Gå til innhold

Hva er din smerteterskel for pris på et OS?


På din private PC  

528 stemmer

  1. 1. Hva er din smerteterskel for pris på et OS?

    • Jeg kunne betalt over 10000 kr for et godt OS
      2
    • Jeg kunne betalt inntil 10000 kr for et godt OS
      0
    • Jeg kunne betalt inntil 5000 kr for et godt OS
      6
    • Jeg kunne betalt inntil 2500 kr for et godt OS
      64
    • Jeg kunne betalt inntil 1200 kr for et godt OS
      178
    • Jeg kunne betalt inntil 800 kr for et godt OS
      124
    • Jeg kunne betalt inntil 400 kr for et godt OS
      71
    • Jeg kunne betalt inntil 200 kr for et godt OS
      14
    • Jeg kunne betalt inntil 100 kr for et godt OS
      2
    • Ingenting - jeg piratkopierer uansett pris
      32
    • Ingenting - jeg bytter OS til et gratis dersom min favoritt skulle få en pris
      35


Anbefalte innlegg

Så det vel koste litt mer, da... :roll:

Det finnes hundrevis av eksempler på at et OS ikke koste litt mer enn 1500 kr annen programvare, som for eksempel spill. ;)

 

Ellers så observerer jeg at vi nylig har fått inn en stemme på "over 10 000 kr".

Interessant! Jeg skulle gjerne hørt mer om det synspunktet.

 

Ellers så ser jeg at hovedvekten av stemmene ligger rundt 1000 kr.

Endret av Simen1
Rettet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, det var det du mente, ja... Jeg er jo for så vidt enig i at OS ikke absolutt måtte koste mer enn annen software, men når vi snakker OS er det jo stort sett Microsoft det er snakk om, så da kan man vel ikke vente at det skal koste noe annet. Men altså, når det er sagt finnes det jo så klart billigere alternativer også(bla. a. Mac OS X og Linux...).

Lenke til kommentar
Ellers så observerer jeg at vi nylig har fått inn en stemme på "over 10 000 kr".

Interessant! Jeg skulle gjerne hørt mer om det synspunktet.

Sikkert en tullestemme. Ellers så er det sikkert et marked for spesialiserte OS for bedrifter i prisklassen over 10 000. Men det er jo egentlig en helt annen diskusjon.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det Apple vil ha betaler jeg =P

 

Smertegrensen går vel på rundt 2000 før jeg synes det virkelig blir urimelig. Når det er sagt, så har jeg ikke sett så mye til alle de dyre oppdateringene alle maser om ?

Lenke til kommentar

Hah.. OS X Snow Leopard koster 29 USD for oppgradering..

 

Blir vel ca 200 norske kroner for et flunkandes nytt OS :)

Hvor mye ville dere betale for W7 sa dere?

 

edit: er det rart Mac-brukere blir fanboys (sorry for fanboy-post)

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Det jeg skulle ønske er litt friere lisenser. For et par år siden så kjøpte jeg en laptop med XP Pro innbakt i prisen. Laptopen er død (vel... skjermen er ødelagt. Resten av den fungerer), men jeg kan ikke bruke den lisensen på stasjonærmaskina mi selv om laptopen er død og ikke i bruk lenger.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt til gode å betale for et operativsystem, men svarte at jeg kan betale opp til 400 kr, som i mine øyne er en grei pris for et bra operativsystem. Eneste grunnen til at jeg fortsatt kjøper enkelte spill, er den relativt lave prisen, men når det er snakk om summer over 1000 kr er sympatien for produsentene lavere enn min egen gjerrighetsgrense.

Lenke til kommentar
Nei, jeg mente at operativsystemet vel koste litt mer enn annen programvare, som for eksempel spill, som gjerne koster omtrent 4-500 kroner.

 

Edit: Til Simen1

og hvordan synes du det står opp mot mitt argument for det motsatte 2 innlegg før deg?

 

Vel, jeg vet ikke om jeg forklarte meg helt godt. Jeg for min egen del mener ikke at et OS bør koste mer enn f.eks. et spill på 500 kroner, men i og med at Microsoft har så godt som monopol på operativsystemer både her i landet og også ellers i verden (nei, jeg sier ikke at de har monopol, men så godt som) kan man ikke forvente at man kan kjøpe det til den samme prisen som et spill... Det sier jo seg selv.

 

Dette -et i kursiv skulle kanskje stått i hermetegn - "må". At Microsoft kommer til å gjøre det sånn uansett hvordan vi vil ha det...

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

w0bni: Da antar jeg du velger å piratkopiere, ikke at du bruker et fritt operativsystem?

 

Simen1: Neste gang du lager en slik undersøkelse, så kan det kanskje være en idè å bruke jevne prissted i alternativene. Eller ihvertfall være konsekvent med en dobling? Det kan bli litt misvisende slik det er nå.

Lenke til kommentar
Det jeg skulle ønske er litt friere lisenser. For et par år siden så kjøpte jeg en laptop med XP Pro innbakt i prisen. Laptopen er død (vel... skjermen er ødelagt. Resten av den fungerer), men jeg kan ikke bruke den lisensen på stasjonærmaskina mi selv om laptopen er død og ikke i bruk lenger.

 

Lars,

du som har vært med så lenge på dette forum/gamet burde forstå at lisens er lisens ! :tease:

men men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...