Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Her kan dere lese på hvorfor XPERIA X10 ikke får 16.7 mill farger på skjermen i Android 2.1. Skjermen som er i XPERIA X10 er blitt bekreftet av Sony Ericsson for å støtte 16-7 mill farger da.

 

Hvis det der er tilfellet med ytelsen, så skjønner jo egentlig hvorfor. Men i praksis, har det mye å si på ytelsen?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om det er mulig å bytte deksel på Sony Ericsson Xperia x10? Har bestilt hvit, men nå er jeg jammen usikker på om det var rett valg.

 

Noen som vet hvordan og om det er mulig?

 

Takk, på forånd.

 

Det er nok MULIG, men anbefalt... neppe. For du kan enkelt skifte bakdekselet, men det vil fremdeles være hvit front - og den kan ikke skiftes uten å skru fra hverandre telefonen. Neppe anbefalt om du ikke driver med, eller kjenner noen som driver med, reparasjon av mobiltelefoner.

 

Jeg har ikke giddet å skru min egen fra hverandre, men jeg vil tro det er fullt mulig dersom man har det rette verktøyet og litt tålmodighet. Når det er sagt, så er det kanskje litt problematisk å få tak i erstatningscover - eBay har, men for meg virker de noe annerledes enn coveret på min egen, så jeg vet ikke helt om jeg hadde sjanset på det...

 

Se på www.mytrendyphone.no. Har handlet der i mange år, byttet fra svart til hvit tlf for litt over 300,-.

Lenke til kommentar

Her kan dere lese på hvorfor XPERIA X10 ikke får 16.7 mill farger på skjermen i Android 2.1. Skjermen som er i XPERIA X10 er blitt bekreftet av Sony Ericsson for å støtte 16-7 mill farger da.

 

Hvis det der er tilfellet med ytelsen, så skjønner jo egentlig hvorfor. Men i praksis, har det mye å si på ytelsen?

Utrolig dårlig av SE. Synd de skuffer eierene sine på denne måten.

 

Det å lansere en telefon som de kaller for flaggskipet deres, samtidig som dem ikke har støtte for multitouch eller 32 bits farger er jo uforståelig.

 

 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at SE mener de skal bli størst på Android telefoner når de ikke engang leverer up to date software på telefonene sine og selv når de forsinkede oppdateringene kommer, en eller annen gang, så henger de fortsatt en versjon etter de konkurerende modellene...

 

 

Det er jeg helt enig med deg i,jeg fikk 2.2 på Galaxy S min i går og har egentlig parkert x10 min for godt,men vil jo se når 2.1 kommer,selv om jeg skulle helst sett 2.2 på den også

Lenke til kommentar

Nå har Samsung fått Android 2.2 og vi sitter enda med 1.6 fra forrige århundre. Hva er det SE gjør egentlig? Er de ikke interessert i å holde på kundene sine? Og når vi først får oppdatering, får vi ikke nyeste versjon en gang, og må sikkert vente enda et halvt år på Android 2.2 hvis vi i det hele tatt får det. Merker jeg begynner å angre på at jeg valgte X10 og ikke ventet lenger. Jeg har hvertfall kjøpt min siste SE mobil!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke helt på hvorfor dere absolutt MÅ ha Android 2.2 i stedet for Android 2.1 på XPERIA X10?

 

Jeg vet at det er en god ytelses forbedring i Android 2.2 over 2.1. Men denne ytelses forbedringen vil du for det meste se i spill. Og som alle vet så er ikke XPERIA X10 noen god spille telefon når den ikke har multi touch.

 

Så hovedsaken går i at selveste XPERIA X10 telefonen går lyn kjappt og at vi får mange Android 2.2 funksjoner i Android 2.1 til XPERIA X10. Om jeg ikke tar feil, så har Sony Ericsson blant annet laget en Apps2SD funksjon i Android 2.1, så dette er også noe som egentlig bare er i Android 2.2. Var flere ting i Android 1.6 som var tatt i fra Android 2.1 på XPERIA X10 også.

 

Men av det jeg har sett så langt så ser det ut til at XPERIA X10 blir MEGET kjapp med Android 2.1, siden Sony Ericsson har gjort ganske mange opptimaliseringer. Og dette er jo det alle viktigste at telefonen vil få enormt bra ytelse i alt utenom spill.

 

Så kan dere fortelle meg i detaljer på hvorfor dere absolutt må ha Android 2.2 over Android 2.1 på XPERIA X10?

 

Og ja, om dere lurer, så er jeg Terminator 3 :p.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke helt på hvorfor dere absolutt MÅ ha Android 2.2 i stedet for Android 2.1 på XPERIA X10?

 

Det er vel ikke det at vi MÅ ha, det er vel heller følelsen at SE henger etter og ikke gir oss brukere det samme som konkurentene tilbyr. (Jeg også har sansynligvis kjøpt min siste SE etter å ha hatt Ericsson siden T29)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke helt på hvorfor dere absolutt MÅ ha Android 2.2 i stedet for Android 2.1 på XPERIA X10?

 

Det er vel ikke det at vi MÅ ha, det er vel heller følelsen at SE henger etter og ikke gir oss brukere det samme som konkurentene tilbyr. (Jeg også har sansynligvis kjøpt min siste SE etter å ha hatt Ericsson siden T29)

Du går altså bare etter hva som er det høyeste versjon nummerer og tenker at det som er nyest alltid er best og tenker ikke over at optimaliseringene Sony Ericsson har gjort med Android 2.1 kan være like bra som Android 2.2?

 

Sony Ericsson sier selv at dem har sammenlignet Android 2.2 ytelsen mot Android 2.1 med alle optimaliseringene som er i Android 2.1, og sier at dem ikke ser noen vits i å gå for Android 2.2.

 

En ting skal jeg nok være enig med, og det er at XPERIA X10 skulle ha hatt Android 2.1 i fra starten av. For hadde den hatt det så hadde vi fått Android 2.2 for lenge siden på XPERIA X10.

 

Men uansett. Det minste jeg bryr meg om er hvilken versjon av Android jeg har. Jeg bryr meg om hvilke funksjoner osv Android OS'et har, og med at Sony Ericsson har flere funksjoner i Android 2.1 som egentlig bare er i Android 2.2, så ser jeg ikke problemet. Og med at dem har optimalisert Android 2.1 til å være veldig kjapp og god i ytelse.

 

Det er det aller viktigste.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hei! Jeg trenger litt hjelp...

 

Jeg får ikke lenger lastet ned gratis app fra market! Det er veldig rart, fordi jeg får kjøpt apps helt fint!

 

Det som skjer er at jeg velger å laste ned, så kommer det opp en feilmelding i notifications om at det ikke gikk. Når jeg oppner market igjen er applikasjonen der med en ny ting å krysse av, nemlig "automatisk oppdatering'', ok trykker jeg da, så kommer det opp at det kreves en manuell oppdatering. Prøver da å laste ned på ny, og samme visen om igjen. =(

 

noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg trenger litt hjelp...

 

Jeg får ikke lenger lastet ned gratis app fra market! Det er veldig rart, fordi jeg får kjøpt apps helt fint!

 

Det som skjer er at jeg velger å laste ned, så kommer det opp en feilmelding i notifications om at det ikke gikk. Når jeg oppner market igjen er applikasjonen der med en ny ting å krysse av, nemlig "automatisk oppdatering'', ok trykker jeg da, så kommer det opp at det kreves en manuell oppdatering. Prøver da å laste ned på ny, og samme visen om igjen. =(

 

noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette?

 

 

Settings>Applications>Market, clear cache og Market Updater, clear cache

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen som vet hvordan man sender og mottar visittkort? er det i det hele tatt mulig? får bare beskjed om å sende via bluetooth men ikke som sms eller mms..

 

Noen som vet noe smart som jeg ikke har funnet ut?:)

 

Her du du et par forslag.....googlet bare, så har ikke sjøl erfaringen med noen av de. Håper det er noe du kan bruke?

 

http://www.androidzoom.com/android_applications/send%20business%20card

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...