Gå til innhold

Junifest 2009 - Atomprompen - Dagens Middag


Anbefalte innlegg

Herlig herlig!!

 

Sulten er jeg og enda mer sulten blir jeg nå. Herlig kombinasjon av liten dybdeskarphet og detaljer ute av fokus. Liker sukkeret og kanten. Fargekombinasjonene mellom fat og bakgrunnen til høyre er perfekt - små fine detaljer som øker harmonien. Jeg skulle bare ønske du hadde mer DOF innover mot grøten slik at det frister ENDA mer!

 

Stå på videre! :D

Tenkte på det samme ang. litt DOF på grøten og, men fant ingen løsning på hvordan jeg skulle få det til med tanke på komponering osv. Brukte ikke stativ eller noe så større mindre blender ble ikke lett... Men men.. Det ser jo greit ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 3 - Typisk ferdigmat

 

Denne frossene burgeren ble dagens middag! Muttern er ikke hjemme så må lage mat selv! :D Prøvde tidligere idag å ta litt bilder av fryseren, for å kunne trekke det mot at burgeren som regel er frossen når jeg steker den. Men uten spesielt bra resultat bestemte jeg meg for å igjen, ta bilde av selve maten, og dette ble resultatet:

 

3612437324_89e6c4e875.jpg

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar

Dag 4 - Lille larve aldri mett

 

Ustoppelig denne katta! :) Spiser til det ikke er mer igjen. Tenkte skulle finne en litt annen vri på det siden jeg har tatt bilder av maten jeg har spist de siste dagene. Katta får alltid en liten posjon bløtt-for rundt middagstid.

 

3611623203_ea348ce8b3.jpg

 

EDIT:

 

Synd bildet ble litt uskarpt. Sto mellom flere bilder, men syns øyeblikket her var verdt at det var litt uskarpt.

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar

Med tema Dagens Middag trodde jeg at nå fikk vi tips om middager i juni. Hittil har du ikke tatt bilde av ett måltid jeg liker. Hater grøt, spiser ikke ferdigburger og katte. eller fiskemat er vel ikke beregnet for mennesker. Nei dette var skuffende :!:

 

Det var morsom vri på temaet ditt. Et nokså smalt tema som du har utvidet. Slikt er morsomt. Det er jo også lærerikt å se etter motiver som passer med tema.

 

På skolen i dag skulle noen studenter fotografere hull. Det sto en og fotograferte et nøkkelhull. Kom med flere forslag til ham. Jeg lærte også bort litt om kameraet. Han hadde en eldre modell av det jeg selv bruker. Syntes det sikkert var rart at jeg gamle kjerringa var interessert i slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Dagens bilde!

 

Grøt til middag! Kan aldri få nok sukker på grøten, men fornuften hindrer meg i å pøse på! Ikke noe veldig kreativt idag, men skal se hva jeg får til imorra. Da må jeg lage middag selv siden muttern er uta huset og ikke lager mat.

Gjorde at jeg fikk lyst på grøt, selv om jeg egentlig ikke orker tanken på det lengre. :p Var god komposisjon, likte valg av fokus her. Ellers så var kattebildet veldig stilig. :)

Lenke til kommentar
Med tema Dagens Middag trodde jeg at nå fikk vi tips om middager i juni. Hittil har du ikke tatt bilde av ett måltid jeg liker. Hater grøt, spiser ikke ferdigburger og katte. eller fiskemat er vel ikke beregnet for mennesker. Nei dette var skuffende :!:

 

Skal se hva jeg får til etterhvert. Men mange middagstips kan jeg ikke love. Hvis jeg først skal lage noen ekte middager med oppskrift tror jeg noen andre skal ta matlaginga, mens jeg tar bilder! :D

 

 

Gjorde at jeg fikk lyst på grøt, selv om jeg egentlig ikke orker tanken på det lengre. :p Var god komposisjon, likte valg av fokus her. Ellers så var kattebildet veldig stilig. :)

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Var ikkje det din middag som var utfordringa? Ikkje andres? :p

-->

Ta et bildet av dagens middag, eller noe relatert til middagen!

 

Nevnte ikke hvem sin middag! :p Men vil prøve å tenkte litt kreativt og alternativt. Men skal prøve å lage litt fete "produktfoto" av maten jeg spiser.. Lage litt god og sunn mat! :D Men først litt andre ting.. :p

Lenke til kommentar

Dag 6 - Kjapt...

 

Veldig sliten etter jobb... Stakk rett til en kompis for å slappe av, tok med kameraet. Det ble en kjapp middag, tok et kjapt bilde, og her er det! :) Ikke noe spess kreativt idag!

 

Håper noen kommenterer! :D

 

3612437710_3639da5465.jpg

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar

Dag 7 - Red Bull

 

Ikke fornøyd med dagens bilde. Er hos en kompis og glemte litt junifesten! Siden jeg har hardcore, og ikke vil bruke frikort på dette må jeg bare slenge ut et bilde. Prøvde på et tøft produkt foto, men funka ikke i det hele tatt. Skal prøve meg igjen på det samme om noen dager tror jeg.

 

3611623543_5dde28860a.jpg

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...