Gå til innhold

badges! hva skjer med de i 3.2.0


Anbefalte innlegg

Faans bedritne blizzards idiotiske gamedesigners :wallbash:

 

Tier-sets var i begynnelsen en målestokk på progressjon i endgame raids. Den og den bossen droppa de og de set-armorsene. Nå er det bare å gjøre nok heroics - noe alle kan gjøre over tid - for å skaffe seg slikt gear.

 

Og nå tar de å buffer heoics badges/10man raid badges osvosv slik at man kan skaffe seg t8? Hva er det de tenker med? En casual-vennlig profil er greit, men dette er patetisk. Ekstra surt er det for de som har brent av all dkp o.l. på itemsets istedet for våpen/trinkets/ringer/cloaks når man sikkert kan farme seg opp til dette svært lett.

 

 

 

En god gruppe gjør en heroic på 15 minutter. Man kan slå sammen to og to heroics på områdene, slik som å gjøre AN og OK etterhverandre, Nexus og Occulus, UP og UK. Dette blir svært mange badges alt for fort. Naxx skal man klare å suse igjennom på under 2 timer. Der er det vel 14 badges.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjør de nok garantert for å kunne håve inn mere penger, de har nok sett at det har vært litt frafall av spillere og sjekket hva disse spillerne gjorde mest.

 

Tipper de fant ut at de som forlot gjorde lite eller ingen raids men at de gjorde en del Heroics.

 

Dermed, vips gjør de dette for å fenge interessen slik at man kan farme heroics for å få T8.

Lenke til kommentar

Dette med at man kan få godt gear av hc's er sjukt bra på min server Magtheridon, dette fordi det finnes veldig få godt gearet folk her, ikke mange som blir det heller siden det er få gode guilds osv. Men jeg kan se dette blir litt kjipt for de som spiller på større servere.

 

btw. Jeg er ally altså. Ikke så bra for hordes på magtheri

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det må være så jævlig hardcore, det med 2v2 er mye verre. Er du i en god guild mover du til en tier over casuals uansett, og har trolig full t8.5 før neste patch kommer. (Ja, er nok lenge tiL). I tilleg er det bare to deler man kan få, men det blir enklere å gjøre Ulduar jo mer bra gear du har. Altså, kan man gå litt fortere til Ulduar og videre. Men som nevnt overfor, det er for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Bare jeg som savner når Dungeon Set 1 var jævlig bra? Tier 1 og 2 var helt insane og T3 var det bare de aller aller mest hardcore som hadde? :D

 

Du er ikke den eneste, nei.

 

Det som irriterer meg mest vet denne forandringen er at det virker som Blizz gjør dette bare for å ikke miste spillere. Hvis man ser på hvem denne forandringer er beregnet på:

 

- Ikke på de aller mest hardcore siden de allerede vil ha all denne looten når 3.2 kommer ut.

- Ikke det gjennomsnittlige raiding guild siden de vile ha mange badge rewards allerede, og vil kunne få tak i resten uten å gjøre heroics.

- Ikke casuals. Pga den usaklige mengden badges som trengs, jeg kunne gått med på å geare opp de som har litt mindre spilletid (les: sier ikke at er dårligere spillere, men har bare mer begrenset tid).

- Det virker som denne forandringen er rettet til de som ikke klarer content vanskeligere enn Naxx, og det er det som irriterer meg noe så sinnsykt.

 

Gear har alltid vært en belønning for hvor god man er til å raide. Derfor betød som regel godt gear at den spilleren viste hva han drev med. Nå derimot så vil vi se enda mer achievement linking pga visse deler av gear gir absolutt ingen indikasjon på hvor god en spiller faktisk er. Jeg er selv i et guild som akkurat har downet Mimiron, vi sliter litt mer på 25-man. Men jeg nyter utfordringen. XT-002 var den perfekte gear check pre-nerf, nå er han bare en vits. Gjør man ting for lett og for tilgjengelig så vil det miste mye av appellen for min del, og det er en av grunnene til at jeg gradvis har gått lei raiding. Alt for mange spillere forventer å bli belønnet for ingenting.

 

/rant mode off

Lenke til kommentar

Den trenden som Ercles beskriver begynte allerede i begynnelsen av TBC og har bare fortsatt. Har nå spillet litt pala og kom meg til lvl 80 for en stund siden, kjører Heroics for det er morro men så utrolig meningsløst nå siden du vet det er andre badges på vei.

Lenke til kommentar

Går jo bare tilbake til badgesystemet slik det var i TBC, med at du kunne kjøpe 135 dps twohanders ( 5 dps over BT-våpen ) og tilsvarende gear. Syntes aldri det var noe tåpelig over den løsningen.

Gjør det bare så utrolig mye lettere å geare opp alts så du kan starte å raide med dem uten å gå gjennom hele progresjons-stigen med Naxx, Naxx25, OS10/25, Malygos, Ulduar og videre. For disse er jeg rimelig lei av.

Lenke til kommentar
Går jo bare tilbake til badgesystemet slik det var i TBC, med at du kunne kjøpe 135 dps twohanders ( 5 dps over BT-våpen ) og tilsvarende gear. Syntes aldri det var noe tåpelig over den løsningen.

Gjør det bare så utrolig mye lettere å geare opp alts så du kan starte å raide med dem uten å gå gjennom hele progresjons-stigen med Naxx, Naxx25, OS10/25, Malygos, Ulduar og videre. For disse er jeg rimelig lei av.

 

"Problemet" ligger vel heller i at nettopp Blizzard sa at de ikke kom til å gjøre noe lignende det de gjorde med 3.2 patchen, med andre ord dette. Ergo, motsier Blizzard seg selv, igjen.

Lenke til kommentar

Badgesystemet fungerte så lenge man fikk loot tilsvarende til hvor de droppet fra. Det er en fin måte å skaffe seg manglende tier deler på hvis man f.eks. har vært veldig uheldig med drops, jeg liker derimot ikke at det kan fungere som en måte å grinde seg til end-game gear på. Både pga at grinding er dørgende kjedelig (tilbake til Naxx, whoo) og at det roter med skill = passende belønning mentaliteten jeg savner med denne forandringen. Og jeg sier dette som en som bare er halveis inn i Ulduar på 25-man, jeg er langt i fra Kungen i Ensidia eller en annen som føler at de har alene har rett på den beste looten i spillet (selv om jeg kan si meg i enig i dette). Jeg liker enkelt og greit ikke å bli belønnet for noe jeg ikke fortjener.

Endret av Ercles
Lenke til kommentar

Veldig enig med Grendel. Vil tro at alle som har spilt spillet siden starten har fått leia av rep-grinding. Jeg har ikke noe i mot å gjøre en innsats for mainen min, men om jeg hadde vært nødt til å gjøre det samme med hver eneste alt for at de(n) skulle bli klar for raiding hadde jeg ikke giddet.

Føles som om 3.2 kommer mye tidligere enn man kunne forventet.

Lenke til kommentar

Forskjellen på 3.4 og nå er at selv om du fikk veldig bra items fra badges of justice så var sunwell looten bedre, og sunwell var vanskelig, derfor var også looten vanskelig og få. I 3.4 var det få personer som gikk fra badge items til sunwell, noe som fort kan bli realiteten denne gangen, og det er det jeg ikke liker med det. Er ingenting i mellom. Hvis denne changen kom når 3.3 kom så hadde tingene stilt seg anderledes, for da hadde det vært et raid i mellom.

Lenke til kommentar

Herregud så lei jeg er dette. Hver gang gear/content blir lettere tilgjengelig er det den samme pokkers klagingen. Er det at flere nå kan få 2 deler av tier 8.5 og 4 langt-i-fra best-in-slot items virkelig noe å bry seg om? Dessuten, når 3.2 en gang kommer vil tier 8.5 være nærmere et halvt år gammelt og erstattet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...