Gå til innhold

Bærbar uten bloatware og gode garati ordninger.


Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp an ny bærbar til ferien. (lang bilferie Alaska og Canada). Jeg ønker en bærbar pc uten bloatware og helst en leverandør som er kjappe på garantisaker.

 

Trenger råd om hvilken produsent som sender med minst mulig bloatware. Jeg liker ikke og sitte i 5 timer og avinstallere antivirus og alt annet rart søppel.

 

En ting til som også er viktig er om hovedkort skulle ryke etter 2 måneder så vil jeg ha den igjen kjapt. Har hør om enkelte acer kunder som har ventet 2-4 måneder på og få igjen pc pga dårlig hovedkort.

 

Hardware messig regner jeg med jeg kommer til og finne noe selv men kom gjerne med tips. (det skal ikke være noe gaming pc)

 

Jeg regner med dette utelukker alle store produsenter unntatt ibm. Men jeg har ikke hatt en bærbar på på mange år så jeg vet ikke hvem som er serriøse og hvem som fyller opp pcen med søppel.

 

BTW: Jeg blir uten internett tilgang til torsdag.

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell sin service avtale funker fint, fikk reperatør på døra 3 dager etter anmeldt problem, bytta hovedkort og tastatur. Løste ikke problemet med pc'n men det var i alle fall god service :).

 

Også kjekt at man kan få den til å vare mer enn 3 år, siden det er da pc'n begynner å bli skrøplig uansett.

 

Forsvådit ikke så mye bloatware, bortsett fra "Dell Media Direct" på denne Studio 17"

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar
Trenger råd om hvilken produsent som sender med minst mulig bloatware. Jeg liker ikke og sitte i 5 timer og avinstallere antivirus og alt annet rart søppel.

Her vil nok mange være uenig med deg. Antivirusprogrammer kan ikke betegnes som søppel. Men det kan selvsagt hende du vil ha et annet program enn det som følger med maskinen.

Lenke til kommentar

Et alternativ er å legge inn en egen windowsinstallasjon, og bruke nøkkelen som er klistra på selve maskina for å få installeringen validert som ekte. Jeg ser ingen moralske problemer med dette, og du får da en "clean install" hvor du bare henter ned drivere fra produsentens hjemmeside. En annen mulighet kan være å legge inn Windows 7 RC, som jeg har for det meste positive erfaringer med.

 

Om du går for et av disse forslagene så kan du se bort i fra bloatwareproblemet og bare gå etter et merke med gode garantiordninger. Du bør også huske at du i Norge har 5 års reklamasjonsrett, som vil si at du i mange tilfeller vil kunne kreve gratis reparasjon selv etter garantiperioden er over.

 

-edit-

Så ikke det om ferie. Jeg vet at Dell har diverse ordninger som kan garantere deg kjapp service, men det kan også hende at andre produsenter tilbyr noe lignende dersom du betaler ekstra. JEg kan ta feil, men jeg tror Dell sin hurtigservice heller ikke er gratis. Det kan kanskje lønne seg å høre med hver enkelt produsent om hvilke utvidede supportavtaler de tilbyr.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar
Et alternativ er å legge inn en egen windowsinstallasjon, og bruke nøkkelen som er klistra på selve maskina for å få installeringen validert som ekte. Jeg ser ingen moralske problemer med dette, og du får da en "clean install" hvor du bare henter ned drivere fra produsentens hjemmeside. En annen mulighet kan være å legge inn Windows 7 RC, som jeg har for det meste positive erfaringer med.

 

Win 7 støtter jeg !! Men koden som er påklistret bak dataen er sannsynligvis en OEM-lisens. Derfor vil den ikke støtte validering av en clean install... Tror jeg...

Lenke til kommentar

Tips ang. rask service. IKKE kjøp HP !!

 

For litt over en måned siden kjøpte jeg en HP maskin hos Multicom. I tillegg kjøpte jeg en såkallt 'next day on site' forsikring. HP / Multicom omtaler denne forsikringen i rosenrøde ord og vendinger på sine sider. (Multicom har denne forsikringen med i spesifikasjonene på denne maskinen, selv om den ikke er inkludert i prisen !)

 

Jeg mottok maskinen og så til min store skuffelse at den hadde feil på skjermen. Jeg varslet Multicom om feilen og forventet hurtig utskiftning. Etter at jeg hadde ventet 1 måned (!!) på 'next day' service mistet jeg til slutt tolmodigheten og returnerte maskinen.

(Jeg strakte meg langt fordi maskinen hadde andre svært gode kvaliteter)

 

Multicom / HP syntes da at det var på sin plass at JEG skulle betale for returen !!

 

Først leverer de meg en delvis defekt vare, deretter holder de meg for narr med sin 'next day' service, og deretter mener de at jeg som kunde som skal ta tapet når de viser seg fullstendig udugelige.

 

Man kan lure på om de folkene er forskriftsmessig skrudd sammen.

 

Kort sagt, hold deg unna Multicom / HP hvis service er viktig for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...