Gå til innhold

Erfaring med Panasonic th-42pv600e?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjæresten min og jeg er på flyttefot og planlegger derfor å kjøpe vår egen tv. Nå har vi ramlet over en Panasonic th-42pv600e som kan kjøpes brukt til 5000 kroner, og har prøvd å lese oss litt om innen temaet tv'er. Vi kommer begge fra hjem med store, klumpete, gamle tv'er, så sannsynligvis vil enhver nyere tv enn det føles flunkende flott for vår del.

Tv'en skal brukes til vanlig kanaltitting, film via Xbox og ymse spilling med konsoller kjæresten min skal ta med seg (playstation og nevnte xbox i alle fall). I tillegg kan det godt hende han skal bruke pc sammen med tv'en.

Er det noen som har erfaringer med denne tv'en, evt. som har noe innsikt å dele, tanker om hvorvidt denne er "riktig" for denne bruken? :) Dersom noen har andre tips til tv-modeller, kan jeg vel også nevne at vi regner 5000 som vårt "tak" prismessig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Kjæresten min og jeg er på flyttefot og planlegger derfor å kjøpe vår egen tv. Nå har vi ramlet over en Panasonic th-42pv600e som kan kjøpes brukt til 5000 kroner, og har prøvd å lese oss litt om innen temaet tv'er. Vi kommer begge fra hjem med store, klumpete, gamle tv'er, så sannsynligvis vil enhver nyere tv enn det føles flunkende flott for vår del.

Tv'en skal brukes til vanlig kanaltitting, film via Xbox og ymse spilling med konsoller kjæresten min skal ta med seg (playstation og nevnte xbox i alle fall). I tillegg kan det godt hende han skal bruke pc sammen med tv'en.

Er det noen som har erfaringer med denne tv'en, evt. som har noe innsikt å dele, tanker om hvorvidt denne er "riktig" for denne bruken? :) Dersom noen har andre tips til tv-modeller, kan jeg vel også nevne at vi regner 5000 som vårt "tak" prismessig.

Nei hva i havet.. Dette kan du ikke vurdere i dagens solmoderne samfunn. Ta deg en titt på prisguiden så får du godere tver i samme størrelse til samme pris. Skjermer har blitt så nye nå for tiden at jeg ville handlet de nye...

Skrevet
Hei!

Jeg har th-42pv600e selv, på kjøkkenet, og jeg vil si den fungerer helt utmerket til mitt bruk. Jeg ville foretrukket en litt større skjerm til stuebruk, men hvis den er stor nok for dere ville jeg absolutt gått for den!

Legger ved link til en test av tv'en gjort av Forbrukerrådet. Forbrukerrådet - Panasonic th-42pv600e

Skrevet
Nei hva i havet.. Dette kan du ikke vurdere i dagens solmoderne samfunn. Ta deg en titt på prisguiden så får du godere tver i samme størrelse til samme pris. Skjermer har blitt så nye nå for tiden at jeg ville handlet de nye...

Ser deg stadig vekk på forumet her i mange forskjellige tråder. Det jeg lurer på, er om du faktisk har noen bakgrunn for "påstandene" dine? For meg virker det som om du pøser på med usakelige svar på tråder bare for å få oppmerksomhet.

Skrevet (endret)

Ser deg stadig vekk på forumet her i mange forskjellige tråder. Det jeg lurer på, er om du faktisk har noen bakgrunn for "påstandene" dine? For meg virker det som om du pøser på med usakelige svar på tråder bare for å få oppmerksomhet.

Dette er basic informasjon, les og lær

Hva i fillehavet.. Hadde fulgt litt med på bruksmarkedet hadde du fått med deg at brukerelektronikk, spesielt skjermer har blitt veldig billig nå. Når du kan få en ny hd klar 40"-42" både plasma og lcd nytt til 5k ville jeg satset på det istedenfor denne utdaterte panasonic plasmaen. Du kan også få fine full HD skjermer til 5-6k

Endret av Repvik
Skrevet (endret)

Trådstarter: Dette er en 3 år gammel tv.

Årets modell som tilsvarer denne koster rundt 6400 kr. (42" X10, på elkjop)

Fjorårets modell kan du få fortsatt mange steder for ca 5000kr.

Tven er bra den, men pris bør ligge (dessverre for selger) på rundt 2000 kr max.

(har samme dilemma selv, 26000kr for 5 år siden.)

Endret av 530XD
Skrevet

5000 for en så gammel tv er ikke noen god pris i forhold til dagens marked... Du kan få en Panasonic PX80 for under 6000 kroner og det er 3 generasjoner opp. LG PG6000 går vel for samme prisen...

Skrevet

tusen takk for (mer eller mindre ;) ) saklige svar! vi fant ut at en 42" skjerm kanskje også blir litt i største laget, og ser nå etter en god og rimelig 32/37" LCD-skjerm i steden for. takk for hjelp til å forstå hvor prisen egentlig bør ligge - jeg ble litt blendet av en 42" plasma til 5000 nå som tidligere kosta 25 000 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...