det var vel for mørkt der, og blenderåpning 4 og vanskelig gul-farge på omgivelsene, og bare et lite parti i fokus. (Bra fokus egentlig på en liten flik)..som sagt...jeg er ikke kjent med dette objektivet... :no:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...