Gå til innhold

[Løst]Canon vs Nikon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at hvis du har en del optikk du er fornøyd med til Canon er det en fordel å holde seg til de. siden begge to er bra kameraer. Er selvfølgelig litt forsskjell på de men det er mye detaljer.

 

Henter popkorn og avventer "fankrigen" ... :p

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg fikk bare 152.000 treff. Er jeg i Kina?

 

(PS - Nikon er best! Ingen protest. Welcome to the dark side.I følge en av Kennyboys morsommere "artikler", så skyter proffer Nikon og amatører Canon. Når Kenny skriver det, så vil du vel være Kennyproff?)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Enig Anew. Derfor burde man holde seg unna begge de to merkene der.

En stor fordel med ikke å være verken Nikonist eller Canonanist er at man slipper å forholde seg til Kenny, det er sant.

 

Hvem er Kenny? Viktig?

 

Man kan godt ha Nikon eller Canon uten frelse mener nå jeg. Vet ikke hvorfor noen blir så forgudet i sin dings.

 

Blir litt som the old Audi/BMW greia, skvetter man vann på naboens BMW kommer han straks og pisser på ens Audi. Det tåpelige er og gjerne at ingen av de har prøvd noe reelt alternativ, langt mer hverandres kjerre. Mange kjøper kun fordi det er det merket som gir best frelse, punktum.

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg bruker til tider begge systemer samtidig, og jeg trives vedlig godt med Nikon. Spesielt at man kan velge mellom flere enn 9 fokuspunkt på D300.. noe som jeg savner veldig hos min 40D. D700 bruker nok samme fokuspunktsystem som D300, og jeg tror nok ikke 5D2 har forandret seg så mye akkurat på det punktet siden 40D. Hvorfor kan ikke Canon lære av Nikon.

 

Men jeg kommer ikke til å bytte system. Penger vokser ikke på trær. :)

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Bare for å "pisse på" Nikon fanklubben her litt. Canon lager fantastiske kamera, den eneste reelle differansen er at det byttes litt mellom hvem som har det siste og kuleste av teknologi mellom dem, og ellers bunner det ut i grensesnitt (knapper/menyer osv).

 

Hadde jeg hatt økonomi til det skulle jeg hatt komplett objektiv-utvalg fra begge, samt 1Ds mkIII er rimelig elegant å bruke (bildekvaliteten er det ikke noe å si på heller). 5D mkII hadde jeg av samme grunn som Nikon D700 neppe kjøpt grunnet byggekvaliteten ikke holder mål synes da jeg (men innrømmer at jeg har rimelig strenge krav). D300 har jeg som kamerahus nummer 2 de gangene jeg har det behovet, selges nok snart og erstattes av D3x kjenner jeg meg selv rett.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Hehe, rimelig halvhjertet "pissing på" :)

Poenget var at man kan ha skyhøye tanker om kamerasystemet man har. I mitt tilfelle var den en ren tilfeldighet som medførte Nikon. Har heller ingen stor tro på at Nikon er så fantastisk mye bedre enn Canon eller omvendt. Når alt kommer til alt, det er fotografen som betyr noe :)

Lenke til kommentar
Ingen hus er 100% sammenlignbare.

 

Tor

ALLE hus er sammenlignbare men ingen hus er like.

 

Hadde JEG vært trådstarter hadde jeg uten tvil gått for Nikon, i praksis har de ingen konkurrenter. Ihvertfall ikke blant folk med normal IQ eller høyere :!:

 

Seriøst: Eneste forskjell jeg vet og som er en stor forskjell er blitsstyringen til Nikon, tror ikke Canon har noe lignende. Så hvis blits er viktig for deg så kjøp Nikon.

 

Hvis blits IKKE er viktig for deg så kjøp Nikon likevel, kan jo hende du blir litt hekta likevel når du ser hva Nikon kan gjøre med sine blitser.

Lenke til kommentar

Det er litt foruroligende å se seriøse svar i denne tråden... :fun:

 

For å gå i den samme fella selv: Den mest merkeillojale fyren her på bruket er vel olar0711. Han dumpet D700 rimelig kjapt for 5d2. Det hadde han sine gunner for. De er kanskje ikke de samme som TS har... :roll:

 

Nasciboy: Du vet det er stor forskjell, men du tror ikke Canon har noe tilsvarende? Det henger ikke på greip. For noen tusenlapper (en ST-2 eller 580EX II), så får du det samme til Canon. Forskjellen er altså at Nikon gir deg det "gratis" på D90 og oppover

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...