Gå til innhold

Hva er din smerteterskel for pris på et OS?


På din private PC  

528 stemmer

  1. 1. Hva er din smerteterskel for pris på et OS?

    • Jeg kunne betalt over 10000 kr for et godt OS
      2
    • Jeg kunne betalt inntil 10000 kr for et godt OS
      0
    • Jeg kunne betalt inntil 5000 kr for et godt OS
      6
    • Jeg kunne betalt inntil 2500 kr for et godt OS
      64
    • Jeg kunne betalt inntil 1200 kr for et godt OS
      178
    • Jeg kunne betalt inntil 800 kr for et godt OS
      124
    • Jeg kunne betalt inntil 400 kr for et godt OS
      71
    • Jeg kunne betalt inntil 200 kr for et godt OS
      14
    • Jeg kunne betalt inntil 100 kr for et godt OS
      2
    • Ingenting - jeg piratkopierer uansett pris
      32
    • Ingenting - jeg bytter OS til et gratis dersom min favoritt skulle få en pris
      35


Anbefalte innlegg

Piratkopierer alt proprietært jeg får fatt i (eier vel tre skikkelige Windows XP- og to Vista-lisenser, men alle tiltakene for å gjøre det vanskelig å piratkopiere gjør det ironisk nok enklere å rive ned en bitrøverversjon som ikke maser om CD-nøkler, registrering og aktivering enn å være på riktig side av loven). Godt dokumentert og/eller ryddig åpen kildekode kjøper jeg gjerne!

 

[...]

Er det ironisk at du har dør til huset ditt eller knusbare vindusruter hvis det blir innbrudd?

:ph34r:

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg svarte 1200,-

 

Jeg mener dog at et OS bør koste mer enn ett spill eller annen programvare til 400-500kr

da det sansynligvis er mye mer arbeid i å lage ett nytt operativsystem enn å lage for eksempel ett spill. Jeg forstår dog poengene med at prisene må gå ned når det selges store mengder av programvaren.

 

jeg støtter dog ikke en de ekstremt høye prisene som kommer på Win 7 ultimate. Jeg kunne dog ha betalt ca 3000 for dette om det var inkludert allt jeg kunne trenge (da mener allt av office programvare + mer)

Lenke til kommentar

Jeg kunne betalt 1200,- for et OS, problemet er bare at jeg alltid har hatt en piratkopi av XP på CD, så jeg har brukt den. Kanskje jeg kjøper Windows 7 hvis prisen ligger rundt 1200,- og jeg liker det. Har selv hatt betaen på CD helt siden første stund, men har enda ikke tatt meg tid til å installere den. Kanskje på tide å gjøre det.

Lenke til kommentar
Jeg kunne betalt 1200,- for et OS, problemet er bare at jeg alltid har hatt en piratkopi av XP på CD, så jeg har brukt den. Kanskje jeg kjøper Windows 7 hvis prisen ligger rundt 1200,- og jeg liker det. Har selv hatt betaen på CD helt siden første stund, men har enda ikke tatt meg tid til å installere den. Kanskje på tide å gjøre det.

Trodde den kun fikk plass på DVD... :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stemte 1200 jeg også, uten å sjekke stemmefordelingen først...

 

Pollen spørsmål er tross alt Hva er din smerteterskel for pris på et OS?

 

Å da tenker jeg på megselv og en ny pc med Win. 7 Home Premium...

Og i bakhodet har jeg de prisene som ligger i markedet i dag (fra Microsoft)...

Så i en reel situasjon så vil 1200kr være min smerteterkel for om jeg kjøper W7HP (full versjon)...

 

Når jeg ser på play.com, så har de W7HP til 75£ = 770kr...

(de sender ikke til Norge, så ikke vits i å prøve)

Så øyner jeg et snevert håp om at W7HP faktisk kommer til å koste rundt 1200nok...

 

Hva ble det så du stemte Simen1.?

 

EDIT: og helt til slutt nå så har jeg en tanke til, Apple gjorde jo et stunt som jeg håper M$ fikk med seg, med å endre prisen på sitt nye OS Snow Leopard fra 129$ (som forrige kostet) til 29$ for det nye.!

Dette stuntet tror jeg gjør at MANGE Mac brukere nærmest med glede går over til Snow L. (de tar kanskje betalt for oppdateringer framover men uansett)

 

Håper M$ fikk med seg den, å tenker i litt nye baner...

VERTFALL nå, når de har sett hvor sømløst og greit det har gått med Digital Distribusjon av Win 7 Beta/RC, prisene må ned sett mot Vista.

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Allt for mange gode alternativer som er både gratis og frie til at jeg vil betale noe for hjemme-PC'ene.

EDIT: Altså, betale for OS'et på hjemme-PC'ene.

 

Jeg holder en knapp på (K)ubuntu fordi det er raskeste veien til et funksjonelt OS for meg. Hvis jeg føler for å mekke litt foretrekker jeg dog FreeBSD (med KDE hvis desktop).

 

Sniken_123:

Å bare si "Linux" er vel like informativt som å si at man har kjørt dieselmotor; det kan jo være snakk om allt fra båt til børstraktor :D

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...