Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gir problemer med Mondeo 01


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er gjort, merket nå at "O/D off" lampen begynte å blinke så da blir det vell en tur på verksted da :(

På min tiptronickasse skal nivået sjekkes etter en kjøretur, når den står i P, og motor går på tomgang. Min kasse var ganske sløv om jeg ikke tvang den inn i et lavt nok gir. Sjekket nivå når motor var slått av, og det virket litt høyt, men ikke så veldig mye. Men, da jeg sjekket slik Haynes-manualen sier at det skal sjekkes, var det veldig mye for mye olje på den. Da jeg tappet, var det ca 1 liter for mye! Og dette var gjort på merkeverksted! Fylte på etter en relativt omstendelig prosess, og fikk da nøyaktig mengde. Resultatet var en kasse som nå drar slik den skal, nesten som å ha fått ny kasse. Du kan jo søke på nettet etter den feilen du får fram, og se om andre har erfaring, evt ta turen til verkstedet og høre om de kjenner til feilen. Er det ikke ulyder i kassen så ville jeg helst tro at den trenger ny/rett mengde olje, evt at det er feil på styring til kasse/motor.

OBS: Kjenner ikke din bil spesielt, dette er bare mine tanker basert på ytterst beskjeden erfaring med automatkasser.

Lenke til kommentar

Hadde bilen inne til diagnose nå, fikk beskjed om at clutchen på 1 giret var ødelagt og at Ford ikke hadde deler til det selv men at det fantes på det åpne markedet. pris overhaling hos uavhengig girkasse Expert 20.000 + moms. Pris ny kasse 40.000 + moms.

Han hadde kun sett samme feilen på taxier som hadde stått MYE på tomgang.

Lenke til kommentar
Hadde bilen inne til diagnose nå, fikk beskjed om at clutchen på 1 giret var ødelagt og at Ford ikke hadde deler til det selv men at det fantes på det åpne markedet. pris overhaling hos uavhengig girkasse Expert 20.000 + moms. Pris ny kasse 40.000 + moms.

Han hadde kun sett samme feilen på taxier som hadde stått MYE på tomgang.

Uff, det blir jo mye peng, men vel lite å gjøre med. Anbefaler deg å spandere på deg en runde med QMI metallbehandling på kassen når du har fått ordnet den. Det stoffet har en egen evne til å redde slitne kasser. Har ikke prøvd det selv på vår ennå, men har flere bekjente som skryter hemningsløst av resultatet på automatkasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...