Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et 40D og er kjempefornøyd. Jeg kan bruke det til alt som jeg trenger men jeg fikk det billigere en 50D, derfor kan jeg nå kjøpe meg mer glass.

Jeg mener at du bør gjøre det samme, for glasset er hva som bestemmer hvor bra bildene kan bli, teknisk sett. :!:

Lenke til kommentar

Ok, jeg skjønner at det bare er å dra til byen.

MEN med to foreldre som synes at det å bruke 5k på nytt er tull så trenger jeg litt hjelp til å argumentere.

I dag har jeg 350D, kjøpt ca da 400D kom inn.

 

Takker så mye om det er noen som vil hjelpe meg med å fantasere litt og finne gode argumneter.

 

!!!Takker!!!

Endret av magste
Lenke til kommentar
Som sikkert flere har fått med seg har fotovideo tilbud på 40D til 4995,-

Er det lurt å klinke til med det eller spare opp til 50D?

Er det noe stor forbedring i kvalitet på bilder etc?

 

Takk for hjelp

 

Bildekvaliteten er mer enn god nok på 40D,personelig ser jeg kunn forskjell på det og 50D/D300 når jeg kropper bilder mye, ja ved normal fotografering så vil du nok slite stort med å se forskjellen uansett om du sammenligner med 50D eller andre merker som feks D300 fra Nikon, forskjellen ligger i hovedsak andre steder som på bedre skjerm, bedre vertetting osv .

 

mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

For ca 1 år og 3 måneder siden kom 30D helt ned i 3999 kr. Siden valutakursene har endret seg en del i feil retning siden da, så ser jeg på dette tilbudet som årets svar på 30D-kampanjen. 40D-tilbudet er et skikkelig kupp. Høsten 2010 kan vi nok vente et tilsvarende 50D-tilbud.

Lenke til kommentar
Ok, jeg skjønner at det bare er å dra til byen.

MEN med to foreldre som synes at det å bruke 5k på nytt er tull så trenger jeg litt hjelp til å argumentere.

I dag har jeg 350D, kjøpt ca da 400D kom inn.

 

Takker så mye om det er noen som vil hjelpe meg med å fantasere litt og finne gode argumneter.

 

!!!Takker!!!

 

 

Tja. hva er ikke bra nok med 350D? 40D har kjappere AF, bedre max ISO, raskere lukker, marginalt høyere oppløsning, større kamera med bedre grep, annerledes (bedre?) kontrollhjul mv. Men hvis du sliter med å se hvorfor du skal oppgradere huset, så foreslår jeg at du svir av pengene på blitz, stativ eller glass.

Lenke til kommentar

Medfører det riktighet at fotoVideo nå (idag?) har satt ned prisen til 7990 for 50D? Prisen er 1000 kroner lavere på prisguiden enn på fotoVideo sine nettsider. Om det bare er 3000 kr i diff mellom 40D og 50D så blir kanskje preferansene endret?

 

Det er denne artikkelen (http://foto.no/cgi-bin/articles/articleView.cgi?articleId=41281) som sannsynligvis gjør at jeg går for 50D i stedet for 40D. Spesielt om det viser seg at prisdiff bare er 3k.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

Fotovideo selger i hvertfall 50D i kit med 17-85mm til 9995,- under messen.

 

Ble veldig fysen på 40D eller 50D, men får holde meg i skinnet og skyte med 450D et år til. Det dekker jo forsåvidt mitt behov og vel så det. Det vesentlig bedre grepet hadde dog gjort godt.

 

Får drøye til neste vår/sommer. Da er det vel 50D's tur.

 

Hadde jeg hatt et 350D ville jeg nok slått til på 40D. Latterlig pris.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Sitter nå og fintenker på om jeg skal pensjonere mitt Canon EOS 30D og benytte meg at fotovideo`s tilbud på canon eos 40d til 4995,-

MEN er det så stor forskjell mellon 30d og 40d?

 

Eller skal man vente litt og kjøpe canon eos 50d?

Akkurat nå trenger jeg vel noen gode råd om man skal eller skal ikke :innocent:

Lenke til kommentar
Sitter nå og fintenker på om jeg skal pensjonere mitt Canon EOS 30D og benytte meg at fotovideo`s tilbud på canon eos 40d til 4995,-

MEN er det så stor forskjell mellon 30d og 40d?

 

Eller skal man vente litt og kjøpe canon eos 50d?

Akkurat nå trenger jeg vel noen gode råd om man skal eller skal ikke :innocent:

 

Det spørs jo litt hva du er på jakt etter. 50D gir jo Live View, flere bilder per sekund, større LCD-skjerm med høyere oppløsning, et hopp fra 8MP til 15MP og mulighet for å justere fokus på objektivene.

 

Ingen tvil om at 50D er et mer avansert kamera, men er det noe av dette du virkelig trenger? Mye tyder jo på at 60D kommer i høst, eller i verste fall etter jul en gang. Og da vil jo ikke prisen på 50D akkurat stige. Jeg har selv 30D og avventer 60D (eller hva det nå vil hete).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...