Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, hva angår market så er nok dette en feil med servere eller programvaren market til google, og er neppe noe galt med telefonen. Jeg har galaxy s og market er plutslig blitt ustabilt. Leste på xda at det nok skyldes noe server-tull.

Ja, du sier noe der! Før oppdateringen til 2.1 så hadde jeg problemer med å oppdatere apps som fikk nye oppdateringer. Men en ting irriterer meg litt med 2.1! Jeg bruker å ha "Datatrafikk" på av, så det ikke kobler seg opp til Facebook og/eller andre ting som kobler seg opp på nettet automatisk. Nå har jeg dette av, men da kommer et stygt ikon øverst til høyre i telefonen. Et rødt kors og to datamaskiner eller noe sånt som er koblet sammen. Går det ikke an å fjerne dette ikonet selv om du har slått av datatrafikken?

Lenke til kommentar

Har prøvd sikkert 10 ganger nå, kommer til punkt 3 der jeg skal slå av tlf og slå på igjen,og holde inne tilbake knappen når jeg kobler til.

Det eneste som skjer da er at telefonen starter og jeg får beskjed om å "montere" minnekort, så PC-Companion kan koble seg til tlf. Og da er jeg tilbake til trinn 3.

Arrrg blir eitrande galen !!!

 

Er låst til Telenor, men det var en her som skrev at han hadde fått oppdatert. Hvordan ???

 

Har prøvd tipset med å slette mappen "db"

Endret av rogerbj
Lenke til kommentar

Har prøvd sikkert 10 ganger nå, kommer til punkt 3 der jeg skal slå av tlf og slå på igjen,og holde inne tilbake knappen når jeg kobler til.

Det eneste som skjer da er at telefonen starter og jeg får beskjed om å "montere" minnekort, så PC-Companion kan koble seg til tlf. Og da er jeg tilbake til trinn 3.

Arrrg blir eitrande galen !!!

 

Er låst til Telenor, men det var en her som skrev at han hadde fått oppdatert. Hvordan ???

Jeg har min låst til Telenor, og det gikk etter 2. gangen jeg prøvde! Men prøv å napp ut batteriet i 10 sek når du blir bedt om å slå den av. Ta ut batteriet og sett det inn igjen etter ca. 10 sekunder da, også følger du samme oppskrift som står.

Lenke til kommentar

Ja, du sier noe der! Før oppdateringen til 2.1 så hadde jeg problemer med å oppdatere apps som fikk nye oppdateringer.

 

Jeg har hatt det samme problemet de siste par ukene, får ikke oppdatert innstallerte apps, har heller ikke fått lastet ned apps i det hele tatt.

 

Men akkurat nå som jeg satte meg ned for å skrive dette så virker det plutselig igjen, skjønn det den som vil.

Lenke til kommentar

Har prøvd sikkert 10 ganger nå, kommer til punkt 3 der jeg skal slå av tlf og slå på igjen,og holde inne tilbake knappen når jeg kobler til.

Det eneste som skjer da er at telefonen starter og jeg får beskjed om å "montere" minnekort, så PC-Companion kan koble seg til tlf. Og da er jeg tilbake til trinn 3.

Arrrg blir eitrande galen !!!

 

Er låst til Telenor, men det var en her som skrev at han hadde fått oppdatert. Hvordan ???

Jeg har min låst til Telenor, og det gikk etter 2. gangen jeg prøvde! Men prøv å napp ut batteriet i 10 sek når du blir bedt om å slå den av. Ta ut batteriet og sett det inn igjen etter ca. 10 sekunder da, også følger du samme oppskrift som står.

 

Prøvd dette og, skjer det samme.

Hva skal egentlig skje når jeg slår tlf på igjen, skal oppdateringen starte selv, uten at jeg skal låse opp tlf, eller gjøre noe annet??

Lenke til kommentar

Har prøvd sikkert 10 ganger nå, kommer til punkt 3 der jeg skal slå av tlf og slå på igjen,og holde inne tilbake knappen når jeg kobler til.

Det eneste som skjer da er at telefonen starter og jeg får beskjed om å "montere" minnekort, så PC-Companion kan koble seg til tlf. Og da er jeg tilbake til trinn 3.

Arrrg blir eitrande galen !!!

 

Er låst til Telenor, men det var en her som skrev at han hadde fått oppdatert. Hvordan ???

Jeg har min låst til Telenor, og det gikk etter 2. gangen jeg prøvde! Men prøv å napp ut batteriet i 10 sek når du blir bedt om å slå den av. Ta ut batteriet og sett det inn igjen etter ca. 10 sekunder da, også følger du samme oppskrift som står.

 

Prøvd dette og, skjer det samme.

Hva skal egentlig skje når jeg slår tlf på igjen, skal oppdateringen starte selv, uten at jeg skal låse opp tlf, eller gjøre noe annet??

Oppdateringa skjer via data'n, men når du er ferdig og skal slå på telefonen, så kom det fram et kamera-ikon som gikk opp og ned oppå et ikon av xperia x10'n min, også sto den sånn en stund. Så kom SE-logo'n fram også kom veiledern fram.

 

Ja, du sier noe der! Før oppdateringen til 2.1 så hadde jeg problemer med å oppdatere apps som fikk nye oppdateringer.

 

Jeg har hatt det samme problemet de siste par ukene, får ikke oppdatert innstallerte apps, har heller ikke fått lastet ned apps i det hele tatt.

 

Men akkurat nå som jeg satte meg ned for å skrive dette så virker det plutselig igjen, skjønn det den som vil.

Jeg avbrøt nedlastingen av Spotify på Marked nå, og prøvde på'n igjen! Da fungeret det gitt :D

Lenke til kommentar

Har prøvd sikkert 10 ganger nå, kommer til punkt 3 der jeg skal slå av tlf og slå på igjen,og holde inne tilbake knappen når jeg kobler til.

Det eneste som skjer da er at telefonen starter og jeg får beskjed om å "montere" minnekort, så PC-Companion kan koble seg til tlf. Og da er jeg tilbake til trinn 3.

Arrrg blir eitrande galen !!!

 

Er låst til Telenor, men det var en her som skrev at han hadde fått oppdatert. Hvordan ???

Jeg har min låst til Telenor, og det gikk etter 2. gangen jeg prøvde! Men prøv å napp ut batteriet i 10 sek når du blir bedt om å slå den av. Ta ut batteriet og sett det inn igjen etter ca. 10 sekunder da, også følger du samme oppskrift som står.

 

Prøvd dette og, skjer det samme.

Hva skal egentlig skje når jeg slår tlf på igjen, skal oppdateringen starte selv, uten at jeg skal låse opp tlf, eller gjøre noe annet??

Oppdateringa skjer via data'n, men når du er ferdig og skal slå på telefonen, så kom det fram et kamera-ikon som gikk opp og ned oppå et ikon av xperia x10'n min, også sto den sånn en stund. Så kom SE-logo'n fram også kom veiledern fram.

 

OK

Hos meg starter bare tlf opp på vanlig måte, ingenting annet skjer enn at jeg får beskjed om å koble til PC-Companion.??

HAr prøvd med Uppdate Service også.

Lenke til kommentar

All right! Mange sliter med å få installert oppdateringen, og jeg har søkt rundt omkring på forumer og det spiller ingen rolle om du har låst telefonen til Telenor, Netcom eller ikke låst i det hele tatt.

Jeg vet ikke om grunnen kan være kraftig stor pågang? For meg virket det etter at jeg oppdaterte for 2. gang, og det må bare være flaks ettersom hva jeg kan skjønne. Eller, det er jo sånn det skal være, at det skal virke. Men det virker for meg som at flere sliter med å få oppdatert enn det er folk som har fått oppdatert.

Lenke til kommentar

Men det virker for meg som at flere sliter med å få oppdatert enn det er folk som har fått oppdatert.

 

De som har fått det til har vel nok å gjøre med å leke med telefonen :)

 

Hos meg gikk det uten problemer, men slettet db-mappa før jeg prøvde.

Jeg fant ikke noen db-mappe, men heldigvis fikk jeg til det etter 2. gangen jeg prøvde. Men på sidene til SE, så står det følgende:

"IMPORTANT: As I’ve pointed out previously here on the blog the software upgrade will be done in a phased roll-out which means that different “kits” gets the update at different times. This to secure quality in all networks and countries. So don’t get paranoid if your phone isn’t updated in the very first days – it will come!"

Så bare vær tålmodig alle sammen. Det vil også komme flere mindre oppdateringer til uka for å optimalisere og finpusse systemet, så vær på vakt ;)Firmware-versjonen nå heter 2.1-update1, og det kommer til å komme både update 2 og 3 iløpet av uka!

Lenke til kommentar

Har prøvd sikkert 10 ganger nå, kommer til punkt 3 der jeg skal slå av tlf og slå på igjen,og holde inne tilbake knappen når jeg kobler til.

Det eneste som skjer da er at telefonen starter og jeg får beskjed om å "montere" minnekort, så PC-Companion kan koble seg til tlf. Og da er jeg tilbake til trinn 3.

Arrrg blir eitrande galen !!!

 

Er låst til Telenor, men det var en her som skrev at han hadde fått oppdatert. Hvordan ???

Jeg har min låst til Telenor, og det gikk etter 2. gangen jeg prøvde! Men prøv å napp ut batteriet i 10 sek når du blir bedt om å slå den av. Ta ut batteriet og sett det inn igjen etter ca. 10 sekunder da, også følger du samme oppskrift som står.

 

Prøvd dette og, skjer det samme.

Hva skal egentlig skje når jeg slår tlf på igjen, skal oppdateringen starte selv, uten at jeg skal låse opp tlf, eller gjøre noe annet??

Oppdateringa skjer via data'n, men når du er ferdig og skal slå på telefonen, så kom det fram et kamera-ikon som gikk opp og ned oppå et ikon av xperia x10'n min, også sto den sånn en stund. Så kom SE-logo'n fram også kom veiledern fram.

 

OK

Hos meg starter bare tlf opp på vanlig måte, ingenting annet skjer enn at jeg får beskjed om å koble til PC-Companion.??

HAr prøvd med Uppdate Service også.

 

Får jo beskjed om at det er en oppdatering til telefonen,programmet starter med klargjøring for oppdatering, men kommer bare til punkt 3 og så skjer det ikke mer.

 

Har ikke fått til å oppdatere noe via pc. De oppdateringene som er kommet tidligere har gått direkte til mobilen og ikke via pc.

Nå tar jeg kveld, gidder ikke dette tullet lenger :-(

Endret av rogerbj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...