Gå til innhold

Hvitt kabinett? hvorfor ikke?


Doffeo

Anbefalte innlegg

Hvorfor er så få kabinetter hvite? Med tanke på kjøling osv, skulle jeg tro det var en gevinst med hvitt kabinett imotsetning til svart, slik som de fleste er.

 

Et annet spørsmål jeg har: Noen som har testet hvor stor effekt det har å ha pcen i et generelt kaldere rom? F.eks et rom med romtemp 15 grader kontra et på 25? Har det mye å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel se "tøft" ut. Men med tanke på at det ikke er sol inne så er det ikke (merkbar) forskjell på temperatur hvis man har et svart kabinett i forhold til et hvitt.

 

Det med kaldere rom ble jeg nyskjerrig på. Kan forresten nevne at jeg selv bruker store gulvvifter og kjøleskap til å kjøle PC og Xbox 360 på LAN. :!:

Lenke til kommentar

Lavere romtempratur vil naturlig nok føre til lavere temp inni PC. Det er en grunn til at Serverrom har massive kjøleanlegg ;)

Pcer var jo hvite/beige før, og det var gruuusomt stygt. Det er vel bare ett spørsmål om når det kommer på mote igjen for fullt (skjønt apple har jo kjørt den linja hele tiden (selv om du må betale extra for å få macbook i svart?) ). Effekten tror jeg er minimal med mindre den står i sola, hehe :)

Lenke til kommentar

skulle tro det skulle være mulig å lage fete kabinetter, også i hvitt.

 

Lavere romtempratur vil naturlig nok føre til lavere temp inni PC. Det er en grunn til at Serverrom har massive kjøleanlegg ;)

 

men hvor mye snakker vi om? sånn i målbare grader.

Lenke til kommentar
skulle tro det skulle være mulig å lage fete kabinetter, også i hvitt.

 

Lavere romtempratur vil naturlig nok føre til lavere temp inni PC. Det er en grunn til at Serverrom har massive kjøleanlegg ;)

 

men hvor mye snakker vi om? sånn i målbare grader.

 

Jeg sikrer meg ved å si: Sannsynligvis en merkbar effekt, men ikke nok til å forsvare innkjøp av Aircondition :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...