Gå til innhold

hvor mye har DU klokket E8400 til?


Anbefalte innlegg

som tittelen sier lurer jeg på hvor mye dere som eier Intel E8400 prossesoren har klart å klokke den..

 

jeg selv har klokket min til ca 4Ghz med 1.36vcore,idle temp på 30c og ca 60c på load. luftkjøleren jeg bruker er Xigmatek HDT-S1283

 

hvor mye kan en klare å presse prossesoren til uten at det vil gå veldig utover levetiden dens??

 

post din klokk pluss volt og temperatur idle og load :p

Endret av walt1brg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjørte min stabilt på 1.18 på 4 ghz. Husker ikke hvor mange timer prime, men det var noen.

Etter noen måneder me disse settingsene måtte Vcore opp et hakk. Husker jeg fikk BSOD plutselig under et CS lan :!:

Endret av TMWH
Lenke til kommentar

Jeg pleide å kjøre min på 4050Mhz før, 1.25Vcore (P35 asus hk og ballistix pc8500). Men jeg har clocket ned til 3.6Ghz (kjører samme vcore(latskap?)).

 

Har vært oppe i max 4.5Ghz (luftkjøling og 1.36 Vcore).

Skru ikke opp Vcore mer enn 1.36, med mindre du ikke bryr deg om CPU'en.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Jeg pleide å kjøre min på 4050Mhz før, 1.25Vcore (P35 asus hk og ballistix pc8500). Men jeg har clocket ned til 3.6Ghz (kjører samme vcore(latskap?)).

 

Har vært oppe i max 4.5Ghz (luftkjøling og 1.36 Vcore).

Skru ikke opp Vcore mer enn 1.36, med mindre du ikke bryr deg om CPU'en.

1,36V? bullshit....

mange sier 1,36 men dette er nok ganske feil, men ikke la den passere 1.45V til 24/7 bruk.

ja bruker 1,4V ~ 4.3Ghz kunne sikkert fått den lavere men orker ikke :blush: å dette har fungert siden den kom i januar-februar i fjor :D ingen degradering enda ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Her er min. Er en stund siden, tror jeg kunnet klart mer, men bruker bare i7 riggen nå.

Din E0 stepping ville nok klart omtrent 4,5-5ghz ved ok volt (>1,3625v-core)

 

Meste jeg har hatt min på er vell 5.2GHz med fasekjøling...1.8V er null stress for en liten periode.. :ph34r:

 

http://images.gfx.no/489/489797/5-564x376.2GhzE840

 

 

 

ps, slikt gjøres alikevell på eget ansvar :p

hmm, kor mange -C* under kjølehodet? ;)

Lenke til kommentar
Jeg pleide å kjøre min på 4050Mhz før, 1.25Vcore (P35 asus hk og ballistix pc8500). Men jeg har clocket ned til 3.6Ghz (kjører samme vcore(latskap?)).

 

Har vært oppe i max 4.5Ghz (luftkjøling og 1.36 Vcore).

Skru ikke opp Vcore mer enn 1.36, med mindre du ikke bryr deg om CPU'en.

1,36V? bullshit....

mange sier 1,36 men dette er nok ganske feil, men ikke la den passere 1.45V til 24/7 bruk.

ja bruker 1,4V ~ 4.3Ghz kunne sikkert fått den lavere men orker ikke :blush: å dette har fungert siden den kom i januar-februar i fjor :D ingen degradering enda ihvertfall. ;)

Selv har eg E8500, har bencha super pi M1 i ca 5 min(flere ganger tho) på over 1,55v-core(bios) har enda ikkje merket noke degradering, tempen var litt høg tho, men kun det ;)

selv anbefaler intel 1,3625v-core... men ka faen, en cpu varer ikkje mer enn 1.5-2år max uansett, vist ikkje ein kan bruke den i en server etterpå så er det jo bare å klokke i vei ;)

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...