Gå til innhold

badges! hva skjer med de i 3.2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*sukk* Det her har ingenting med spilletid å gjøre. Det har med ferdighet å gjøre.

 

er alltids folk som spiller mye som griner over folk som spiller lite får like bra gear på så kort tid.

 

Å skaffe seg gearet fra conquest badges vil ta veldig, veldig lang tid. Definisjonen av casual er en personen som har begrenset spilletid. Denne forandringen er ikke casual vennlig. Den er for de som spiller veldig mye, men som ikke raider.

Lenke til kommentar

Virker som folk er evig opptatt av å finne en negativ vinkling på alle forandringer. Nå er det jo relativt kjent at dette er en side nordmenn er spesielt god på. Vi hater forandringer.

Jeg kan bare ikke skjønne at man bruker så mye tid på å whine over sånt. Det blir som det blir, blizz bestemmer og er det egentlig verdt det å bruke tid på hvordan andre får seg gear. Når jeg raider er jeg opptatt av å få ned bosser. Loot er en fin bonus. Om andre i guildet får upgrades er det like flott som om jeg får det da andres upgrades bidrar til å øke progress. Jeg gir da faen om nubdk fra guildet dkdkdk kan bruke 100 timer og få et badgeitem som er på nivå eller endog bedre enn mitt. Jeg kjenner ikke fyren, raider ikke med fyren og har da egne badges jeg kan bruke på items om jeg vil. Og om folk griner over at setitems er lett å skaffe så flott det. Det er alt for mange som viser mangel på kunnskap om klassen sin når de verdsetter setitems over alt annet. Setitems kan selvsagt være BiS, men oftest er det ikke det.

Lenke til kommentar

@Kafan

 

Jeg bryer meg katta om hva andre kan få. Jeg bryr meg om hva jeg kan få. Og jeg liker ikke tanken på å måtte gjøre content som ikke utfordrer (kjedelig) for å få upgrades. Som deg så raider jeg får progress sin skyld, passer alltid på items som er bedre for noen andre og har gjort Naxx lenge etter jeg ikke trengte loot der i fra for å geare opp guildies.

 

Desverre så vil nok trenden i mange guilds blir heroic/Naxx farm, igjen. Noe jeg helst ville unngått. Jeg håper bare guildet ikke vil krever at vi prøver å få upgrades i fra heroics.

Lenke til kommentar

kunne ikke blizzard prøvd å finne andre veier å gå for de som har lite spilletid for raids etc.

 

f.eks vanskelige og lange vanskelige quest chains som faktisk ga folk en utfordring og kanskje ga noe lignende bra gear i forhold til badges.

Sikkert flere ting de kunne gjort også ikke bare kommet med nye raids hele tiden.

Lenke til kommentar
Og nok en gang gir blizzard etter for de dårligere spillerne, forferdelig nyheter. Ellers ser jo patchen bra ut. Viss noen virkelig trenger en begrunnelse kan dere få høre en glimrende podcast.

 

http://wcradio.com/shows/6-Blue-Plz-.rss

 

Episode 35 - Badge plz!

 

Dakar deg, nå skrumper vel tissen når du ikke kan stå i Ulduar Gear aleine lenger :)

 

Ingen grunn til å bli frekk, og det har ingenting med meg å gjøre, jeg har kun vært i ulduar to ganger, og det var 10man. Det er en skikkelig dårlig fix, og viss du ikke forstår at det å gi dårligere spillere tilgang til så bra gear uten og gjøre seg fortjent til det er jo det ganske ille. Nei det gjør ingenting om du er elendig i spillet, bare vent litt så får du alt dette gratis, nei du trenger ikke gjøre lekser lille venn, du får en stjerne slik som alle andre bare for å møte opp. Å belønne dårligere spillere er en dårlig ide uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Det er faktisk ikke en diskusjon en gang, det er fakta.

 

Det er en dårlig quick fix, som å ta på et plaster på et kulesår, rett og slett latskap fra blizzard.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Vel la oss ta litt ettertanke her folkens.

 

1. Vi får nytt badge og nytt badge gear, Emblem of Triumph.

2. Vi får en ny arena å boltre oss på.

 

La oss ta litt til ettertanke her, de gjør Emblems of Conquest til "hverdagslig" drop fra Heroics, fjerner gamle badges og gir oss noe nytt. Nå hva om det faktisk blir slik at det nye contente som kommer faktisk er såpass vanskelig at de krever litt bra gear, og dette er Blizzards måte å gjøre det mulig for alle å faktisk få se dette.

 

Greit at det kanskje blir for lett, kanskje ikke, hvem vet. Ved nærmere ettertanke tror jeg ikke dette blir så galt.

Lenke til kommentar
Og nok en gang gir blizzard etter for de dårligere spillerne, forferdelig nyheter. Ellers ser jo patchen bra ut. Viss noen virkelig trenger en begrunnelse kan dere få høre en glimrende podcast.

 

http://wcradio.com/shows/6-Blue-Plz-.rss

 

Episode 35 - Badge plz!

 

Dakar deg, nå skrumper vel tissen når du ikke kan stå i Ulduar Gear aleine lenger :)

 

Ingen grunn til å bli frekk, og det har ingenting med meg å gjøre, jeg har kun vært i ulduar to ganger, og det var 10man. Det er en skikkelig dårlig fix, og viss du ikke forstår at det å gi dårligere spillere tilgang til så bra gear uten og gjøre seg fortjent til det er jo det ganske ille. Nei det gjør ingenting om du er elendig i spillet, bare vent litt så får du alt dette gratis, nei du trenger ikke gjøre lekser lille venn, du får en stjerne slik som alle andre bare for å møte opp. Å belønne dårligere spillere er en dårlig ide uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Det er faktisk ikke en diskusjon en gang, det er fakta.

 

Det er en dårlig quick fix, som å ta på et plaster på et kulesår, rett og slett latskap fra blizzard.

 

Det er ikke jeg som trenger å forstå noen ting. Min mening er at det er god idé og det står jeg ved. Hvorfor skal bare de som har tid til å raide får gear? ( Les: stor forskjell på tid og ferdighet )

Jeg har tid nok til raide meg til gear, men jeg ser bare på det som en kjempefordel at jeg kan geare alts på denne måten. Er en mange pugs til Ulduar 25 på serveren min som clearer til Mimiron på en dag og resten dagen etter. Jeg kan da joine disse uten å gå gjennom alle de utraida instancene ommat og ommat.

 

Det jeg får ut at dette spillet er å vite at jeg kan presse klassen jeg spiller til maksimum, og for dette trenger jeg nok gear til å i det heletatt greie å komme meg med på raids hvor jeg kan gjøre dette ( Ikke Naxxramas med 2-3min kills på alle bosser. Gear interesserer meg lite utover at det gir meg muligheten til å bli en bedre spiller ferdighetsmessig.

 

Men jeg skjønner at om du spiller for det beste gearet så er denne patchen en skikkelig knuckle sandwitch.

Lenke til kommentar

Husker i TBC, da så lfm chatten slik ut:

LF dps BT, have t6.

Idag hvor de fleste kan skaffe gearet har det blitt:

LF dps ULD, have achievement.

 

Personling synes jeg at det spiller liten rolle om de fleste kan skaffe

seg fett gear uten å måtte bruke alt for mye tid på det.

For det er nettopp der det ligger. ALLE figths i wow er nøyaktig like hver gang.

De er scriptet til å gjøre det samme HVER gang. Jeg vil gå så langt som å si at

TID > SKILLS

 

Jeg synes det er behagelig å kunne skaffe meg tilfredstillende gear også til alts

på en måte som ikke minner om endeløs grinding og pain in the kaviarstjerne.

Samme går for PVP gear. Deilig at jeg ikke må bruke hundre timer på å få meg gear

til å overleve i bg's.

 

Tidligere var du tvunget til å farme samme sted, gjøre samme ting hundrevis av ganger for å få det gearet du ville. Nå kan du variere litt og gjøre ting som er moro.

GO BLIZZ!

Lenke til kommentar
Det er ikke jeg som trenger å forstå noen ting. Min mening er at det er god idé og det står jeg ved. Hvorfor skal bare de som har tid til å raide får gear?

 

Dette er jeg helt enig i. Men jeg synes ikke heroics nødvendigvis er riktig løsning. Hadde vi derimot fått heroics ala Sunwell, eller hadde dagens heroics vært "normals" og heroics hadde vært hakket vanskeligere (alle bosser måtte gjøres på achievement måten f.eks.) så ville dette vært en måte å geare opp for de som ikke har tid til raids.

Lenke til kommentar

Vet at mange nok spiller dette for å kunne flekse med supert gear men jeg synes det er fint at spillet endrer fokus fra gear grinding til faktisk å oppleve contete i spillet, man slipper å vase gjennom møkker og dritt i 9 uker i strekk før man har skrapet sammen nok brukbart gear til å stikke tåa innom det første raidet. Man kan nå faktisk opplevel spillet i sin helhet.

 

Fra et spilldesigner perspektiv skjønner jeg at Blizzard vil dette, de bruker mye tid på innholdet i spillet og vil naturligvis at så mange som mulig skal se hva spillet inneholder.

 

Hvorfor spillet er så vent av spillerne mot achivements og gear er vel heller snakk om følelsen av "uberthet" som enkelte trenger å oppfylle.

Lenke til kommentar
Husker i TBC, da så lfm chatten slik ut:

LF dps BT, have t6.

Idag hvor de fleste kan skaffe gearet har det blitt:

LF dps ULD, have achievement.

 

Personling synes jeg at det spiller liten rolle om de fleste kan skaffe

seg fett gear uten å måtte bruke alt for mye tid på det.

For det er nettopp der det ligger. ALLE figths i wow er nøyaktig like hver gang.

De er scriptet til å gjøre det samme HVER gang. Jeg vil gå så langt som å si at

TID > SKILLS

 

Jeg synes det er behagelig å kunne skaffe meg tilfredstillende gear også til alts

på en måte som ikke minner om endeløs grinding og pain in the kaviarstjerne.

Samme går for PVP gear. Deilig at jeg ikke må bruke hundre timer på å få meg gear

til å overleve i bg's.

 

Tidligere var du tvunget til å farme samme sted, gjøre samme ting hundrevis av ganger for å få det gearet du ville. Nå kan du variere litt og gjøre ting som er moro.

GO BLIZZ!

Og alikvel så failer folk igjen og igjen og igjen. Selv om de har gjort det 20 ganger før.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...