Gå til innhold

Gutt eller jente - hva ville du vært?


Filosof

Anbefalte innlegg

Som tittelen beskriver:

 

Hvis du kunne valgt, hva ville du helst vært? Gutt eller jente?

 

Personlig har jeg ikke noe imot å være en gutt, men jeg ser hvor fordelaktig det kan være å være jente i mange situasjoner.

 

Hva mener DU? :new_woot:

 

 

EDIT:

Jeg har spurt nøyaktig det samme spørsmålet i et kvinneforum, og det er ikke vanskelig å tenke seg hvilket svar som dominerte der. Gi gjerne en så fyldig forklaring som mulig :)

Endret av Filosof
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er gutt, og foretrekker det. Bra poeng om mensen og graviditeten tidligere i tråden.

 

Noen fordeler som bedre utvalg i klesbutikker har jo jentene definitivt i ett land som Norge. Men dette er jo noe kulturelle greier, og ikke bundet til kjønnet for evig og alltid.

Lenke til kommentar

Noen av fordelene det er ved å være gutt:

 

- Gutter kan være barnslige (lekesloss, spille hverandre puss, ha dårlig humor, prompe, konkurrere om småting og generelt ha barnslige interesser)

 

- Gaming (Nok en barnslig ting, men det å game er faktisk en så stor fordel at det fortjener sitt eget punkt. Blant gutta er det bare kult å game, men mellom jentene blir det sett rart på. Dessuten tror jeg ikke jenter får like mye glede av spill som menn)

 

- Gutter slipper å bruke masse av tid og penger på klær, sminke, hår, negler, smykker, hårfjerning og kropp generelt.

 

- Hvis to gutter ikke liker hverandre konfronterer de hverandre direkte. Mens kvinner baksnakker og dolker hverandre i ryggen.

 

- Gutter har et mye mer avslappet forhold til kroppen sin, og det er mye mer akseptabelt å være lubben/feit hvis du er gutt.

 

- Slipper mensen og det å føde

 

- Betydelig mindre utsatt for voldtekt

 

- Fysisk større og sterkere

 

- Samfunnet er manndominert

 

- Kvinner er jo mye penere enn gutter, så det er mye mer vakkert å hvile øynene på hvis du er gutt :love:

Endret av Filosof
Lenke til kommentar

Jeg vil bare gå i kjole jeg.

Ikke noe annet, spesielt ikke sminke eller høyhælte sko, miniskjørt eller dameundertøy :p

Men jeg liker kjoler. De er komfortable og ser bedre ut enn f.eks. en dress.

 

Hadde heller tatt en victoriansk ballkjole enn en snippkjole med stokk og flosshatt f.eks.

 

Jeg vet av en annen fyr her på forumet som også har sans for kjoler, men det er det :p

Lenke til kommentar
Jeg vil bare gå i kjole jeg.

Ikke noe annet, spesielt ikke sminke eller høyhælte sko, miniskjørt eller dameundertøy :p

Men jeg liker kjoler. De er komfortable og ser bedre ut enn f.eks. en dress.

 

Hadde heller tatt en victoriansk ballkjole enn en snippkjole med stokk og flosshatt f.eks.

 

Jeg vet av en annen fyr her på forumet som også har sans for kjoler, men det er det :p

Thehe, kjoler er komfortable, ja. Jenter har en tendens til å skulle kle opp kjæresten i kjoler og andre feminine klestyper. Kjoler er komfortable, men føles veldig "ikke meg"! :!:

 

Hva du syns føles deg, derimot, det skal du få lov til å syns. Jeg dømmer ingen. Bra folk er ulike! :)

 

Glad jeg er gutt :new_woot:

G-steng og bh er meget ubehagelig og gå med! lover :)

Pungkløyver og tvangstrøye, ja? :blink:

Hos jenter er det visst veldig variabelt hva de foretrekker, noen går bare i string, mens f.eks. dama går utelukkende i hotpants( og hun kler det veldig! :wee:).

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Her var det et par trangsynte mennesker, gitt.

 

- Gutter kan være barnslige (lekesloss, spille hverandre puss, ha dårlig humor, prompe, konkurrere om småting og generelt ha barnslige interesser) - Jeg lekesloss, tuller med folk, har dårlig humor og konkurerrerer om småting.

 

- Gaming (Nok en barnslig ting, men det å game er faktisk en så stor fordel at det fortjener sitt eget punkt. Blant gutta er det bare kult å game, men mellom jentene blir det sett rart på. Dessuten tror jeg ikke jenter får like mye glede av spill som menn) - jeg gamer, og ingen ser ned på meg av den grunn. Jeg får like mye ut av det som deg.

 

- Gutter slipper å bruke masse av tid og penger på klær, sminke, hår, negler, smykker, hårfjerning og kropp generelt. - Nei, det gjør dere faen ikke. Mennesker er forskjellige. Jeg vet om mange menn som er minst like opptatt av å se bra ut som meg. Noen bryr seg, andre ikke.

 

- Hvis to gutter ikke liker hverandre konfronterer de hverandre direkte. Mens kvinner baksnakker og dolker hverandre i ryggen. - Det her er heller ikke sant. Ofte, men langt fra alltid. Kjenner mange menn og gutter som lager mer drama enn noen andre jeg kjenner. De fryser ut, baksnakker og går rundt grøten.

 

- Gutter har et mye mer avslappet forhold til kroppen sin, og det er mye mer akseptabelt å være lubben/feit hvis du er gutt. - Noen velger bare å ikke prate om det, vet du. Kommer gjerne frem når de snakker med jenter.

 

- Slipper mensen og det å føde - Hvem har sagt at jeg må føde? Jeg har et valg. Og mensen kan jeg lett bli kvitt ved å gå på rette p-piller.

 

- Betydelig mindre utsatt for voldtekt - Nå begynte jeg å tenke på fengsler i USA =D

 

- Fysisk større og sterkere - Ikke alltid, hehe.

 

- Kvinner er jo mye penere enn gutter, så det er mye mer vakkert å hvile øynene på hvis du er gutt - Det er de faen ikke. Her er det snakk om smak og behag. Dessuten finnes det både mye pent og mye stygt hos begge kjønn.

 

Jeg foretrekker å være jente fordi:

 

- Jeg har flere typer orgasmer.

- Kjekt å ha pupper når man gamer. Alle er så snille mot deg.

- Større sjanse for å være heldig med hårvekst.

- Kommer ikke i stemmeskiftet

- Slipper å skjule buler i buksa

- Det er søtt å være lav

- Kan snakke ut med begge kjønn om følelser

- Lett å få seg jobb i mannsdominerte yrker ettersom de søker flere jenter

- Blir spandert på selv om du insisterer på å betale selv

- Ofte veldig godt utvalg i klesbutikker

- Slipper ofte å ta drittarbeidet og de tunge løftene

Endret av Lenne
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å være jente fordi jeg har flere typer orgasmer.

Akkurat det der må jeg si jeg misunner dama, både flere typer og vanligvis inntil flere ganger... :innocent:

Ja, og mange av oss kan jo sprute vi også. =D

Endret av Lenne
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å være jente fordi jeg har flere typer orgasmer.

Akkurat det der må jeg si jeg misunner dama, både flere typer og vanligvis inntil flere ganger... :innocent:

Ja, og mange av oss kan jo sprute vi også. =D

Jau! Ville vært utrolig kos om det skjedde, hehe! ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...