Gå til innhold

Junifest 2009 - sagat3 - B&W og/eller liten DOF


Anbefalte innlegg

Bruker: sagat3

Utfordring: B&W og/eller liten DOF

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Olympus E-510 + Det jeg måtte finne i fotobagen

 

Jeg trenger et par bilder som skal være sort/hvitt og som egner seg som store forstørrelser, og da må det jo være glimrende med en utfordring på området. Det er for øvrig en Leica 25mm f1.4 på vei i posten, så jeg vil tro at den blir brukt ved et par anledninger. Siden det er innspurt på oppgaven på skolen, må jeg begrense meg til kandidat for å ikke miste fokus helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Juni: En start

 

Min lille tilleggsutfordring må være at bildene passer på veggen, og jeg tror at de ikke bør være for innholdsrike, spesielt ikke i sort/hvitt. Jeg har ikke mye erfaring med sort/hvitt fotografering, så kommentarer og tips mottas med takk :)

 

post-111515-1243873961_thumb.jpg

 

f/6.3

1/160

ISO 200

150mm

 

Olympus E-510

Sigma 150mm F2.8 EX DG APO IF Macro HSM

Lenke til kommentar

2. Juni: Litt av en "kanon"

 

Når jeg får tenkt meg om, så er jeg nok enig i at det ble litt vel svart i går. Prøver jeg på litt motsatt i dag. Det er desverre ingenting som frister meg ute i dag, så det ble et innebilde av noe utstyr som lå å slang...

 

post-111515-1243953306_thumb.jpg

 

f/7.1

1/13

ISO 800

60mm

 

Olympus E-510

Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

Lenke til kommentar
I alle verdens dager... jeg sverger på at jeg så denne i bildekritikkforumet tidligere i dag, gikk tilogmed tilbake for å dobbeltsjekke... Noe muffins er på gang :D

 

Jo det kan nok stemme det, den var innom BK en tur av en eller annen merkelig grunn, for den startet i utfordringer. Jeg sendte en melding til moderator for å få det fikset.

 

Det eneste som trekker ned er vel gorillapod'en - den høres liksom ikke inn ;)

 

Tom

 

Litt enig i det, skulle vel ha funnet noe annet å sette det på... (skrivebakørettilnestegang)

Lenke til kommentar

3. Juni: Matsanking

 

Dette er mer et eksperiment enn et forsøk på et høykvalitets bilde, jeg ville se hvor langt jeg kom med det utstyret jeg har liggende i sekken. Det er tydelig at det går utover bildekvaliteten når man begynner å stable telekonvertere. ISO 1600 er heller ikke på den siden av skalaen der Olympusen liker seg best. 1680mm (35mm ekvivalent), bildet er ikke croppet.

 

post-111515-1244026369_thumb.jpg

 

f/11

1/250 sek

ISO 1600

840mm

 

Olympus E-510

Tokina SD AT-X 100-300mm F4.0

Olympus Zuiko Digital EC-14 1.4x Teleconverter

Hoya 2X Telekonverter OM

Lenke til kommentar

4. Juni: Trær i lett bris

 

Dette er nok et forsøk, men dette bildet egner seg kanskje bedre på veggen enn det forrige. Og nå har forresten Leicaen kommet i hus :D arti arti :) må vel ut å teste den framover.

 

post-111515-1244141826_thumb.jpg

 

f/5.6

40 sek

ISO 100

32mm

 

Olympus E-510

Olympus Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...