Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil....Mazda6 eller mondeo?


FCW

Anbefalte innlegg

Jeg har altså kikket på ny bil i 2-3 uker, prøvekjørt, prøvesittet, lest tester, sett bilder m.m. Begynner så smått å bli litt surrete i hodet.

 

Men....ny Mondeo og ny Mazda 6 er nå faktisk i finalen.

 

Jeg har tilbud om en Mazda 6 stv. med minste dieselmotor (2.2l,125hk/310nm), AdvancePlus, med skinnseter + litt annet. I sum en god del ekstrautstyr, inklusive BOSE anlegg, BiXenon lys.

 

Har også en Mondeo med minste dieselmotor (2.0l, 115hk/ca 300nm). Det er en Titaniumversjon, har det samme ekstrautstyret, unntatt skinnseter, BOSE anlegg og Bixenon lys. Prisen blir ca 20000 lavere enn Mazdaen. Tilbudet har jeg kun ut Juni, så det er ikke mange dagene igjen.

 

 

 

På min nye bil verdsetter jeg i prioritert rekkefølge:

 

- Pålitelighet og kvalitet, minst mulig uforutsette verkstedbesøk.

 

- Kjøreglede, komfort og ytelse.

 

- Bruktverdi, lettsolgt, minst mulig verditap.

 

- Pris

 

 

 

Prismessig kommer mondeoen best ut, men Mazdaen tiltaler meg egentlig mest.

 

Noen som har meninger eller innspill som kan hjelpe meg til å velge??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var vel snakk om gamle Mazda 6? nye er vel, tja, litt for ny til å si noe om rustproblem? :p

 

Jeg ville ha gått for Mazda. Bedre rykte på merket generellt, penere bil (subjektivt da) og mer utstyr. Og som noen nevner, høyere gjennsalgsverdi.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
På min nye bil verdsetter jeg i prioritert rekkefølge:

 

- Pålitelighet og kvalitet, minst mulig uforutsette verkstedbesøk.

 

- Kjøreglede, komfort og ytelse.

 

- Bruktverdi, lettsolgt, minst mulig verditap.

 

- Pris

 

Hvor mye kjøreglede får du med 125 hester?

Lenke til kommentar
Hvor mye kjøreglede får du med 125 hester?

 

Kjøreglede er jo et relativt og ikke minst et subjektivt begrep da :p

 

Ikke alle trenger ørtenhundre Hk'er for å trives bak rattet vettu... heller ikke for å kjøre forbi noen.

Lenke til kommentar
125 hester er egentlig nok i Norge. Det som er bra er jo at dette er en diesel så den har jo bra moment da- 310nm

 

Jeg hadde fort blitt lei av så lite hester, men det er jo egentlig nok for de fleste da.

 

*Hva er det som er så lite med 125 krefter?.. Pappa hadde en Bmw med 110 krefter, og man kunne råkjøre med den!

Og denne Mazdaen er jo til og med helt ny?!

Lenke til kommentar
Hvor mye kjøreglede får du med 125 hester?

Trenger oppgitt effekt ha så mye med kjøreglede å gjøre da? Dessuten er da 125 hk på en slik bil mer enn nok for de fleste.

 

Er vel det om man ikke har planer om forbikjøring ja.

Dersom man ikke klarer en forbikjøring med den bilen og motoren er det noe galt med sjåføren, ikke motorstørrelsen.

Lenke til kommentar
Hvor mye kjøreglede får du med 125 hester?

Trenger oppgitt effekt ha så mye med kjøreglede å gjøre da? Dessuten er da 125 hk på en slik bil mer enn nok for de fleste.

 

Er vel det om man ikke har planer om forbikjøring ja.

Dersom man ikke klarer en forbikjøring med den bilen og motoren er det noe galt med sjåføren, ikke motorstørrelsen.

 

Støtter deg!

Lenke til kommentar

Dersom du har bakovervendt barnesete, eller store barn/voksne passasjerer, er plass i baksetet viktig for deg, og Mondeo er det beste valget.

 

Når det gjelder feil og mangler har du jo 3 års garanti/5 års reklamasjonsrett til å få utbedret disse på, men det er selvsagt irriterende med en bil som er mye på verksted, enten den heter Mazda eller Ford, eller noe annet.

Lenke til kommentar
125 hester er egentlig nok i Norge. Det som er bra er jo at dette er en diesel så den har jo bra moment da- 310nm

 

Jeg hadde fort blitt lei av så lite hester, men det er jo egentlig nok for de fleste da.

 

*Hva er det som er så lite med 125 krefter?.. Pappa hadde en Bmw med 110 krefter, og man kunne råkjøre med den!

Og denne Mazdaen er jo til og med helt ny?!

125 Hester er lite, det er det ikke noe vits i å krangle på, men som jeg sier så er jo dette en diesel med turbo så den har jo et voldsomt moment- 310nm og det er momentet man merker i diesler med lite hester!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...