Gå til innhold

WB 120 harddisk lager klikke lyder iblant.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kjøpt wb 120gb med 8 cache for en god stund siden: Men etter at jeg har satt den i pc'en, lager den en gang i blant sånn klikke lyd. Det skjer ikke ofte, men kanskje 2-4 ganger løpet av uka. Jeg vet ikke hva dette kan skyldes, men føler kanskje at det er mangel på strøm? uansett jeg har en 360w powersupply, og jeg har ikke så mye stasj på pc'en. Så det virker litt rart at den ene disken skal lage slike lyder.

 

Føler ikke meg helt trygg, og er ute etter årsaken. jeg har også andre disker, og disse oppfører seg helt normalt.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slike lyder er veldig skumle, iallfall hvis du er gla i den dataen som er på disken. slike lyder er gjerne et tegn på at disken er på vei til å dø.

 

er disken veldig varm. de er ikke gla i temperaturer over 55 grader, iallfall ikke over lengre tid. har selv hatt slike klikkelyder på to wd disker, og begge to hviler i hardwarehimmelen. de døde av overopphetning. den ene brukte bare tre mnd på å dø også...

Lenke til kommentar

kjør iallfall noen stresstester og se om disken oppfører seg normalt på de...men selv om de ikke finner noe, trenger det ikke bety at disken er frisk. jeg ville prøvd å gjort hva jeg hadde klart for å byttet den i en ny... tikkelyder er skumle..

Lenke til kommentar
Kan det være at maskinen slår av disken hvis den er innaktiv i så og så lang tid? Da kan det være litt bråk når den starter opp igjen...

 

høyreklikk desktop>screen saver>power>turn off hard disks:

 

DrErling

 

jeg tror du er innepå noe der. siden den disken benyttes til lagring av filmer osv. og er ikke hele tiden aktiv. Og som sagt skjer dette kun veldig sjeldent.

 

Du tror kanskje det er årsaken til denne lyden? lyden kan beskrives nesten som oppstart av pc'en. og pc'en står på 24/7 og rebootes som oftest etter 4-8 uker.

 

turn off hard drives --- never. så den har aldri vært på.

 

Men som andre nevner her, kan det skyldes kanskje at disse diskene er slike. Men jeg ville bare ha en bekreftelse på at det er normalt.

 

Og ja, jeg har kjørt en del tester, som stresser den osv. og har ikke sett noen problemer der.

Lenke til kommentar

det trenger ikke være noe galt med den nei...men hvis det er tikkelyder i diskene, er det er tegn på at noe er galt iallfall... jeg har lært det alt for mange ganger, men seff...trenger nok ikke være noe seriøst, men det er uansett kipt om alt på disken forsvinner.

 

bedre å være førevar...enn ettersnar...hehe.

Lenke til kommentar

Sakset fra Western Digitals supportsider:

 

Current drive technology dictates that some noise will occur during drive operation. The type of noise and the volume of the noise can change depending on the current function that the drive is involved in. It is important to recognize which noises indicate trouble and which are simply normal drive sounds.

 

Normal drive sounds include:

Whining noise during drive spin-up

 

Occasional clicks during data access

 

Hard clicks during a head park operation (shutdown or sleep mode)

--

Abnormal drive sounds include:

High-pitched whining sound

 

Vibration sounds due to either vibration in the mounting hardware or in rare cases, a drive failure

 

Clicking or clunking sounds that occur repeatedly

 

Grinding sounds

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hadde samme HD samme problem..fikk beskjed om å returnere den 6 mnd gamle HD'n og jeg fikk ny...klikkinga oppstod spes når det ver litt temp i kassen og siden OS var på den HD så kunne ting låse seg helt og jeg måtte reboote manuelt

 

Returner HD og spikre på ettpar vifter til i kassen, det er mitt råd.

Lenke til kommentar

Har 3-4 gamle WD disker (3-4 år)....og 1 ny...alle de gamle har laget slike lyder siden de var nye....bare 1 som jeg har fått bad sectors på....(men den fungerer ok allikevel)....

 

har ikke hørt denne klikkelyden på den nyeste (2 måneder gammel)...

Lenke til kommentar
hehe, dette er kanskje ikke så veldig morsomt men faller det dere ikke inn at det kanskje er harddisken som jobber da? harddisken bruker å lage litt klikke lyder når den jobber :D sorry altså.

 

Doh :p Haha og du ler som har Seagate :p Haaah - (Neida, ikke no galt med seagate :) )

 

Klikkelydene var en ting på den jeg fikk bytta, men det var også noe jeg glemte å nevne og det var at det hørtes ut som strømmen til HD'n blei kutta og kom tilbake, sånn bootup lyd av HD'n hver gang den sa klikk, så der var det nok no fel ja :yes:

Lenke til kommentar

Doh :p Haha og du ler som har Seagate :p Haaah - (Neida, ikke no galt med seagate :) )

 

Klikkelydene var en ting på den jeg fikk bytta, men det var også noe jeg glemte å nevne og det var at det hørtes ut som strømmen til HD'n blei kutta og kom tilbake, sånn bootup lyd av HD'n hver gang den sa klikk, så der var det nok no fel ja :yes:

 

akkurat sånn har jeg på den wd disken jeg har per idag. har du byttet den disken? Den disken jeg har, fungerer meget bra, men jeg skal bytte den når jeg har skaffet meg backup disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...