Gå til innhold

Erfaringer med Asrock NetTop ION 330


Anbefalte innlegg

Noen som får til å spille av 1080p mkv filer i MPC? selv så lagger det vanvittig, og da spesielt i FULL SCREEN MODE. Etter at jeg innstalerte de nyeste Nvidia driverene, funker ikke lengre DXVA i MPC heller, innstillingene er riktige, men det funker allikevel ikke ;( I splash funker det glatt...noen som kan hjelpe meg?

 

PS! før brukte jeg en annen windows 7 versjon (Home Premium), da funket HD i MPC strålende, nå, etter at jeg skaffet meg Windows 7 Ulitimate funker det ikke særlig bra lengre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har selve kjenner til noen guider for vordan man setter opp Ion 330 med XP og XBMC

 

Jeg kjenner ikke til noen spesielle guider for å sette opp Asrocken med XP. Du bare installerer XP på vanlig måte - deretter kan det være en ide å hente drivere fra Asrock Download.

 

XBMC har noen flere guider, men det er bare å installere det som et vanlig program. Du kan starte her: XMBC First step

 

Du kan se på kommentar #230 for å få tips på oppsett av fjernkontroll osv.

 

Andre spørsmål - bare spør.

Endret av potlos
Lenke til kommentar

Er det noen her som har selve kjenner til noen guider for vordan man setter opp Ion 330 med XP og XBMC

Om du ikke har vurdert W7: Det finnes ikke en god grunn i verden for å kjøre XP over W7.

 

Tamasox: Aner ikke.

 

Prisen er iallefall en god grunn til aa bruke XP. Mange har en XP-lisens tilgjengelig. Stabiliteten og brukervennligheten til 7 er noe bedre, men XP virker det ogsaa. Man kan ogsaa spille 1080p paa en XP.

Lenke til kommentar

Prisen er iallefall en god grunn til aa bruke XP. Mange har en XP-lisens tilgjengelig. Stabiliteten og brukervennligheten til 7 er noe bedre, men XP virker det ogsaa. Man kan ogsaa spille 1080p paa en XP.

Dersom pris er viktig, så burde man ikke bruke Microsoft-OS i det hele tatt (det koster penger), men Linux i stedet.

Lenke til kommentar

Det å advare mot at Linux er stress og tidkrevende er rett og slett bare feil!

Hvis maskinen primært skal brukes til XBMC (og litt websurfing etc.), kan jeg ikke finne noen god grunn til å droppe Linux.

 

Sette opp XBMC på Ubuntu er vanvittig enkelt, hvis du vet hvordan du klippe ut og limer inn tekst ;)

Du må bare enable driverne til Nvidia (hardware drivers, trykk enable eller activate), deretter er det så enkelt:

XBMC Wiki (altså seks linjer som må copy/pastes).

 

Eneste problemet jeg hadde, var at når jeg oppdaterte kjernen, da kutta nvidia driverne ut. Løsningen ble å legge inn alt på nytt og skru av oppdateringer (man kan kjøre sudo apt-get upgrade fra bash for å oppdatere alt unntatt kjernen, da vil det neppe bli noe kødd).

 

Min Asrock kjører 1080p filmer med under 10% cpu-load (takket være VDPAU). Litt dårlig fjernkontroll kanskje, jeg sliter litt med "dobbelttrykk" (altså at jeg trykker på en knapp EN gang, men det blir oppfattet som TO ganger), men dette kan ha noe med driverne å gjøre.

 

Pent design, høy WAF (Wife Acceptence Factor), stille og absolutt verdt 3000,-.

Jeg er også vanvittig fornøyd med XBMC, genial scraping og knallgod GUI.

 

Anbefaler alle som sitter med diverse media streamere å bytte til Asrock 330+XBMC!

Lenke til kommentar

Jeg kjørte også Ubuntu til å begynne med. Brukte flere titalls timer på å sette opp et oppsett jeg likte. Og det med en linux guru tilgjengelig. Mye mer slit enn jeg hadde forventet meg. For hver enkle ting jeg skulle fikse på gikk det med noen timer med googling og helvete. Bare det å fikse theme på Ubuntuen eller XBMC var et herk. Og jeg jobber med IT. Oppgjennom har jeg også vært borti redhat 8, fedora 7-13. Samme erfaring der. Ikke noe for meg.

 

For meg er det liten tvil om at Linux er for spesielt interesserte med gode kunnskaper. Selv når det gjelder for enkle ting som et mediesenter.

 

Når jeg satt opp W7 gikk alt på skinner. Som alltid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...