Gå til innhold

TV2 Sonen er en drøy scam


Olum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Facebook har faktisk vist seg å ha større makt enn mange tror, så det var ingen dum idé. :p

 

Men ja, personer som faktisk har blitt svindlet o.l. av dette programmet må henvende seg til forbrukerombudet. Selv har jeg aldri opplevd det selv (siden jeg ikke bruker en krone på sånt søppel), så jeg kan ikke uttale meg. Selv om jeg helt klart skjønner at det er noe muffens her.

Lenke til kommentar

Jeg mener at alle lignende tv programmer er scam. Delayet fra du sender meldingen til den dukker opp på skjermen under konkurranser er satt opp med vilje for at du skal sitte der å tenke "så lett spørsmål, og det er ingen som har svart enda?". Det vil få de fleste til å sende inn et svar. 15 min senere strømmer det inn med 100 svar, og tv programmet har tjent 3000 kr. Så begynner de med en ny konkurranse igjen.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Mulig at du vil få større oppslutning i form av underskrifter/deltagere som et resultat av å føre saken gjennom Facebook, men du vil utvilsomt bli tatt mer seriøst ved å kontakte Forbukerombudet.

 

Det er jeg enig i. Men, skal man få gjort noe med saken tror jeg det er fånyttes om man en og en, nå og da, henvender seg til forbrukerombudet. Mye bedre at x antall personer sender mail/ringer/på annen måte kontakter forbrukerombudet. Facebook kan samle mange mennesker, som jeg forøvrig ser på som en av de mest nyttige funksjonene med facebook.

 

Uansett. Kan ikke si initiativet mitt i en slik sak strekker seg veldig langt. Holder meg kort og godt unna slike programmer. Blir bare skuffet av å se på uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sendte inn et bilde klokken 05.15 ca, og ikke faen om det ble vist på skjermen. 30 kroner i vasken, og forundrer meg ikke om jeg blir trukket flere ganger siden jeg forsøkte tre ganger.

Skulle vært anmeldt hele gjengen og satt bak lås og slå. Er jo rene tyveriet å kreve 20 kroner for å få en liten melding på skjermen.

Lenke til kommentar

Det er sjeldent at jeg er så enig i alt det som har blitt sagt i en tråd :p Men ja, "sonen" er en skam for tv2 og tv rett og slett. Det robber ungdommer, kåte gamlinger og folk med fritidsproblemer til å bruke mye penger til inget nytte. Det må være noe av det dummeste man kan bruke penger på.

 

Programlederne er like alle mann, betalt for å smile og gi komplimenter på tv. Da jeg har på tven i bakgrunn og programmet er på, hører jeg bare ofte programlederne sier "peneste navnet jeg vet" og "søteste meldingen som har kommet inn i dag". Det er jo ikke det når du sier det til hver 5. person du får melding fra. Nei, sonen bør egentlig vært lagt ned.

 

Programmet er jo like ille som spilleautomatene vil jeg si. Da de aller fleste spilleautomatene allikevel har havnet på nett, trenger det virkelig ikke være et program på tv som stjeler penger fra ungdommer, kåte gamlinger og folk med fritidsproblemer. Programmet er jo lagt til rette for å passe til alle og det gjør at mange vil være med på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...