Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Whaaat?

 

Jaja, da lar jeg det være da...

 

Hvorfor ikke prøve? (på eget ansvar så klart)

 

 

Egen app , "Root your Xperia X10 and X10 mini in one click"

 

Ekstra installasjonsinfo fra samme tråd:

Shred August 23, 2010 at 12:14 PM

 

What this post lacks is some clear and concise instruction. It is very easy to do, and all you need are a few simple apps.

 

1. download the UniversalAndroot apk. Save it on your X10 SD card

2. go to marketplace and grab File Manager, and Titanium backup

3. using file manager, go to save location of the apk and install ( you must make sure under applications you allow installation from Unknown Sources, and under development you check USB debugging)

4. Install apk, and also allow Superuser to be installed at the same time

5. if successful it will say WOOT you have rooted the phone :)

6. Open Titanium back up and go to the backup and restore tab. Here you can select and uninstall any application listed….yes even Moxier ;)

 

It is that simple!

Kilde

 

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

fikk meg en x10 i går og har et stort problem

 

jeg får ikke nett tilgang! skrur på wi-fi, finner nett, får skrevet inn passord, trykker connect, og ingen ting skjer. kommer ikke noe wifi symbol øvers og det står bare disconnected under wifi. har forsøkt med flere forskjellige nett uten at det hjelper.

 

 

Noen som har noen tips?

 

telefonen ble kjøpt i USA

 

Tips?

Lenke til kommentar

Dette var vell meir irriterande enn sjokkerande. Ellers likte eg særleg følgande setningar frå posten deira :

 

...but unfortunately we need a couple of more weeks before we are ready to start the roll-out.

 

The revised plan is to start the roll-out from end of October and onwards." Hehe, kjente korleis dei for ein augneblink hadde mi forståing, før dei klarer å knuse den i neste setning. (jaja, litt forseinka. Skal vell alltids gje dei eit par ekstra veker... Hæ, når vart 2=4+)

 

Det mest imponerande av alt er vell at dei ikkje innsåg når dei begynte arbeidet med updaten at det var ein ide å gå rett til 2.2.

Lenke til kommentar

Dårlige nyheter, oppgraderingen til 2.1 er forsinket og kommer først om 1 måned......

http://blogs.sonyericsson.com/products/2010/09/23/update-on-updates/

F**k!! j***a SE som skal tyne grensene så j****g -.- fortsetter de i dette tempoet kommer vi ikke til å ha 2.2 før februar/mars neste år, og da er det minst 3.0, og sikkert 3.1/3.2 elns som gjelder.

er det mulig å få Android 2.2 på X10 om jeg rooter den?

Endret av alfi27
Lenke til kommentar

Dårlige nyheter, oppgraderingen til 2.1 er forsinket og kommer først om 1 måned......

http://blogs.sonyeri...ate-on-updates/

F**k!! j***a SE som skal tyne grensene så j****g -.- fortsetter de i dette tempoet kommer vi ikke til å ha 2.2 før februar/mars neste år, og da er det minst 3.0, og sikkert 3.1/3.2 elns som gjelder.

er det mulig å få Android 2.2 på X10 om jeg rooter den?

 

 

 

helt enig, blir garantert min siste android tlf fr SE, komemr til å bytte ut x10 med desire hd så snart den kommer.

 

 

Nei ikke mulig å få 2.2 enda selv om du rooter, for de har ikke knukket bootloaderen. Det må folkene hos xda gjøre før man kan legge inn custom rooms.

 

hvis folkene hos xda får det til innen desire hd kommer så skal jeg vurdere å beholde x10

 

 

Lenke til kommentar

Android 2.1 forsinka, ja ja. Jeg har roota telefonen, og får stort sett de funksjonene jeg trenger, så det bekymrer meg ikke så mye. Det som bekymrer meg mer er at pusheren hadde iPhone 4 på lager i dag. Kortet brant i lomma, og jaggu ble en av dem med meg hjem :D

Fram til nå har jeg hatt iPod touch og Xperiaen, og jeg ser egentlig iPhonen mer som erstatning for iPoden enn for Xperiaen, men skulle SE gjøre seg så kundeuvennlige at jeg hiver telefonen i veggen, så er det jo greit å ha en duganes backup da :)

Lenke til kommentar

Ser at mobilen bruker 4-5 mb om dagen med datatrafikk selv om jeg ikke har skrudd på roaming. Vet noen hvorfor dette skjer og hvordan det er mulighet til å ikke bruke datatrafikk med unntak av wifi?

innstillinger > trådløse nett > mobile nettverk > MMS & data

 

Du må da hake den på igjen om du skulle motta en MMS, men det funker greit nok for meg. Var selv plaget med at den stadig gikk over til 3G selv om jeg surfer via wifi.

Lenke til kommentar

fikk meg en x10 i går og har et stort problem

 

jeg får ikke nett tilgang! skrur på wi-fi, finner nett, får skrevet inn passord, trykker connect, og ingen ting skjer. kommer ikke noe wifi symbol øvers og det står bare disconnected under wifi. har forsøkt med flere forskjellige nett uten at det hjelper.

 

 

Noen som har noen tips?

 

telefonen ble kjøpt i USA

 

Tips?

 

 

Pass på at du har satt automatiske innstillinger, ikke fast ip osv..

Dersom du har problemer med å koble til eduroam på x10:

1. Last ned "X10 root.apk"

2. Last ned Wifi Helper (merk av for peap når du setter opp nettet, restart wifi)

Lenke til kommentar

fikk meg en x10 i går og har et stort problem

 

jeg får ikke nett tilgang! skrur på wi-fi, finner nett, får skrevet inn passord, trykker connect, og ingen ting skjer. kommer ikke noe wifi symbol øvers og det står bare disconnected under wifi. har forsøkt med flere forskjellige nett uten at det hjelper.

 

 

Noen som har noen tips?

 

telefonen ble kjøpt i USA

 

Tips?

 

 

Pass på at du har satt automatiske innstillinger, ikke fast ip osv..

Dersom du har problemer med å koble til eduroam på x10:

1. Last ned "X10 root.apk"

2. Last ned Wifi Helper (merk av for peap når du setter opp nettet, restart wifi)

 

Takker for svar, Ser at mange kommenterer at Wifi Helper ikke fungerer der jeg finner versoner å laste ned?

 

Kan en laste dette ned på pcen overføre via usb og installere?

Endret av hallvardr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...