Gå til innhold

Bilder forsvunnet fra HD


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er jeg utrolig fortvila!! Jeg skulle legge noen bilder på en ekstern HD som jeg har som backup, og nå finner jeg ut at alle bildene jeg har tatt de siste 6 åra har forsvunnet! Er fortsatt andre ting der jeg har fra før, men ikke mappa med alle bildene. Kan virus bare slette ting sånn som det? Jeg vet jeg har hatt det på pcn men har blitt kvitt det nå. Noe jeg kan gjøre for å få det tilbake igjen? Den HD'n var nesten full og, og nå har jeg plutselig 150 GB ledig. Kan noen forklare meg litt om hvordan et virus funker? ÅH! Jeg er så i sjokktilstand akkurat nå!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh, tusen takk! Håper virkelig dette funker..

 

Si gjerne ifra hvis noen vet noe om trojanske hester osv. har hatt noe sånt veit jeg, men har blitt kvitt det meste nå. Er det et bra - gratis - virusprogram som noen vil anbefale meg og? Så jeg får sjekket begge pcne mine pluss eksterne HDer for alt mulig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Åh, tusen takk! Håper virkelig dette funker..

 

Si gjerne ifra hvis noen vet noe om trojanske hester osv. har hatt noe sånt veit jeg, men har blitt kvitt det meste nå. Er det et bra - gratis - virusprogram som noen vil anbefale meg og? Så jeg får sjekket begge pcne mine pluss eksterne HDer for alt mulig?

 

Free AVG er blandt de bedre gratis antivirusprogrammene. http://free.avg.com/

 

Du har et seriøst problem hvis du ikke har antivirus eller hvis det ikke er oppdatert. Det er å be om problemer.

 

I tillegg burde du ha antispyware. Microsoft har Windows Defender. Last ned herfra: http://www.microsoft.com/downloads/details...amp;mg_id=10134

 

Din Windows versjon må valideres før du kan laste ned Windows Defender. Hvis du har en piratkopiert versjon av Windows så finnes det metoder å gå rundt dette på, men det er ulovlig. Igjen, det er å be om problemer hvis du ikke har antispyware som i tillegg er oppdatert.

 

Du bruker Windows Update? Uten alle de siste oppdateringene til Windows vil du få problemer. Oppdatert med en gang.

Lenke til kommentar
Åh, tusen takk! Håper virkelig dette funker..

 

Si gjerne ifra hvis noen vet noe om trojanske hester osv. har hatt noe sånt veit jeg, men har blitt kvitt det meste nå. Er det et bra - gratis - virusprogram som noen vil anbefale meg og? Så jeg får sjekket begge pcne mine pluss eksterne HDer for alt mulig?

Hvorfor har du uthevet gratis? Eg skal ikke si om gratis er bedre en de du betaler for, men du innser vel nå at det du nå har mistet har langt større verdi enn hva et antivirusprogram ville kostet deg?

Lenke til kommentar
Åh, tusen takk! Håper virkelig dette funker..

 

Si gjerne ifra hvis noen vet noe om trojanske hester osv. har hatt noe sånt veit jeg, men har blitt kvitt det meste nå. Er det et bra - gratis - virusprogram som noen vil anbefale meg og? Så jeg får sjekket begge pcne mine pluss eksterne HDer for alt mulig?

Hvorfor har du uthevet gratis? Eg skal ikke si om gratis er bedre en de du betaler for, men du innser vel nå at det du nå har mistet har langt større verdi enn hva et antivirusprogram ville kostet deg?

Ja, jeg skjønner det nå, lett å være etterpåklok. Men tror du de gratisprogrammene er så mye dårlige en de man betaler for altså? :p

 

Og GreatATuin, jeg hadde en HD til for bare noen uker siden, men den falt ned fra bordet her en dag, og da ville ikke den mer.. Og det var de to HDene jeg hadde bildene på, så hva er sjansen for at det skjer noe med begge på så kort tid!? =( Får bli ENDA flinkere til å ta backup fra nå av. Har heldigvis noen av de eldste bildene på CD, og de bildene jeg har fremkalt ligger jo fortsatt på eurofoto, så har jo noen av de..

Lenke til kommentar

Eg mener Nod32 er et av de bedre antivirusprogrammene, og dette koster penger.

 

Eg har da brukt McAffee, Norman, Norton, Panda og Trend, alle disse koster penger, samt AVG og Avast, som er gratis. Av disse så mener eg Nod32 er et av de bedre antivirusprogrammene.

 

Det er forsåvidt heller ikke sikkert at det er virus som er årsaken til tap av bilder. Det kan være skadet disk, defekt disk, feil i programvare, feil måte å koble i fra disken på, ubevisst/bevisst sletting av en bruker osv osv. Å konkludere nå med at det er virus mener eg blir feil. Men, det er fortsatt kritisk med god og oppdatert antivirus, brannmur, antispionprogramvare, oppdaterte programmer/os, sikre passord og sunn fornuft.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Nå har jeg lasta ned AVG på den andre pcn min, og den fant et par virus som den fikk "heala", så sa den jeg skulle restarte maskinen, også gjorde jeg det. Men da jeg kom til loginscreenen kom jeg plutselig ikke lenger. Når jeg prøver å gå inn på profilen prøver den å gå inn, men så står det bare "saving settings" igjen, og da er den tilbake til login screen. Så det så jo ut til å gå veldig bra...

 

Pff. Like greit å bare formatere hele maskina da eller? Prøvde å logge inn på admin, men kom heller ikke videre derfra. Noen som har opplevd dette før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...