Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er utseende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må være fælt å ha alt man ønsker seg. Hvordan skal man da sette pris på hverdagslige ting, evt små gladpunkt i livet?

 

Uansett, personlighet > all.

 

Jeg lurer på om slike mennesker egentlig får tak i alt de ønsker seg, jeg. Eller om det alltid er noe de lengter etter.

 

Og ja, helt hundre prosent enig.

Lenke til kommentar
[...]

Og aldri i verden om jeg hadde dumpa kjæresten min om han hadde hatt en rusthaug. Biler bryr meg uansett midt bak.

 

Nå er jeg langt, langt over middels interessert i bil, men jeg hadde heller ikke dumpa noen på det grunnlag. Med mindre han tvang meg til å sitte i baksetet, da. Der går grensen!

Lenke til kommentar
Nå er jeg langt, langt over middels interessert i bil, men jeg hadde heller ikke dumpa noen på det grunnlag. Med mindre han tvang meg til å sitte i baksetet, da. Der går grensen!

 

Det handler om gjensidig respekt for partneren, ikke om materialistiske goder. Er det flere som skal sitte på, handler det om å være først til mølla. :p

Lenke til kommentar
Det handler om gjensidig respekt for partneren, ikke om materialistiske goder. Er det flere som skal sitte på, handler det om å være først til mølla. :p

 

Ja, for det tross alt mannen, og ikke bilen, jeg er forelsket og glad i. Altså, jeg er glad i bilen min også, men ikke forelsket. Nå har det gått over til kjærlighet, siden vi har kjent hverandre så lenge. :p

 

Jeg har en pappa som har en knøttliten bil som er full av skrot. Og det er ikke sjelden jeg har måtte sitte i baksetet fordi det er fullt av drit foran. Og det har...traumatisert meg litt. Ennå det burde egentlig ikke bety noe. Men om jeg må sitte baki fordi det sitter noen andre foran, er det okay. :)

Lenke til kommentar

Bryr meg svært lite om utseende. Et søtt ansikt, og en alder som ikke er lant fra min er vel det eneste jeg bryr meg om som jeg vet om. Ellers har det vært stor forskjell i utseende på dem jeg har blitt forelsket i.

 

Kan vel legge til at de som ser vakrest ut i forhold til samfunnets standarder som oftest ikke er noe jeg er interessert i.

Lenke til kommentar
Bryr meg svært lite om utseende. Et søtt ansikt, og en alder som ikke er lant fra min er vel det eneste jeg bryr meg om som jeg vet om. Ellers har det vært stor forskjell i utseende på dem jeg har blitt forelsket i.

 

Kan vel legge til at de som ser vakrest ut i forhold til samfunnets standarder som oftest ikke er noe jeg er interessert i.

 

Oi ja, et fint ansikt er et must.

 

Men til gjengjeld har jeg bare møtt en håndfull jenter som var for stygge i ansiktet til at jeg såvidt klarte å se på dem.

Lenke til kommentar
Bryr meg svært lite om utseende. Et søtt ansikt, og en alder som ikke er lant fra min er vel det eneste jeg bryr meg om som jeg vet om. Ellers har det vært stor forskjell i utseende på dem jeg har blitt forelsket i.

 

Kan vel legge til at de som ser vakrest ut i forhold til samfunnets standarder som oftest ikke er noe jeg er interessert i.

 

Oi ja, et fint ansikt er et must.

 

Men til gjengjeld har jeg bare møtt en håndfull jenter som var for stygge i ansiktet til at jeg såvidt klarte å se på dem.

 

Helt enig, ansiktet er svært viktig, er jo det man ser mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar

Hei. er 16,5 år. jeg er veltrent og har så godt som six pack.

det er veldig mange som en tidligere nevnte, "som var for stygge i ansiktet til at jeg såvidt klarte å se på dem."

ser jeg vekk ifra de , så er det ekstremt mange søte jenter egentlig. men dessverre , så tåler jeg ikke jenter med fett på kroppen, da mener jeg feit. da jeg liker at de er veltrent/noenlunde god form.

så de kan ikke være ekle, ikke feite, ikke høyere en meg, ikke større/sterkere en meg.

de må ha større bryster enn meg xD

da er det UTROLIG nok bare "modellkropper" igjen.

ikke så altfor uren hud, dessverre har jeg en del småkviser og arr, så sikter vel ganske høyt på den. har hørt flere ganger av jenter/kompiser at jeg er søt/kjekk, men har litt for mye kviser. (hvorfor velge en med kviser når alle vennene hans er babyface/totalt kvisefri :shrug:

så er det noe med vennegjengen din og. det dummeste i dagens samfunn, vertfall der jeg bor, er at hvis en kompis får seg en dame og vi hilser på hun , er det alltid en som kommenterer enten, damn, hun var digg, eller , faen så stygg hun var, han kunne fått seg bedre.

er rett og slett at jeg nesten ikke tørr å bli sammen med noen for jeg er redd får at hun/jeg skal bli "disset/baksnakket" osv. jenter tenker sikkert det samme, hvorfor går hun med den styggingen/nerden der?

 

jeg setter utseende først. hun var søt, hun ser ut som hun trener av og til" må jeg værtfall tenke før jeg prioriterer personlighet.

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Synes utseende er viktig når det kommer til førsteinntrykk. Det er jo som regel det man legger merke til først, utseemde, sjarm og utstråling! Personlig synes jeg utseende er viktig når jeg møter nye personer, jeg går ikke bort til den styggeste røya i rommet og slår av en prat for eksempel..

 

MEN når det kommer forbi førsteinntrykket og videre er det personligheten som er viktigst! Jeg hadde ikke blitt sammen med en digg jente hvis hun hadde hatt en jævelig personlighet!

 

Konklusjon: Personligheten som teller i lengden! :)

Lenke til kommentar

Det er personligheten som hjelper å forsterke den ytre skjønnheten.

Gå bort til en søt jente som du ikke kjenner.. førsteinntrykket kan være at hun er ikke den peneste du har sett, men ettersom du blir kjent med personligheten hennes kan du få ett helt annet syn på henne.

 

Dårlig forklart, men håper dere skjønte :innocent:

Lenke til kommentar
Det er personligheten som hjelper å forsterke den ytre skjønnheten.

Gå bort til en søt jente som du ikke kjenner.. førsteinntrykket kan være at hun er ikke den peneste du har sett, men ettersom du blir kjent med personligheten hennes kan du få ett helt annet syn på henne.

 

Dårlig forklart, men håper dere skjønte :innocent:

 

Ikke den peneste man har sett, nei det er intet krav. Men hun må være brukbar hvis ikke så er det ingen sjans i havet.

Lenke til kommentar
Ikke den peneste man har sett, nei det er intet krav. Men hun må være brukbar hvis ikke så er det ingen sjans i havet.

 

Nei, det funker jo såklart dårlig hvis man ikke oppfatter vedkommende som attraktiv i det hele tatt.

 

Men folk som er helt midt på treet, kan sannelig bli verdens vakreste hvis de bare har den riktige personligheten. Og mennesker som er vakre på utsiden, kan også vitterlig bli fysisk frastøtende hvis de er dritt på innsiden.

 

Sånn funker det for meg, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Dette er en evigvarende diskusjon mellom de to partene her. Gutta og jentene, hvorav gutta blir stemplet som sexistiske svin og overfladiske drittsekker. Noe som forsåvidt er sant, og kommer alltid til å være det.

Man har veldig lett i denne likestillings-hverdagen å glemme at gutter og jenter er faktisk forskjellige. Uansett hvor mye man sikter etter likestilling, så kommer alltid gutter og jenter til å være forskjellige. Det er rett og slett sånn man er bygd opp.

 

Det ligger i genene til gutta å se etter en partner som er fysisk bygd opp til å klare å bære frem flere barn, og kan klare å føde og fostre på flere avkom. Dette kjennetegnes med brede hofter, tydelige bryster, god størrelse på rompa, etc. Disse kvalitetene sier at jenta har kroppen til å minske komplikasjonene under fødsel, og styrken til å ta påkjenningen av barnefødsel og oppfostringen i etterkant.

 

Kvinnen der i mot ser etter en mann som er psykisk sterk og har de andre kvalitetene som gjør at han kan ta vare på mor og barn. Selvtillit, stå-på-vilje, mål, verdier, og andre kvaliteter som ikke er relatert til utseende. En mann trenger ikke den fysiske formen til å ta vare på partner og barn, men han trenger de psykiske kvalitetene.

 

Dette er de gamle ur-instinktene i mennesket uansett om de ønsker seg barn eller ikke, og det er rett og slett ikke mye å gjøre noe med. :) Men forskjellen er hovedsakelig i tiltrekkelsesprosessen. Guttene finner seg ei de syns ser bra ut, og lærer seg å like de andre kvalitetene senere. Jentene finner seg den gutten som får henne til å le, imponerer henne, "tar henne med storm", og "lærer" seg til å synes fyren er kjekk senere.

Etter hvert som forholdet utvikler seg vil andre kvaliteter bli mer og mer viktig. En gutt vil ikke være i et forhold med ei fantastisk deilig jente, hvis hun er ei bitch. Ei heller vil ei jente være i et forhold med en dritsmart gutt full av selvtillit, hvis han ser ut som en boms.

 

Så dette er en diskusjon som aldri kommer til å ende før kjønnene innser at de er forskjellig bygd genetisk og tiltrekkes av forskjellige kvaliteter.

 

Og JA, det finnes de av begge kjønn som er unntakene som bekrefter regelen, og JA hva som er fysisk "stygt" for en kar, kan være det peneste i verden for en annen fyr. :)

Lenke til kommentar
I mine forhold har jeg ofte opplevd at guttene jeg har vært sammen med har vært urovekkende opptatt av utseendet mitt. Og jeg er ikke blant de peneste her i verden. Det har vært sånn at jeg føler at de ikke er så interessert i å bli kjent med meg, som om det ikke har noe å si hvordan jeg er når jeg ser ut som jeg gjør. Jeg er verken dum eller grunn, så jeg har jo et ønske om å kommunisere andre egenskaper enn utseendet mitt med evt. kjærester.

 

Bryr gutter <18 seg virkelig ikke om noe annet enn utseende? Gutter, er dere fornøyde så lenge dere bare får ei fin dame?

Utseende er viktig når det gjelder førsteintrykk, men senere er det personlighet som gjelder. Personlig så mener jeg også at utseende er veldig viktig gjennom hele forholdet, men det er personligheten jeg tenner på. Utseende reduseres etter hvert til noe så enkelt som et hjelpemiddel til å gjøre meg lykkelig.

Lenke til kommentar

2 av bestevennenne mine er ganske populære. de er digge å være med når jeg og 1-2 andre gode kompiser er med dem. men møter han noen andre som er populær, snakker han kun med de og leker overlegen. ( det er mange som er enige med meg der)

så møter vi på noen som gjør at de blir sånn, så stikker jeg, for da er de bare drittsekker.

Lenke til kommentar

Altså. Det meste av utseende kan gjøres noe med så lenge du ikke har fått helt forferdelige gener. Jeg kan ta meg selv som eksempel. For to år siden så så jeg ikke ut, hadde langt hår og dårlig trent. Nå trener jeg fire ganger i uka og har kort hår. En ting kan jeg iallfall si, nåværende meg drar mye bedre damer nå enn for to år siden. Det er mulig å gjøre mye med utseende selv. Mange jenter i Norge stapper innpå alt for mye fast food og rumpene eser utover, mens andre igjen spiser alt for lite. Spiser man sunt og trener normalt (2-3 ganger i uka) vil man somregel bli belønnet med ett ganske så godt utseende.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Ja gå for bimboer som Linni Meister dere... :)

De fleste gutter her som svarer er vel under 20 og har et overfladisk syn på kvinnfolk. Jeg kunne aldri i livet tenke meg ei som bare snakket om sminke og undertøy.

 

Selv har jeg møtt ei som var vakker som bare rakkern, mistet pusten bare ved å se på henne. Men fy så arrogant, særlig der det også var andre mennersker til stede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...