Gå til innhold

Vær så snill å hjelp meg med mitt OC problem )=


Anbefalte innlegg

Uff folkens, setter stor pris på seriøs hjelp her.

 

Jeg hadde før en XP2500+ barton prosessor sammen med et EPoX 8RDA hk (oc kort ble jeg fortalt) + 1 512 DDR PC3200 m/winbond fra twinMOS. Samt en AKASA silvermountain m/papst vifte på (testa her på ocshoot) 197 var max FSB her stabilt.

 

Samme hk/ram/thermaltake volcano 7+ m/XP1700+@2500 Mhz = max 200 FSB stabilt.

 

Problemet er, hvorfor blir alt så fuckings ustabilt over 200 FSB på dette kortet?

Noe jeg kan gjøre for å fixxe på dette?

 

kjørte forøvrig rambrikkene på 2-2-2-5 innstillinger.

 

 

Mvh

 

Svegga

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff folkens, setter stor pris på seriøs hjelp her.

 

Jeg hadde før en XP2500+ barton prosessor sammen med et EPoX 8RDA hk (oc kort ble jeg fortalt) + 1 512 DDR PC3200 m/winbond fra twinMOS. Samt en AKASA silvermountain m/papst vifte på (testa her på ocshoot) 197 var max FSB her stabilt.

 

Samme hk/ram/thermaltake volcano 7+ m/XP1700+@2500 Mhz = max 200 FSB stabilt.  

 

Problemet er, hvorfor blir alt så fuckings ustabilt over 200 FSB på dette kortet?  

Noe jeg kan gjøre for å fixxe på dette?

 

kjørte forøvrig rambrikkene på 2-2-2-5 innstillinger.

 

 

Mvh

 

Svegga

 

8RGA kortet trenger en volt-mod for å gi sitt beste. De fleste gir seg mellom 190 og 215MHz. Med Vdd voltmod kommer du lenger. Ville nok også hodt et øye med ramen. Ikke sikkert den klarer 2225 med frekvenser over 200MHz

Lenke til kommentar

Hadde satt stpr pris på om noen fra stavanger, (gjerne i nærheten av sentrum) kunne hjulpet meg me slik voltmodding av hovedkortet...for jeg skulle så gjerne hatt mer ytelse utav systemet mitt )=

 

Så er d bare å håpe på at noen snille sjeler ser denne tråden da ;)

 

Mvh

 

Svegga

Lenke til kommentar
Hadde satt stpr pris på om noen fra stavanger, (gjerne i nærheten av sentrum) kunne hjulpet meg me slik voltmodding av hovedkortet...for jeg skulle så gjerne hatt mer ytelse utav systemet mitt )=

 

Så er d bare å håpe på at noen snille sjeler ser denne tråden da ;)

 

Mvh

 

Svegga

 

De finnes ferdige voltmod-sett til EPoX 8RDA+, som er til salgs på www.coolmods.com! Ser ikke ut som om de er på lager nå...forhåpentligvis kommer de inn igjen snart! Jeg skal også kjøpe der!

 

EDIT: Prøv å kjør rammen på DDR266 eller DDR333, da skal det være mulig å komme over 200 med FSB! Fungerer fint hos meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...