Gå til innhold

BenQ 24" LCD G2410HD Erfaringer ?


Fenixen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men har disse hdmi utgang, eller måå man ha adapter for å få HD?

 

Nei du trenger ikke adapter, den har egen dvi utgang i følge specsa..

 

dvi = hdmi bare uten lyd.

Lurte litt på denne skjermen jeg også. Skal ha en 24" også. Under 2000. Noen andre gode forslag?

Lenke til kommentar

nå har jeg stor tv.. men om jeg skulle bli bannlyst fra tven og vil spille feks ps3.. Kan jeg da bare bruke en hdmi til dvi konverter på den? det er jo HDPCA støtte ser det ut for..

 

Virker som eneste forskjellen på denne og storebroren er hdmi, lyd og diverse småplukk..

Lenke til kommentar

Fikk min idag, har ikke fått testet den skikkelig ennå da pc'en jeg skal bygge er klar først om to uker. Men jeg fikk kobla den opp mot laptopen min, og det så ikke så verst ut!

Den er svær!!!!!!!!!!!!!

Det fulgte med en vga kabel, men ikke dvi som var litt synd,

Her følger noen bilder......

post-162816-1243455300_thumb.jpg

post-162816-1243455321_thumb.jpg

post-162816-1243455331_thumb.jpg

post-162816-1243455340_thumb.jpg

post-162816-1243455348_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Liten review, fikk den i går - skal brukes som skjerm no. 2.

 

Skjermen er helt grei - litt blassere i fargen enn min Dell 2407 widescreen (S-PVA panel), og litt lavere siden den er 16:9 og dell'en er 16:10. Ikke fullt så god contrast og godt bilde, men helt ok for prisen med tanke på at Dell'en var vel 5 ganger dyrere eller no..

 

Den kan vippes litt fremover og bakover, men har ikke høydejustering så vidt jeg kunne se.

 

Litt klønete meny på den - men er ikke noe voldsomt problem akkurat.

 

Ellers har den vga og dvi. Kun vga kabel medfølger.

 

Har ikke fått testet den i spill etc. ennå så kan ikke si noe om etterslep.

 

Min førsteoppfatning er at den er helt greit/ganske bra for prisen (var jo veldig billig til 1395,-), men ikke forvent uber-kvalitet. Den har et lite stykke igjen å gå før den kommer opp på nivå med Dell'en i fargegjengivelse, dog man kan gjøre den ganske god med en del fikling med innstillingene.

 

Min hadde ingen pikselfeil.

 

PS: Pakken har håndtak og er veldig enkel å bære om du må bære den hjem fra posten.

Endret av ZombieBobie
Lenke til kommentar

Bestilte i går!

Men trenger jeg DVI kabel? Gir det bedre bilde enn vga-d kabelen som medfølger?

Tenkte i så fall på forhånd å stikke innom Biltema for å kjøpe en

(DVI-D-kabel Tilkobling: Han–han. "84-654").

Arild

 

Liten review, fikk den i går - skal brukes som skjerm no. 2.

 

Skjermen er helt grei - litt blassere i fargen enn min Dell 2407 widescreen (S-PVA panel), og litt lavere siden den er 16:9 og dell'en er 16:10. Ikke fullt så god contrast og godt bilde, men helt ok for prisen med tanke på at Dell'en var vel 5 ganger dyrere eller no..

 

Den kan vippes litt fremover og bakover, men har ikke høydejustering så vidt jeg kunne se.

 

Litt klønete meny på den - men er ikke noe voldsomt problem akkurat.

 

Ellers har den vga og dvi. Kun vga kabel medfølger.

 

Har ikke fått testet den i spill etc. ennå så kan ikke si noe om etterslep.

 

Min førsteoppfatning er at den er helt greit/ganske bra for prisen (var jo veldig billig til 1395,-), men ikke forvent uber-kvalitet. Den har et lite stykke igjen å gå før den kommer opp på nivå med Dell'en i fargegjengivelse, dog man kan gjøre den ganske god med en del fikling med innstillingene.

 

Min hadde ingen pikselfeil.

 

PS: Pakken har håndtak og er veldig enkel å bære om du må bære den hjem fra posten.

Lenke til kommentar

Er det verd de ekstra hundre kronene for å kjøpe G2400WD istedet som har 1920x1200 oppløsning mot G2410HD sin 1920z1080 ?

 

BENQ G2400WD 24 Wide LCD skjerm, G2400WD 1920x1200, 4000:1, 5ms, DVI/HDMI, TCO-03 (G2400WD)

Koster 1849 hos Amentio.

 

Hvis man velger den skjermen hos Komplett som kun har DVI-D så må man vel koble til lyd med en phonokabel...

 

Har Komplett tilbudet på BenQ 24" LCD G2410HD utover denne uken? På Ukens tilbud står ikke denne skjermen oppført, men er likevel rabattert med 36%. Uten rabatt ville denne skjermen kostet opp mot 2100kr.

Lenke til kommentar

skjermen er bare på tilbud denne uken.. "crazy week"

 

1920x1200 i oppløsning gir større arbeidsflate.. jeg har det både på laptoppen min og på jobb-skjermen min. Hææææærligt å arbeide på...

 

Film og spill derimot er somregel bedre tilpasset 1920x1080

 

Det er ikke lyd på skjermen som er på tilbud, så nei du kan ikke bruke noe phonokabel på den.. men hvem bruker vel høytalere som er integrert i en pc skjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...