Gå til innhold

Diskusjon.no's Fantasy PL 09/10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøver å finne en fornuftig stall, men sliter med å velge.

 

Hvem av følgende skal jeg gå for:

 

alt 1

 

 

alt1.jpg

 

 

 

alt2

 

alt2.jpg

 

 

Jeg har bare spilt Fantasy i 1 år. Ikke noen kjempeerfaren spiller, men ser jo rundt 5-6 Premier League kamper i uka inkludert repriser av kamper som krasjer.

 

Brukte mange timer pr uke på Fantasy ifjor da jeg var med i en 12-manns liga der vinneren fikk ganske mye penger.

 

I år har jeg brukt rundt 15-20 timer på Fantasy allerde, studert fixture lister samt satt meg inn i de nye lagene og ikke minst sett hvor de mest verdifulle spillerne befinner seg.

 

På generellt grunnlag kan jeg si følgende om de to lagene du har satt opp:

 

Du burde se bedre på fixturelisten.

Mange lag står over GW 2

Tror du får mer ut av United - Chelsea - Liverpool spillere de første 4-5 kampene en du får ut av Arsenal spillere. Man City, Everton, Aston Villa og Arsenal står alle over andre GameWeek (pågrunn av E-Cuper tror jeg).

 

Disse fire lagene vil uansett spille disse senere, men for å få best mulig start vil jeg heller droppe spillere fra disse klubbene i de 2 første rundene og heller satse spillere fra United - Chelsea - Liverpool.

 

Av de "nest-beste" lagene ser Totenham og Everton ut til å ha de beste programmene de første 6-8 rundene. Everton dog fra runde 3 og Tottenham fra runde 2.

 

Arsenal har borte Everton i 1.kamp, står over kamp 2, så følger Pompey hjemme før to tøffe bortekamper mot lagene fra Manchester. Arsenal kan fort ende opp med å ha 3-4 poeng og en hengekamp etter det er spilt 5 runder. Men fra runde 6 er det Gooners alle the Way - mer om det senere.

 

Plankeåpninger for Chelsea og United

Chelsea sitt program ser best ut av alle sammen (Hull - Sunderland - Fulham - Burnley - Stoke) er de 5 første matchene for Lampard og co.

 

Man United åpner utrolig nok mot 2 nyopprykkede lag, Birmingham og Burnley, så følger Wigan borte. 9 poeng venter Ferguson før tre tøffe matcher mot Arsenal-Totenham og Man City.

 

Liverpool har også et bra program fra runde 2 til 7, hjemme mot Villa blir tøffest (r3) men en kamp Liverpool skal vinne uten Barry.

 

Rådet mitt blir å ha United spillere i de 2-3 første rundene som du bytter ut med Everton spillere fra runde 2-3. Arsenal spillere henter du inn fra runde 6.

 

Her er noen av de beste verdiene slik jeg ser det

 

Finn lag med mange H kamper

- Finn klubber som pågrunn av forandringer i Fixturelista har 3 av sine neste 4 kamper hjemme. I denne 4 kampsperioden henter du inn 3 spillere fra denne klubben. Dette skjer oftere en man tror. Så lenge det er max 1 topp-4 klubb i matchene så kjør på. Hjemmebane er en storfordel.

 

Dette skjer med Arsenal fra runde 6. Da har man også fordelen av å se hvilke Arsenal spillere som er i form før man fyller opp stallen med 3 dyre spillere. Se også på programmet til Arsenal fra runde 6-13. Det er rimelig tett med enkle kamper her. Store verider.

 

Skal fylle på denne analysen av årets Fantasy med vurdering av diverse spillere senere.

 

Ønsker alle lykke til i årets Fantasy.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...