Gå til innhold

Høgskole uten vitnemål


ACC65

Anbefalte innlegg

Skulle ettersende karakterene mine i dag, å da var det en liten rød post it lapp på vitnemålet der det stod mangler obligatorisk språkfag, fordypning. så jeg har bare kompetansebevis.

 

Har tydeligvis tenkt litt feil, å fordypet meg i matematikk 3MX og samfunnskunnskap 3SK.

Har i tillegg 2FY og 2KJ.

 

Har 90 timer på vitnemålet, men har bare engelsk fra grunnkurs. Har tysk b språk.

 

 

Jeg riskikerer å ikke å komme inn på ingeniør studiet pga dette, men ingen kan svare meg sikkert enda. Har vært i kontakt med opptakskontoret på skolen, men venter på svar.

 

 

Noen som vet om jeg har sjans å komme inn? jeg har sagt opp jobben, solgt bilen og gjort meg klar for skole, hva skjer nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg har jo 1 og 2 tysk B språk og engelsk 5timer på grunnkurs.

 

Jeg finner ingen plass på nettet hvor det står at jeg må fordype meg i et språk fag..

derfor meldte jeg meg ikke opp til f. eks 2en.

 

Jeg har bare fag fra Reform 94.

 

I tillegg til de obligatoriske fagene Norsk, engelsk, geografi, kristendom, eldre og nyere historie, samfunnslære, økonomi, matte og kroppsøvining.

 

Har jeg også

 

2FY

2KJ

2MX og 3MX

2SK og 3SK

 

og

 

Tysk 1 og 2 B språk.

 

Jeg blir så irritert at det skal bli trøbbel nå. Jeg kjenner folk som tar almenn påbygg å får studiekompetanse, å de har ingen språkfag, i alle fall ikke tysk eller fransk.

 

Edit: Er vitnemål synonymt med studiekompetanse?

 

For rent tekninsk skal jeg ha studiekompetanse nå, men jeg har ikke oppfylt kravene for vitnemål i almenne og administrative fag.

 

Jeg oppfyller jo minstekravene for studiekompetanse??

Endret av ACC65
Lenke til kommentar

Feilen er at trådstarter mangler fordypning i engelsk, evt. fordypning i et fag nr. 3. Mye fordypning gjør det mulig å droppe et av tre språkfag, men om man ikke går økonomi så er det bare engelsk man har mulighet til å kutte ut.

 

Rart at rådgiver ikke plukket opp dette ved søking til fag på andre, evt. tredjeåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...