Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere vet når dere har hensynsløse, småfrekke, halvgrinete kunder som man skulle ønske kunne få smake sin egen medisin iblant, men så MÅ man tross alt være hyggelig og høflig siden man representerer butikken? Ja?

 

Hadde litt en sånn i dag. Ingen øyekontakt eller svar på min hilsen, ikke noe kontakt i det hele tatt før han krevde å få ta ut 350 kr. Tidlig på lørdag morgen. Mye nøling og grimaser fra min side, jeg er veldig dårlig på å si klart NEI til kunder, spesielt når det var sånn at jeg HADDE jo strengt tatt 350 kr han kunne få hvis det var krise, men det var mye, mye bedre om jeg slapp. Han stod helt uberørt, og sa med et strengt uttrykk at Kom igjen, TRE hundre og FEMTI kroner hadde jeg vel?

Jaaaa, joooo, nja, jooooooo :ermm: Jooooo, du får få det da :ermm:

Hadde jeg forventet en takk? Heldigvis ikke, for det jeg fikk var hundrelappen i retur med beskjed om at han ville ha den i femtilapper.

:ermm:Nå har jeg egentlig VELDIG lite femtilapper.... :no: Er det veeeeeldig viktig?

Nei, men det var et "sterkt ønske" (underforstått "jeg VET at du har to femtilapper, så gi dem til meg, eller jeg ringer Min Gode Venn Herr Sjefen og får deg sparket").

"Jaaaaaaa, du får vel få dem da :ermm: men jeg HAR IKKE LYST! :cry: " (På dette tidspunktet ville de fleste gitt seg og sagt at neinei men det gikk vel bra med en hundrelapp også, han hadde jo fått en femtilapp fra før, eller i det minste takket eller unnskyldt seg for bryet).

 

Men så, hehe, SÅ jeg at han ganske enkelt gikk fra handlevognen sin midt mellom min kasse og den andre. Kunden som kom etter ham så også dette, kjøpte bare et par ting og spurte høflige kunde 1 om det var hans handlevogn som stod igjen der.

Nei det var det HVERTFALL ikke. (Han hadde vel ikke lyst til å sette den på plass)

"Ånei, for det lå igjen en vare her ser du, lurte på om det var din :)"

 

Hehe burn. Da skjønte jeg at kunde 2 også VISSTE at det var mannens handlevogn. Uten et ord plukket han opp den glemte varen og rakte meg den, og jeg, uskyldig som få, la den bare til sides for å legge den på plass senere og begynte på neste kundes varer. Da kunde 1 ble stående, snudde jeg meg mot ham og spurte om det, unnskyld, var noe annet han lurte på?

"Ja jeg må vel betale for den pølsa da."

(Ja, det er ganske vanlig å betale for varer man vil ha med seg ut av butikken, du)

Jeg: "ÅJA! Var det din likevel? Jeg syntes du sa det IKKE var din handlevogn jeg?

Han: "Nei, ehm, det er vel ICA sin handlevogn".

 

:!:

 

Nesten trist at kunde 2 da hadde gått, det svaret hadde han fortjent å få høre :love:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

VET DET, men enkelte kunder er mennesker som kanskje TRENGER kontanter til en busstur, bursdagsgave eller noe annet viktig. Problemet mitt ligger da når jeg har samlet opp kanskje 500-1000 kr i ekstra i kassa som jeg egentlig bør ha i tilfelle det plutselig skal betales med en tusenlapp eller to, foretrekker å være over 1000+ før jeg begynner å gi ut penger, men jeg KAN jo hvis det er KRISE. Det er mye enklere når jeg ganske enkelt ikke kan gi ut, fordi jeg ikke kan gå under minimumsnivå i kassa.

Lenke til kommentar

Dere vet når dere har hensynsløse, småfrekke, halvgrinete kunder som man skulle ønske kunne få smake sin egen medisin iblant, men så MÅ man tross alt være hyggelig og høflig siden man representerer butikken? Ja?

 

 

Kjenner meg igjen her! Jævler.. Likte svaret ditt på slutten :)

Når jeg vet jeg ikke har nok så sier jeg nei og forklarer at det er for lite og de tramper gjerne ut av butikken i sinne.

Kundene har en irriterende tendens til å ikkje spørre, men forlange: "Også skal e ha ut 1000 kroner av dæ!"

Vi er for faen ikkje noen minibank eller bank for den saks skyld! (jobber på Ica) Men utpå dagen er 1000 kroner ikke noe problem, men mange av dem forlanger det før klokka 12 liksom. Gribber!

 

Mange av dem lener seg forover og ser oppi kassa mi, og sier: "Jammen, du har jo masse pengår derr"

Jeg: Ja? Jeg må ha over 2000 i kassa heile tia.

 

Kan e få ut 500?

jeg: nei, beklager det er for lite penger i kassa, men du kan ta ut 200.

Kunden: 400?

jeg: 200

kunden: 300?

jeg: 250

kunden: Nei, det her er for dårlig, og så går de fort ut.

Ica-kunder <3

Lenke til kommentar

Har nå jobbet deltid på Torshov bilrekvisita i et par måneder og har hatt et par minneverdige kunder.

 

Her er et par historier:

 

For et par uker siden fikk vi inn en god del paller for mye med spylervæske, så vi bestemte oss for å ha tilbud. Hele den dagen solgte vi til 15kr per kanne, som vi vanligvis tar 29kr for.

Vi satt opp plakater i butikken hvor det stod tydelig under bilde og prisen at det var maks 4 kanner per kunde.

Det var utrolig hvor mange utlendinger som kom samlet inn og kjøpte 4 kanner hver, selv om man lett kunne se at den ene var faren i familien og resten var sønner/døtre av han.

Det sier seg selv at en 11-12 år gammel jente av utenlansk opprinnelse ikke kjøper 4 kanner spylervæske til seg selv!

 

På tirsdag jobbet jeg alene, og det var fullt kjør i butikken. Var 10+ personer i butikken omtrent hele den kvelden.

Etterhvert kommer det 3 menn i 40-årene (polsk opprinnelse vil jeg tro) som går rundt hver for seg i butikken, og er der i over en time før jeg tenker at jeg bør tilkalle securitas for sikkerhetsskyld. En securitasvakt kom dit på under et halvt minutt og gikk seg en liten runde i butikken og tittet litt. Tiden det gikk fra securitasvakten gikk inn i butikken til de mennene gikk må ha vært under et minutt!

Senere på kvelden ble det litt mindre å gjøre, og det var ikke så mye folk i butikken, så jeg går litt rundt og rydder i hyllene osv. Da oppdager jeg to rema1000 bæreposer som ser fulle ut ved der vi har olje osv. Åpner posene og finner masse innpakning til verktøy, og skjønner at de mennene som tidligere var her må ha stjålet mye verktøy.

Det trodde jeg helt til i dag hvor en kunde til skulle se på verktøykasser og lurte på om alt verktøyet i den ene kassa her fulgte med. De mennene hadde bare gått på tur og lagt verktøy i kassa som de sikkert hadde tenkt til å betale for til slutt, uten at vi skulle merke verktøyet.

Lå vel verktøy for hvertfall 3-4 tusen kroner i den kassa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Torshov-avdelingen jeg jobber i ligger på et senter, så jeg nøler ikke med å ringe på securitas så fort jeg synes noe er mistenkelig. De er i butikken innen et minutt fra jeg har trykket på knappen hver gang.

 

Ang. vekslingssvindel: Kasseapparatet på Torshov er genialt. Det er sånn som man må putte på myntene, og sedlene må vi bak kassa putte inn. Den nekter å gi ut mer enn du har puttet på, så kunden klarer umulig å svindle til seg noe der :)

Endret av Extractum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg begynner og bli mektig lei av og ha Norsk Tipping på butikken. Sikkert bra for butikken, men det er noen av kundene jeg begynner og tvile på...

 

De kommer stormende inn butikken med stivt blikk og den blåe permen fylt med lotto lapper som har en eller annen feil. Feks så har de krysset av på for mange jokere eller på både 1 og 5 uker...Det betyr - MER ARBEID..wohoo.

 

Men det mest irriterende er de som har flere kort og som vil bare betale en gang. De har fått det til andre steder og klikker nermest i vinkler for at de ikke får gjort det hos oss. Grunnen? Vi har CashGuard som låser systemet sånn at vi ikke kan trykke på TOTAL knappen med mindre det er betalt. Nå er det slik at hvis vi hadde gjort det, så hadde det vært imot Norges lover osv. (Gambling på kreditt er ikke lov) men det bryr kunden seg fint lite i. De fleste er vandt med det eller lar det gå greit, men det er alltid noen som skal argumentere....Wohooooo....

 

Ja også må de lære seg til og huske de kortene..Trodde ikke butikken var en barnehage hvor vi skal passe på at de har fått med seg alt når de drar) I kassa så har vi en bunke med sikkert 10-15 kort:wallbash:...og vi sender dem inn hver uke, enough said? Norsk Tipping burde kanskje kjøre samme som det kortlesere med chip gjør - piper konstant til kortet er tatt ut. Menmen...

 

JO! Mens jeg er igang og slenger ut oppdateringer. Vi hadde denne helgen tilbud på Brioche Gourmet (den vanlige), også var det noen som hadde prestert og lagt en Brioche med Sjokolade oppi den samme kurven som de standard Briochene. Og da klarte jo selvfølgelig ikke en av kundene og lese at det faktisk er forskjeld på Briochene selv om det sto

 

TILBUD!

Brioche

Gourmet

999,99 (Husker ikke prisen)

 

Og hun begynte jo da og diskutere dette og anklage oss for juks og fanteri og alt mulig rart, enda vi beklaget så mye at det hadde skjedd samt tilbydde henne og bytte til den som var på tilbud eller få pengene tilbake...men argh...Neida, måtte krangle om noen få kroner...viktig det... :wallbash:

Lenke til kommentar

Ja også må de lære seg til og huske de kortene..Trodde ikke butikken var en barnehage hvor vi skal passe på at de har fått med seg alt når de drar) I kassa så har vi en bunke med sikkert 10-15 kort:wallbash:...og vi sender dem inn hver uke, enough said? Norsk Tipping burde kanskje kjøre samme som det kortlesere med chip gjør - piper konstant til kortet er tatt ut. Menmen...

 

Joa, men jeg irriterer fletta av meg av alle som røsker ut spillekortet sitt så fort det står at "spilleren er identifisert". Så får jeg masse kjekke popups som sier "sett spillekortet inn i leseren", "bytte av spillekort er ikke tillatt", "spillekortet er tatt ut av leseren" osvosv. WHYYyy. Man venter jo til det står "godkjent" eller "ta kortet" i betalingsterminaler, så hvorfor er tippekassa så mye vanskeligere? Også spør de: Skal jeg ta ut spillekortet nå?, og napper det ut samtidig som jeg sier "nei, vent littegrann, er du snill". Har begynt å følge opp med OI nå tok du ut kortet litt for tidlig gitt, NEI IKKE sett det inn igjen, bare husk det til neste gang :) Men husker de det? ÅNEI.

Lenke til kommentar

Det er jo terminalen som er dust. :p Skal jeg bruke et kort til åidentifisere meg, tror jeg og at alt er klart når det står at jeg er identifisert. :p Men nå leverer jeg kupongen min selv på nettsidene deres, skjøner ikke poenget med å stå og trøkk i kø for å levere en lottokupong når man kan gjøre det gratis hjemme.

Lenke til kommentar

er skummelt med polakker som sprer seg. jeg har en gang bedt de om å holde seg ilag. tar ingen sjanger på de

Racial profiling?!.

Men seriøst, har blitt frastjålet en del verktøy på div. byggeplasser. Dog er nordmenn like ille som utlendingene er på byggeplasser, folk stjeler som ravner hvis du snur ryggen til verktøykista. Tar du dem på fersken så skal de "bare låne".

 

En kollega av meg ble forsøkt frastjålet en skrumaskin, multimeter og noe håndverktøy. Dette har en verdi på rundt 7k, vi fant det deponert under en presenning som tilhørte noen snekkere. De var norske.

Det sykeste med det hele var at vi rett før hendelsen hadde med et uhell koblet 400V til en batterilader, de hadde faktisk stolthet nok til å fakturere firmaet for den. Sleipe jævler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...