Gå til innhold

Phenom II X2 550 test på luft + fasekjøler-SS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg venter på den nye cpu-potten.

I mellomtiden fikk jeg besøk av kompisen min..tooler, han er kuldemontør lærling. Passer meg perfekt da jeg har et par Singlestegere som kunne trenge litt TLC. Har lekkasje på den store Singlestegern, som måtte først lokaliseres,så slagloddes med sølv,trykktestes og regasse igjen.

 

post-42959-1247906057_thumb.jpg

Her er skjøten til evaprøret loddet

 

post-42959-1247906068_thumb.jpg

Trykktesting in progress...

 

post-42959-1247906078_thumb.jpg

Fan....ser til min fortvilelse at holdown plata IKKE har AM2 festehull,kun socket 939,478 og 775...trenger lage ny til AM2

 

post-42959-1247906086_thumb.jpg

Kjapp mekking av isolasjon til et AM2+ Gigabyte hk med en X2 3600+ vil skal teste coldbug på.

 

post-42959-1247906095_thumb.jpg

Har man ikke holdown plate kan man vel prøve allikavel..hehe Jeg fungerer som holdownmann til en kjapp test....

 

post-42959-1247906104_thumb.jpg

Ghetto testing på kjøkkenbordet

 

post-42959-1247906110_thumb.jpg

Finne coldbug på X2 3600+ cpun.... ved ca -18 -19`c var det shutdown....

 

post-42959-1247906122_thumb.jpg

Loadtesting

Har man en coldbugga cpu funker det dårlig med loadtesting.

Min X2 550 var for øyeblikket i en annen pc, gadd ikke remomtere den pcn klokka var seint i går kveld....

Hva gjør man da? På kjøkkenet står stekeovnen, hm.... som tenkt så gjort.

Sette den lille expressplata på nivå3, kline ceramique på evapen,klaske den ned på plata og fyre singlestegern....hehe

Funker karnsje ikke helt som en riktig 250w loadtester, men hva gjør man når man ikke har en loadtester.... man tager hva man haver.

 

Fikk tunet den litt, nå skal jeg teste den på X2 550 og se hvor flinke(hvor mye flaks vi hadde) var....

 

Vil ha en ny holdown plate før jeg prøver den igjen, men den gamle skraphaugen er tetta,regasset og er jeg heldig funker den perfekt på min x2 550.

 

Takk til tooler som holder ut meg meg og mine ideer, jeg skylder deg en stor tjeneste kompis.

Lenke til kommentar

Du kan lett mekke feste til am2 ved hjelp av braketten rundt sokkelen. Finn et stjerneskrujern som har ca samme diameter som skruene til festet til fasen og bank hull i braketten rundt midt på "sidene" der 939-hullene ville vært. Så putter du noe TYNN isolasjon elns og fester den til skuehodet, og trer den inn gjennom undersiden av braketten (så hodet + isolasjon ligger ned mot HK). Så skrur du bare på braketten igjen på HK og begynner morroa.

 

Håper forklaringen var understandable. Var dette jeg gjorde før jeg fikk Fuzion-blokka, Storm'en min hadde nemlig ikke AM2-feste heller, og jeg likte dårlig å måtte betale 100-150 spenn bare for et feste :p

Lenke til kommentar

Fikk igang singlestegern i dag.

post-42959-1247957064_thumb.jpg

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=606314

 

 

Ser ut til å funke bra, den holder ca -33`c ved 1.55vcore, litt mindre ved stress.

Ikke dårlig sett at vi tuna den i går kveld på komfyren her hjemme.

 

Skal se om jeg ikke får testet litt mer nå,har mekka meg holdownplate av et beslag jeg hadde liggendes (Biltema kvalitet..hehe)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Fikk igang singlestegern i dag.

post-42959-1247957064_thumb.jpg

 

 

Ser ut til å funke bra, den holder ca -33`c ved 1.55vcore, litt mindre ved stress.

Ikke dårlig sett at vi tuna den i går kveld på komfyren her hjemme.

 

Skal se om jeg ikke får testet litt mer nå,har mekka meg holdownplate av et beslag jeg hadde liggendes (Biltema kvalitet..hehe)

 

Du skrota metoden min altså :nei:

 

:p

Lenke til kommentar

Editert overskrift, er jo ikke bare luftkjøling,men fasetesting også nå.

 

Var veldig overasket over hvor heldige vi var med komfyr tuninga her om dagen.

Testet litt i går kveld,fasen på 1.55vcore og litt mer også, den gikk vel et par timer på load, mest for å teste om reprasjonen og regassinga/tuninga var velykket.

 

Er vel noe mer å hente på en skikkelig loadtester,men jeg har ikke erfaring nok med tuning av disse, så det blir mest å tune på feeling og det en vet funker.

 

post-42959-1247994567_thumb.jpg

Biostemp etter noen minutter

 

post-42959-1247994580_thumb.jpg

Biltema beslag ble modifisert så det nå passer AM2 socket, kostet kr 0,- ,hadde liggendes, kun ca 10min med vinkelsliper og bormaskin.

Festestengene er også ekstra lange da jeg liker og henge en 2-3 vifter rundt evapen som kjøler minne,nb og PWM.

Ikke så pent karnsje, men veldig praktisk og effektivt

Lenke til kommentar

Har ikke hatt så mye tid til å leke meg med X2 550 om dagen, men har satt opp en fin 24/7 klokk.Ikke noe spesiellt,kan kjøre på 4ghz også,men da med litt viftebråk.Sånn det nå er på 3.8ghz er den tillnærmet lydløs. Bruker den nå til gamemaskinen min, med en TRUE kjøler og ei stille Pabstvifte.

 

post-42959-1248628519_thumb.jpg

 

Jeg har også fått en hissig E8500 som jeg tukter litt på et Biostar TPower i45, tester superpi 1-32M. Skal poste litt resultater på den men i en annen post, vil bare si at fsb på Biostar kortet er syyykt, +600....and beyond.. jeg digger sterkt det Biostar kortet

 

Venter fortsatt på cpu potten, så kun luft og SS resultater så langt.

 

Oppdatering følger bare jeg får bedre tid, mye jobb og lite leking nå...

 

EDIT:

Kjører windows 7 64bit på gamemaskinen.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
550'en ser jo ver middels ut, den ;)

 

Hvilken batch er e8500? Har en q850b liggende i statene selv...

 

 

Sorry har jobba mye om dagen, ikke noe tid til å sjekke forumet.

Men batch sa du...her er min E8500

post-42959-1248968874_thumb.jpg

 

...og en E5400 jeg også skal torturere

post-42959-1248968912_thumb.jpg

 

Blir karnsje noen resultater i helga, jeg har 2 pcèr jeg skal bygge ferdig for salg.

Blir vel litt tid til noe leking også tror jeg :D

Lenke til kommentar

Jeg ser de beste x4 940 på hwbot som kjører 3dmark 06 har ca 4ghz på luft.(maxet ut anntaglig)

 

Meen, er ikke på luft disse viser seg fra sin beste side, disse vil ha kulde, mer jo bedre.

Mange som ikke klokker godt på luft, men klarer +6ghz på LN2 3d06.

 

Coldbug finnes ikke på disse så og si, så prøv med fasen eller litt LN2

De skalerer bra med kulde,selv med lite vcore

 

Sjekka prisen på LHe, 288kr pr 8 liter på AGA.... -250`c på en slik hadde morro ...

 

EDIT:

Prøv en AM3 @X4 955 under kulde

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Klarte ikke dy meg. Fikk et MA770T UD3P og en X2 550 i posten i går. Med bios f2 og CACYC 0925 åpna det seg jaggu to kjerner til. Ser på XS at mange må bruke bios f2c får å få suksess på dette kortet, og at f2 er no go. Hmm merkelig..

 

Ingen av kjernene leser av temp i det hele tatt. Står på 0 grader. Har ikke sjekket med kun 2 kjerner i drift, da jeg åpnet alle før jeg innstallerte windows. Må følge med på cpu temp, da jeg tror den viser riktig. Lurer på hvor mye jeg må plusse på, for å komme i nærheten av kjernetemp?

 

Uansett ble det en billig quad :)

Lenke til kommentar

Primer på [email protected]. Cpu temp viser 47 grader load. Kjører HT og NB hastighet på stock så lenge. Er vel sånn gjennomsnittlig denne chippen tror jeg. Hadde håpt på nærmere 4GHz 24/7 på vettug vcore.

 

Er en stund siden jeg har klokket AMD, så det er moro å prøve og feile :) Er det noe å hente på å øke NB frekvens?

 

Noen som vet hvor mye ca jeg må legge på i kjernetemp fra cpu temp? Holder det med 10 grader? Har en følelse av at det er varmen som gjør alt ustabilt på [email protected].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...