Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mitt første bidrag på forumet :)

Tatt i Sandefjord søndag 12. juli. Noen som vet hva slags insekter det er? De var ganske store, større enn "vanlig" veps, f.eks.

Er på ferie med kun laptop med dårlig skjerm, så aner ikke hvordan fargene egentlig er. Har brukt the Gimp her, et program jeg ikke er helt fortrolig med.

D80 m/18-55 VR @55mm, f/7.1, 1/60 sek, ISO 100

post-141583-1247779810_thumb.jpg

EDIT: Fant omsider ut hva slags insekt det er. Stor Ospeglassvinge heter den, og er slett ingen veps, men en sommerfugl. Det hadde i hvert fall ikke jeg gjetta...

Endret av Evenseth
Skrevet
Ikke bare enkelt med kjæreste foto når floa kommer mens man holder på og man har høyhelte sko :p

3722435323_bce437b345.jpg?v=0

3723248452_3b1ed8ffdb.jpg?v=0

3723248346_9391b79d7f.jpg?v=0

bilde nr 2 var jo genial :D, et typisk bilde i slike situasjoner.

yes ute og fotografere landskap :D

IMGP4706-Edit.jpg

IMGP4706-Edit-2.jpg

Skrevet
Fine saker, Simon - ettersom k-ryng har tatt seg sommerferie (tror jeg).
Joda, har hatt "ferie" jeg... :-) Forsåvidt ennå, det er veldig til og fra med meg nå grunnet flytting og at jeg for tiden bor i koffert. Har hatt litt tid til fotografering, men lite tid til forum.
Skrevet

HEY!! Hvorfor er det ingen som sier noe fint om mitt bilde?? LOL.

Fint bilde Yvonne. Drømmer om å dra til UK og fotografere selv. Utrolig mye intressante slott og gammelt der.

Skrevet (endret)

Her er det jeg driver med om dagen. Et smålom par med unge.

For de som er interesert for slikt så er lomen en fugl som stort sett holder seg i lufta eller i vann, den kan knapt nok gå fordi den er så ekstremt tilpassa vann og flyging. Dette gjør dem sårbare, spesielt i hekketida. Derfor er de relativt sjeldne.

For de enda mer spesielt intereserte er bildene tatt med Kaffilars sin FA* 600/4. En drøm av et objektiv og jobbe med. Takk Kaffi.

post-70335-1247849399_thumb.jpg

Her henger ungen på slep

post-70335-1247849413_thumb.jpg

Mens i dette er den litt mer vågal. (Legg merke til hvordan mor følger nøye med i bakgrunnen)

post-70335-1247849425_thumb.jpg

Mor og far får sneket seg til noen småstunder alene.

Endret av fototim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...