Gå til innhold

Iphone 3.0 en business telefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer helt an på hvilken funksjonalitet du faktisk trenger i en "businesstelefon".

 

Den har støtte for Exchange og globale adresselister via denne (jeg kan f.eks sende mail til alle i jobbnettverket bare ved å taste navn, trenger ikke nøyaktig mailadresse), man kan åpne dokumenter i forskjellige kontorstandarder (word, pdf, excel etc) - riktignok KUN som read-only; Kan ikke gjøre endringer i dokumentene.

 

Som jeg ser det er iPhone noe midt i mellom en underholdningsmaskin og en businesstelefon. Jeg bruker min som begge deler og er fornøyd med funksjonaliteten den har.

Lenke til kommentar
Dette kommer helt an på hvilken funksjonalitet du faktisk trenger i en "businesstelefon".

 

Den har støtte for Exchange og globale adresselister via denne (jeg kan f.eks sende mail til alle i jobbnettverket bare ved å taste navn, trenger ikke nøyaktig mailadresse), man kan åpne dokumenter i forskjellige kontorstandarder (word, pdf, excel etc) - riktignok KUN som read-only; Kan ikke gjøre endringer i dokumentene.

 

Som jeg ser det er iPhone noe midt i mellom en underholdningsmaskin og en businesstelefon. Jeg bruker min som begge deler og er fornøyd med funksjonaliteten den har.

 

Er det noen sprø nok til å sitte å redigere excel eller word-dokumenter på en så liten skjerm?

Lenke til kommentar

DET vet jeg ikke, men det er det eneste "minuset" jeg ser i farta som forhindrer en fra å bruke den som businesstelefon. Ellers har den jo alt som en WM har, med exchange-støtte, mulighet for å lese disse dokumentene (riktignok i kjempeliten skrift), kalender-støtte, push-mail, samt for high-tech pro computah nærds, så finnes det apps som gir deg PuTTy, Remote Desktop osv.

Lenke til kommentar

Et av de største problemene med dagens Iphone, er at man ikke kan kjøre programmer i bakgrunnen. Kjører man et device management system (feks. DME som også støtter Iphone) må man altså manuelt starte programmet på Iphonen hver gang man skal gjøre noe. På andre systemer (windows mobile, symbian) kjører disse programmene i bakgrunnen, og man kan pushe ut mail, innstillinger, filer osv uten at brukeren må gjøre noe.

 

Kjører man bare vanlig Exchange-sync, eller laster ned mail via pop/imap, spiller det vel ingen rolle, da Apples eget mailprogram kan kjøre i bakgrunnen.

 

Håper dette endres i 3.0

Lenke til kommentar
hlrt rykter om at det er "problematisk" med sync'ing. Vart fortalt at det var en av de største grunnene til at en kompiss gikk vekk fra iphone.

Opplever ingen problemer med det jeg. Bruker min iPhone i jobb og til underholdning på fritiden. Jeg har testet ut en god del forskjellige mobiler i jobb sammenheng og så langt er iPhone den beste jeg har prøvd. Sync av mail, kalender og kontakter. Vi benytter et CRM system som er integrert i Outlook og iPhone synkroniserer all informasjon vi har lagt inn om våre kunder der også, veldig praktisk når man er mye på farten. Ellers kan jeg nevne remote tilkobling til min jobb PC.

 

Altså ingen klager på å benytte iPhone som en business telefon fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...