Gå til innhold

hvor mye har DU klokket E8400 til?


Anbefalte innlegg

Jepp, de overlever det meste over en kortere periode

men er vel litt degraderte etter noke slikt?

 

 

 

Ja, det kan de. Så er spørsmålet hvor mye en bryr seg om degraderingen da. For min del blir prosessoren ofte byttet ut, men om en skal ha samme prosessor lenge (gjerne på en solid 24/7-klokk) kan det være lurt å ta litt mer vare på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en ting jeg lurer litt på

hva menes det med D0,E0 på prosessoreren.

er en E0 lettere og klokke enn en D0?

må først rett bittlelitt på deg; er C0 og E0 (E8*** serien ivertfall)

 

E0 er nyere, og stort sett betre (lettere, trenger mindre v-core får å oppnå høyere frekvens osv) Finnest også dårlige E0 chip's også.. men stort sett betre enn C0

 

Min C0 chip trenger ENORMT med volt får å komme på 4.2ghz 1,45v-core 4,5ghz bruker eg 1,55v-core.. max anbefalte av intel ved 45nm cpuer i C2D serien er 1,3625v-core .. så eg degraderer den litt (A)

 

E8600 kommer KUN i E0 .. noke som gjere att denne kan som oftest klokkes til 4,5ghz på/under 1,3625 v-core

De andre som ligger under i serien har både C0 og E0 .. men de nyere cpuene i en serie kommer med betre chip når det kommer til overklokking ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Asus 650-sli, kortet har ikke så mye mer fsb å gå på. Så jeg kjører 20% overklokk og resten på automatikk.

 

Har en heatpile kjøler av kobber xp90c med zalman 90mm vifte på.

 

cpu-z forteller den bruker rundt 1.28 volt på 3.6ghz og temperatur idle er rundt 38-42.

 

Kansje jeg bør stille volten på fast ikke på auto på 1.2 volt? Hva er stock volt. 1.0?

 

Når jeg ikke bruker pcen så går den ned på multiplier x6 istedenfor normal x9. Men alikevel så bruker den forsatt like mye volt.

Lenke til kommentar
jeg sitter med et asus maximus formula, der går min e8400 på 3,6 ghz med 125 volt. er det noe som kan fortelle meg hva jeg må forandre for å få den til å gå på 4 ghz? ett eller annet med minne multiplier siden rammen min går på 1600 mhz nå, men jeg vet ikke hva jeg skal skrive inn der.

 

du kan jo låse rammen på oppgitt fsb og timmings

har du 1600mhz og cache latency 8-8-8-24 eller 9-9-9-27. ikke glemme å låse volten på det den er oppgitt på at den skal ha alt ifra 1.5 til 1.9 2.0. 2.1

 

Jeg er innforstått med at det ikke er vits med høy mhz, like greit med lav timmings.

 

hadde cl 2-2-2-6 engang det var 400mhz nå har jeg 4-4-4-12 på 800mhz 1600 gir 8-8-8-24. Det er god ram. Dem som har 9-9-9-27 er mindre god ram. Det sies at en ikke merker forskjell. 8+8+8+=24 hvis du har 23 istedenfor 24 eller lavere. kan du risikere å ikke få startet maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg kjører min på ~4GHz nå (9x444), på ASUS P5Q Deluxe. Er ganske ny i gemet og lurer derfor på hvorfor Prime95 får feil, mens windows bruk/3dmark/spill går knirkefritt. Har satt vcore til 1,37V. Tenker å prøve med mer spenning, men er interessert i litt teori bak hvordan dette scenariet oppstår. Kjører forresten Thermaltake BigWater, ja seniorversjonen kjøpt på PSdata-julekalendertilbud for en æra siden. Har finfine temperaturer: idle ~23, load ~41 (ikke at jeg får loada så lenge med dette problemet :p )

 

EDIT: Dette er forresten temperaturmålinger fra ASUS PC Probe II, som ser ut til å avvike med et par grader i forhold til temperaturene jeg ser i BIOS. Så la oss kanskje si idle 25, load 46.

 

NOK EN EDIT: Glem temperatur preiket, jeg skal ta noen målinger og komme med temperaturer fra real temp samt pc probe, så kan dere mer erfarne gi en mening om hva som kan stemme ;) Men spørsmålet kan sikkert besvares alikevell.

Endret av aslakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...