Gå til innhold

Penumbra - Black Plague

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Penumbra - Black Plague er et horror spill der man istedenfor å være en blodtørstig helt er et normalt menneske på feil sted.

Det finnes ikke et eneste våpen i spillet, noe som gjør at du aldri kan føle deg trygg.

Jeg anbefaler VIRKELIG dette spillet! Det er utrolig!

Penumbra Black Plague gameplay video

"Utviklerne av Penumbra: Black Plague har skjønt dette, og de har skjønt det veldig godt. Dette er ikke et spill hvor fienden hopper frem fra skjulte skap (gjerne med en bøtte blod som de spruter over deg for ekstra effekt). Nei, her er det atmosfæren som teller: Den vonde følelsen av å være fanget og alene, og den ekle usikkerheten som siger frem når du skjønner at du er i ferd med å miste kontrollen. For å rote med hodet ditt bruker utviklerne alle triksene i boken, inkludert flere jeg ikke tror jeg har opplevd i noe spill tidligere.

Penumbra: Black Plague er altså et grøsserspill. Men det er mye mer enn en enkel Resident Evil-klone. Handlingen sees fra førstepersons synsvinkel, men du får aldri tilgang på et eneste våpen. Her spiller du nemlig ikke en barsk tøffing som sendes verden rundt på jakt etter zombier, men en normal person som har havnet på fryktelig feil sted, til fryktelig feil tid. Og når en makaber figur kommer løpende mot deg med ei brannøks hevet for hugg, har du bare én mulighet – å flykte. "

Kilde: http://www.spillverket.no/artikler/penumbr...ck_plague/48486

Endret av cyclo
Lenke til piratkopiert materiale fjernet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...