Gå til innhold

Junifest 2009 - Kellendil -Lære å bruke min nye 50mm 1.2 AIS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker: Kellendil

Utfordring: Skal kun bruke 50mm f/1.2 AIS for å lære meg å bruke dette. Det er så nyinnkjøpt at det ikke er i hus enda, men burde vere her i løpet av uka.

Deltakernivå: Dette er min første utfordring så starter litt rolig på Kandidat.

Utstyr: Nikon D300, 50mm f/1.2 AIS, SB-900, reflektor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

02.06.09 12.16 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 6025 ÅLESUND

29.05.09 19.16 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

28.05.09 18.09 INNLEVERT POSTKONTOR 1488 HAKADAL

Får den i morgen tenker jeg :)

Skrevet

Den er i hus, og har blitt brukt flittig i dag (vel, i går da) Ble litt seint på meg, så må utsette å se om det ble noen keepers til i morgen.

Sånn går det når man har fulle dager. :)

Skrevet (endret)

Ja, da har man fått redigert sitt første bilde, vel og merke over remote-desktop, og konklusjonen er vel at manuell fokus på blender f/1.2 er.. vanskelig.

Det ble endel ute-av-fokus skudd i går, og dette er vel et av få som er noenlunde brukendes.

3. Juni - Løvetann

20090604095252_3_juni.jpg

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/1000 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

Endret av Kellendil
Skrevet

Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det der.

For meg ser bildet veldig stort ut i forhold til forumet. Det er bredere en selve forumet selv når det er nedskalert.

Er det bedre å legge til en mindre versjon som linker til stor versjon kansje?

Skrevet

4. Juni - Vinteren er over

Fant denne gamle ødelagte sparken stående langs veikanten i dag

20090604180418_vinteren_er_over.jpg

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/5000 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

Skrevet

Här var du ja. (Det är så många deltagare i denna festen att jag hade missat denna tråd.) :) Jag ska följa med här och se vad du skapar med din 50mm.

Skrevet

Takker for kommentarer :)

Her er dagens bilde. Fikk farmor til å posere litt. Det var ikke kjempelett å få fokus helt rett, spesiellt ikke når hun insisterte på å se oppover hele tiden :D

Fikk et par bilder jeg ble fornøyd med, og dette er et av de.

5. Juni - Farmor

20090605192237_farmor.jpg

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/400 sec | Blender: f 2.8 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

Skrevet

Wow, det var ett nydeligt porträtt! Mykt men ändå skarpt, bra komposition och dessutom blev din farmor väldigt bra på bilden (fint ansiktsuttryck).

Skrevet (endret)

Takker for kommentarer.

Liker så langt 1.2en veldig godt, men man må vere litt tolmodig. er ikke gjort i en fei å få fokus på rett plass når den er manuell. For meg er det ikke et problem, men litt verre for de jeg prøver å ta bilder av :D

Søsteren min har en liten jente på 8mnd, og hun er umulig å ta bilder av med dette objektivet :D

Edit: Det er ikke sikkert jeg legger ut noe i dag, men skal ta bilder. Vi skal på lavo-tur så satser på at vi får til noen stemningsbilder :)

Edit2. Grunnet uforutsette omstendigheter ble det ikke tur likavel.

Endret av Kellendil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...