Gå til innhold

Gutt eller jente - hva ville du vært?


Filosof

Anbefalte innlegg

Todda7: Noen som er trangsynte her, ja. Oh, well. Jeg mener fremdeles at man har et valg. Veldig, veldig mange jenter går rundt med null kunnskaper om hvordan de skal forsvare seg, og ender med å hyle som en katte med løpetid når noe skjer. Men det betyr ikke at "alle" kvinner er så svake og pinglete.

Man har alltid et valg. Veldig, veldig mange jenter går rundt med null kunnskaper om hvordan de skal forsvare seg pga. de ikke har kunnskap nok til å tilnærme seg den informasjonen som trengs. Hvorfor? Fordi det ikke faller naturlig. Det er jo tross alt mannens oppgave å beskytte. Det finnes alltid prakteksempler og avvik. Det betyr dermed ikke at man skal forholde seg til dem, men til "gjennomsnittet" eller den som er "normalt" vis man skal sammenligne det å være mann og kvinne..

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge deler, det åpner opp for en masse nye muligheter ;D

 

...nei, sånn seriøst ville jeg nok fortsatt å være jente sånn seksuelt sett. Men oppførselsmessig skulle jeg nok ønske jeg var mer av en blanding - jeg føler ofte at selvom jeg prøver å gi langt faen i kjønnsroller og slikt så er det mye som holder meg igjen, også egne unnskyldninger om at "det er annerledes fordi du er gutt" eller "jammen jeg er jo jente". Jeg prøver å undertrykke sånne ting, og tror egentlig på at gutter og jenter kan oppnå akkurat det samme, både fysisk, mentalt og yrkesmessig sett, men vi må jobbe på forskjellige måter. Dessuten må vi være flinkere til å gjøre det vi vil, uavhengig om det er mindre "vanlig" for resten av kjønnet. Jeg raper og spytter når jeg føler for det, og det gjorde meg ukomfortabel før, når jeg var sammen med andre, altså. Men jeg har verdens beste søtnos og pusekatt, og han virker bare glad for at jeg er meg selv. Vi trenger å bry oss mindre om andres syn på oss, de vi bryr oss om skal være glade i oss uansett, trass i de vaner og uvaner vi måtte ha (:

 

Det er gjerne slik at kjønnene har forskjellige forutsetninger for endel ting, både fra naturens side og gjennom oppveksten, men jeg mener at alle kan få til det samme, og bør få gjøre det samme, selvom man kanskje må jobbe hardere for det enn motparten. Det er ikke forutsetningene som begrenser en, det er viljestyrken. Og den øker jo gjerne etter hvor hardt man jobber for å oppnå det man vil. Så sånn sett burde det ikke spille noen rolle hvilket kjønn man har, sånn sosialt sett. Fra naturens side er det vel mensen og slikt som irriterer meg ved å være kvinne, men det kan jo "fikses". Dessuten er man jo vant med det.

Endret av essi
Lenke til kommentar

Jeg mener nå at man skal forholde seg til "avvikene" og ta tak i det slik at flere og flere jenter ikke bare setter seg ned med hendene over hodet. Hvis ikke utvikler vi oss aldri. "Ja, det er jo "normalt så hvorfor gjøre noe med det?". Man skal ikke regne med at "mannen" alltid er der for å beskytte. Poenget mitt er at alle har potensiale, det er bare å ta tak i det. Noen jenter ber jo omtrent om at det skal skje noe.

 

Lurer på om vi går litt off topic, her, jeg. ^^

Endret av Lenne
Lenke til kommentar
Jeg mener nå at man skal forholde seg til "avvikene" og ta tak i det slik at flere og flere jenter ikke bare setter seg ned med hendene over hodet. Hvis ikke utvikler vi oss aldri. "Ja, det er jo "normalt så hvorfor gjøre noe med det?". Man skal ikke regne med at "mannen" alltid er der for å beskytte. Poenget mitt er at alle har potensiale, det er bare å ta tak i det. Noen jenter ber jo omtrent om at det skal skje noe.

 

Lurer på om vi går litt off topic, her, jeg. ^^

Vis man skal forholde seg til avvikerne må man forholde oss til avvikerne på begge sider av skalaen. Jenter blir tynnere og tynnere. Kvinneidealet er 170cm og veier 50kg. Noen er såpass tynne at de er helt evneveike og knapt klarer og holde seg selv på beina. Jeg gikk i klasse med en slik jente. Hun slet med å bære sin egen ransel. Skal vi ta med de og? Det er nemlig disse det blir flere av. Jeg har tilgode og se en økende andel av viljesterke kvinner med mot i brøstet som utvikler seg til å bli MMA-mestere. Mange har derimot begynt å gå på treningssentre a la Sats og Elixia. Disse er helt avhengige av dårlig mosjon. Da snakker vi typisk "body-pump", "yoga" og annet dritt som ingen blir slitne av. Mange lemper seg oppå treningsapperater og tar riktig antall repitisjoner uten å bli slitne. Samtidig holder de rett posisjon slik at puppene vises godt, det samme gjelder om å holde masken og ikke vis grimaser. Du skal lete lenge etter jenter som stønner på treningssentre. "Hvorfor det, allvitende Todda?" Fordi utséende prioriteres over helsen. Dette er noe jeg avskyr som pesten. Man trenger ikke mye treningserfaring for å forstå at selv om man løfter 10 eller 100kg vil man løfte mer om man "stønner", lager grimaser og bruker rett teknikk som ofte får rompa i en dårlig posisjon.

 

Du har helt rett i at man må se på avvikerne for å få forståelse om hvordan utviklingen kan bli. Men det har seg slik at det er på massen man må se for å sjekke tendensen til den virkelige utviklingen: Jenter blir tynnere, svakere og mer hjelpesløse.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Idag er jo ikke det noe problem da, siden vi skal få alt servert uansett om vi kan bære sekken vår selv eller ikke. Vi får bare guttene til å bære den, siden det er ok å manipulere og slikt - samtidig skal vi ha krav på alt, sjefsstillinger og slikt. Å være smarte trenger vi ikke, bare vi kan lure oss selv til å tro at vi er det.

 

Sånn sett hadde det nok vært lettere å være gutt, bortsett fra at da må man forholde seg til teite jenter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg hadde lett valgt å være gutt. Henge på LAN uten at alle tror du er der med kjæresten. Få hjelp på Elkjøp uten å bli behandlet som et barn. Slippe kroppshysteriet. Slippe mensen. Slippe frykten for å bli gravid. Ha overlegen makt over kvinner i visse land. Ikke være redd for å bli overfallsvoldtatt på vei hjem fra byen. Være kul om jeg har ligget med mange.

 

Sukk.

Lenke til kommentar
Jeg hadde lett valgt å være gutt. Henge på LAN uten at alle tror du er der med kjæresten. Få hjelp på Elkjøp uten å bli behandlet som et barn. Slippe kroppshysteriet. Slippe mensen. Slippe frykten for å bli gravid. Ha overlegen makt over kvinner i visse land. Ikke være redd for å bli overfallsvoldtatt på vei hjem fra byen. Være kul om jeg har ligget med mange.

 

Sukk.

 

 

Hva mener du med "Være kul om jeg har ligget med mange"? Her jeg bor ser vi ned på folk som har ligget med alt for mange.

Lenke til kommentar
Hva mener du med "Være kul om jeg har ligget med mange"? Her jeg bor ser vi ned på folk som har ligget med alt for mange.

 

Det jeg mener med det, er at gutter gjerne får en høy stjerne om de klarer å kapre mange jenter. Jenter derimot, har lettere for å få et løsaktig stempel på seg om de gjør det samme.

Dette er dog en holdning som til en viss grad er i ferd med å utjevne seg, i hvert fall i noen miljøer. Personlig bryr det meg midt i..."ryggen" hvor mange andre har ligget med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...