Gå til innhold

Erfaringer med Asrock NetTop ION 330


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man bruke den medfølgende fjernkontrollen til å skrive inn enkel tekst? Som f.eks den info man må legge inn i win 7 ved første oppstart. Venter på Sandberg mini keyboard med touch (bestillingsvare), og har ikke annen usb keyboard tilgjengelig.

Er det ingen som vet dette?

Lenke til kommentar

Kan man bruke den medfølgende fjernkontrollen til å skrive inn enkel tekst? Som f.eks den info man må legge inn i win 7 ved første oppstart. Venter på Sandberg mini keyboard med touch (bestillingsvare), og har ikke annen usb keyboard tilgjengelig.

 

Jeg tror du vil ha et problem med dette. MCE kontrollen virker først ETTER at CIR-drivere har blitt installert. En tre-tapp funksjon virker først etter å ha installert ekstra programvare.

 

Etter søk på Google kommer dette opp:

RemoteKC

HyperRemote

 

Men, disse er dessverre programmer du må installere etter installasjonen.

 

Har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke om virker. Etter at du har testet, kan du rapportere tilbake til forum?

Endret av potlos
Lenke til kommentar

Akkurat bestilt 330. Har siste stabile versjon av XBMC støtte for dxva2? Hvor i innstillingene ligger dette? Tenkte å kjøre Win 7.

 

Noe enkelt, greit og ressursfattig antivirus program å anbefale?

Se kommentar #230. Du finner svar der. XBMC 9.11, Camelot, er siste stabile, men det har ikke DXVA. Nyere eksperimentelle (stabile) versjoner funker. Du må aktivere dxva2 i systeminnstillingene.

 

Når det gjelder antivirus så er det bare å lete på internett. Det finnes bedre fora for det spørsmålet :) Du har AVG, Windows Defender og andre som sikkert virker.

Endret av potlos
Lenke til kommentar

Kan man bruke den medfølgende fjernkontrollen til å skrive inn enkel tekst? Som f.eks den info man må legge inn i win 7 ved første oppstart. Venter på Sandberg mini keyboard med touch (bestillingsvare), og har ikke annen usb keyboard tilgjengelig.

 

Jeg tror du vil ha et problem med dette. MCE kontrollen virker først ETTER at CIR-drivere har blitt installert. En tre-tapp funksjon virker først etter å ha installert ekstra programvare.

 

Etter søk på Google kommer dette opp:

RemoteKC

HyperRemote

 

Men, disse er dessverre programmer du må installere etter installasjonen.

 

Har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke om virker. Etter at du har testet, kan du rapportere tilbake til forum?

 

Det fungerte for såvidt greit med RemoteKC. Bytter mellom standard fjernkontroll, mus og keyboard med "*" tasren, men det blir fort litt knotete. Har fått tak i et mini tastatur med trackball, og det fungerer glimrende :)

Lenke til kommentar

Har nå fått til å styre XBMC helt uten problemer, utenom et punkt, jeg klarer ikke å starte XBMC med fjernkontrollen. Har prøvd å se etter muligheter til å omprogrammere F-tastene slik at jeg kunne legge inn at f.eks. F7 starta XBMC, for så å programmert harmonyen til det, men får det ikke til.

Det nærmeste jeg har kommet er at jeg har programmert harmonyen til å starte "My Music", men da får jeg bare opp Windows Mediacenter... Noen som har noen ide'er?

Lenke til kommentar

Har nå fått til å styre XBMC helt uten problemer, utenom et punkt, jeg klarer ikke å starte XBMC med fjernkontrollen. Har prøvd å se etter muligheter til å omprogrammere F-tastene slik at jeg kunne legge inn at f.eks. F7 starta XBMC, for så å programmert harmonyen til det, men får det ikke til.

Det nærmeste jeg har kommet er at jeg har programmert harmonyen til å starte "My Music", men da får jeg bare opp Windows Mediacenter... Noen som har noen ide'er?

Nå er jeg ikke hjemme for tiden slik at jeg får ikke sett på oppsettet. Slik jeg husker det så løste jeg det ved å legge til en shortcut på XBMC-programikonet/startfilen (f.eks CTRL + SHIFT + X). Deretter la jeg inn dette "keyboardtastetrykksignalet" på en av knappene på fjernkontrollen (STORE GRØNNE WIN-KNAPPEN).

 

Nå vet jeg ikke om trikset virket på din Logitech, men prøv.

Endret av potlos
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

Ser at det var mye hjelp å få her inne så jeg prøver meg :)

 

 

Har en Asrock ion 330 bluray, med win7 + XBMC, storfornøyd!

 

Jeg har en filserver hvor jeg har all media o.l lagret, som jeg da streamer over nettverk via kabel.

Med dette setupet har jeg problemer med å streame 1080p filmer, uansett format. Filmen "lagger" og stopper opp hele tiden, nesten som den må buffres underveis.

Den klarer lett å streame 720p uten problemer.

 

Det første som slo meg var nettverksproblemer, men ved nærmere sjekk bruker den ikke mer en 10-20% av nettverkskapasiteten under streaming av 1080p, også i mer krevende scener som Transformers etc.

 

Any tips? :)

 

Kjører 32bit, da jeg ikke har en 64bit windows key. tviler litt at dette er problemet uansett.

Lenke til kommentar

Ingen som har erfaringer eller andre tips til meg? :)

 

Har prøvd og testet litt, og tror det er noe galt med Asrocken. Da jeg koblet in min gamle Syvio 200a uten å skifte noe i setup, så spilte den av 1080p uten noe stress.

 

Eneste driverene jeg har installert er dem som er tilgjengelige på nettsiden dems. Er det noen andre jeg burde hatt også? som en chipset driver eller nettverks driver o.l som kansje kan være årsaken?

 

Ville gjerne hørt hvordan noen andre med asrock ion 330 + win7 har av erfaringer med nettverk streams. Funker det hos andre?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke den Asrock-maskinen, men en selvbygd maskin med ganske like specs (Asus AT3IONT-I hovedkort med Atom330 og ION).

Jeg fikk ikke skikkelig flyt på ting før jeg installerte en "nightly build" av XBMC. Da dukket det opp et nytt valg under System > Video > Playback som heter "Allow hardware acceleration (DXVA2)". Etter jeg aktiverte det gikk alt så meget bedre :)

 

Det er vel verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

Hakking i 1080p kommer definitivt av mangel på GPU-akselerasjon av video. Dette støttes ikke i siste stabile versjon av XBMC. Prøv en "nightly build" som nevnt over, mulig det løser problemet. Kjører selv samme maskinen og kjører filmene fra en filserver, men har Ubuntu i bunnen, noe som gir meg GPU-akselerasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har tenkt å kjøpe meg en av disse selv. Hvilken software mener dere funker best i Windows XP/Windows 7 spesielt mtp. videoavspilling? (Skal spille 1080P)

 

Liker veldig godt XBMC, men det virker som dette ikke fungerer i 1080P på Windows-operativsystem. Stemmer dette? (Som fyren under meg påpeker) Hva er alternativene for en som blir vettskremt av Linux o.l.?

 

Mediaportalen er vel kanskje en kandidat? Fikk det anbefalt av en kompis, er det noen ulemper med dette programmet?

Synes også XBMC Live virker spennende, men dette er vel ikke noe fullverdige operativsystem. (Kan jeg surfe på nett osv med dette?)

 

Setter pris på alle tips, det greieste hadde vært om jeg kunne ha kjørt Windows med en aller annen variant av XBMC smertefritt, uten å bruke eksterne programmer til mediavspilling.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg har ikke denne maskinen selv enda, men har hørt at Windows og XBMC fint klarer 1080p. Men man må laste ned en "nightly build" av XBMC, som har støtte for DXVA2 under innstillingene. Siste stabile versjon har ikke dette inkludert, og 1080P vil da by på problemer pga høy GPU-load.

 

Er det noen ny versjon av NetTop på vei? Skal selv ha en snart, men blir sikkert ikke før til jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...