Gå til innhold

Dine erfaringer med Netshop og MicroPlex


Anbefalte innlegg

Skal bestille en TV og Netshop viser seg som den butikken som er billigst. Så på vurderinger/karakter og ser de egentlig har fått 'slakt' av service siste 6 mnd. Fant TV'n til samme pris på MicroPlex og selv om de totalt har fått meget god tilbakemelding, så er det kun 2 tilbakemeldinger siste 6 mnd og ettersom de er kjøpt opp av Netshop, så er det vel samme eiere nå og da blir vel karakter (foruten 2 siste) litt missvisende.

 

Etter en meget dårlig erfaring med Komplett.no, så er jeg veldig skeptisk til å handle online hvis man hører endel dårlig tilbakemeldinger om de enkelte.

 

Samtidig tror jeg muligens man har lettere for å gi dårlige tilbakemeldinger enn å gi skryt, så kanskje karakter på de ulike butikkene kan være litt negativ i forhold til det som er reelt.

 

Så hva er din erfaring med Netshop og MicroPlex? - spesielt MicroPlex etter at de ble kjøpt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microplex er oppkjøpt av Netshop, så forvent samme behandling.

 

Har kun gode erfaringer med Netshop og Microplex, eneste jeg ikke likte er at min kundeprofil fra Microplex ble slettet da de ble oppkjøpt av Netshop.

Endret av Sitech
Lenke til kommentar

Når det gjelder Netshop og TV så vær OBS på at de paralellimporterer veldig ofte selv (gjelder bl.a. Samsung og Pioneer).

 

Dette kan skape trøbbel i garantitiden. Det kan også være andre forskjeller (som norsk brukerveiledning, rikstv tuner etc).

 

Eks: Jeg kjøpte en Pioneer plasma hos Netshop, og vanligvis leveres den med "on site / på stedet" serivce fra Infocare. Det viser seg imidlertid at det er importøren (Pioneer Norge) som betaler for dette. I og med at du ikke har krav på slik "ekstraservice" ifølge kjøpsloven, nekter de kunder av Netshop etc. denne tjenesten fordi TV'en er paralellimport.

 

Min oppfatning er at hovedimportøren som regel kan tilby langt bedre oppfølging/service i garantitiden enn Netshop. Så ta det med i vurderingen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Søstra til dama kjøpte seg pc derifra (NetShop). Den ble det noe galt med etter én uke, så den ble sendt tilbake. De fikset noe helt annet enn det som var oppgitt og sendte den til henne igjen. Etter mange flere mailer om feil, fikk hun til slutt sende inn pcn, men fikk atter en gang tilbake en pc som ikke var fikset. Hun prøvde dermed å heve kjøpet og det lyktes hun i... etter 6 måneder(!) med mailer fram og tilbake. Pengene ble vanskelig å få tilbakebetalt, selv om de lovte henne pengene tilbake. Enda en måned gikk og til slutt fikk de løst floken. Så det spørs hvor god tålmodighet man har, så er det et bra nettsted å handle fra. Er man lite glad i slik trøbbel når det gjelder heving av kjøp og garantisaker, så vil jeg ikke anbefale NetShop.

Lenke til kommentar

Ville ikke vært veldig skremt av skrekk-eksempler folk lister opp. Ja, noen kan være virkelig uheldige, men de aller aller fleste går det greit med. Har aldri hatt problemer med Netshop og garanti/reklamasjon før.

 

Parallellimport kan være litt skummelt hvis man kjøper av et lite firma som går konkurs. Da har man et problem med at man ikke har så mange rettigheter lenger (eller vanskelig å sende regning til noen). Men så lenge det er et solid firma (som Netshop) byr det sjelden på problemer.

 

Men sjekk transport/frakt-kostnader! Noen butikker tar veldig mye i transport av TV'r...

Lenke til kommentar

Hvis du er skeptisk til netthandel så bør du ikke bruke Netshop. De er enda mer rotete enn Komplett.

 

Sier de at de skal ta kontakt når de vet mer - så ringer de ikke på flere uker før du ringer og purrer. Dette selv om det var de som sendte feil produkt i utgangspunktet. De legger med sjokolade første gangen du får pakke, men når de endelig har funnet riktig produkt og sendt deg det så får en ikke sjokolade.

 

Hovedpoenget er ikke at jeg ikke fikk sjokolade andre gangen, men at det gir et signal om at "han er jammen en brysom kunde" så denne gangen blir det ingen sjokolade.

 

De ønsker helst kunder som det ikke er noe tull med.

 

Glad dette ikke gjaldt en retursak - da hadde jeg vel aldri fått tilbake produktet mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Etter diverse erfaringer jeg har lest, virker det jo som om problemene med Netshop kommer når det dreier seg om produkter som er utenfor garantitid, men innenfor reklamasjonstid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Netshop er fullstendig useriøse. Roter med bestillinger og trenerer reklamasjoner. De kunne kun vært mer useriøse om de sendte ut mursteiner. Styr langt unna.

 

Aldrig hatt noe problemer i det hele tatt med Netshop. handlet der kanske 20 ganger og levert angresjema å allt har gått fint.

 

Kan du forklare litt nermere på hva som er feilen?

Lenke til kommentar

Har bare gode erfaringer med både Netshop og Microplex. Hmm. Forsåvidt også fra alle andre webshopper jeg har benyttet.

 

Litt OT, men jeg kjøpte for snart ti år siden en Enermax 420W PSU fra Microplex. Etter tre-fire års tid begynte plutselig pc-en og gi feilmelding ved boot fordi en spenning var for lav (husker ikke hvilken), men pc-en var helt stabil for det. Jeg sendte da bare en hyggelig mail til Microplex og spurte om de trodde dette kunne repareres (siden jeg for lengst var utenfor garanti), og dette da den ble kjøpt var noe av det råeste av PSU som fantes. Da fikk jeg svar om at jeg bare skulle sende den inn, så skulle jeg få ny :)

Lenke til kommentar

Har hatt mye med både Netshop og Komplett å gjøre, handler sjeldent hos microplex men det hender et eller annet "smått" kjøpes der.

 

Rent generelt så var kundeservicen til Netshop laber i en periode, men tror den har kommet seg nå, i alle fall utifra henvendelsene mine som har fått kjapt svar og er blitt fikset.

 

Komplett har jeg aldri hatt noe vesentlig å utsette på, så de er nok førstevalget selv om prisene er litt stivere her.

Lenke til kommentar
Netshop er fullstendig useriøse. Roter med bestillinger og trenerer reklamasjoner. De kunne kun vært mer useriøse om de sendte ut mursteiner. Styr langt unna.

 

Aldrig hatt noe problemer i det hele tatt med Netshop. handlet der kanske 20 ganger og levert angresjema å allt har gått fint.

 

Kan du forklare litt nermere på hva som er feilen?

 

Nå sitter jeg ikke slik at jeg kan søke opp alle trådene for deg, men det er ikke til å stikke under en sten at en har hatt eksemplarisk mange saker (mener nå jeg) knyttet til reklamasjonssaker osv hos Netshop.

Zepto var vel en av de mer interessante saken hos dem for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...