Gå til innhold

BenQ 24" LCD G2410HD Erfaringer ?


Fenixen

Anbefalte innlegg

Har ikke merket flimring på min.

 

Har du konfigurert skjerminnstillingene utover det som er fabrikkinnstilt?

 

Jeg prøvde å stille litt på fargene, for det virket som den var veldig mørkt i fargen(mye rødt) i alle fall i forhold til min bærbare PC som viste samme bilde i mye lysere farger. Jeg er ikke sikker på hvilken av de som viste fargene "riktig".

 

min var ganske blå under fabrikkinnstillinger i forhold til min Dell 2407. Måtte endre en del før jeg var fornøyd. Ellers har det vært ganske plug 'n play.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er paa utkikk etter min foerste lcd skjerm og denne var jaggu billig.

blir rart aa venne seg til widescreen formatet tror jeg men ser mange som ikke savner sine gamle crt skjermer.

 

lurer paa en ting dog, det staar paa siden at "Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen."

 

pikselfeil hoeres ikke bra ut, har man krav paa ny hvis dette forekommer? er det vanlig?

Lenke til kommentar
er paa utkikk etter min foerste lcd skjerm og denne var jaggu billig.

blir rart aa venne seg til widescreen formatet tror jeg men ser mange som ikke savner sine gamle crt skjermer.

 

lurer paa en ting dog, det staar paa siden at "Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen."

 

pikselfeil hoeres ikke bra ut, har man krav paa ny hvis dette forekommer? er det vanlig?

 

ISO-standarden seie bare kor mange maksimale pikselfeil som kan vere på skjermen før en kan klage på skjermen. Litt usikker på antallet, men er nesten en risiko en må ta ved kjøp av LCD-skjerm.

 

Har sjølv bestilt 2 av desse skjermane, så er spent på å sjå om begge er uten feil:P

Lenke til kommentar

Min var uten feil. Den teksten om ISO 13406 står på alle LCD skjermer til Komplett.no så det er ingenting spesiellt med denne skjermen.

 

Innsynsvinkel er det som er mest begrenset på denne skjermen spesiellt hvis en er ser ovenfra eller nedenfra, men når det er sagt så er den ikke spesiellt dårlig i forhold til andre skjermer i prisklassen. For mitt behov er det helt greit, men ikke vent en woha skjerm til bunnpris.

Lenke til kommentar

faar bare haape at min dukker opp feilfri da hehe.

 

ser at komplett ogsaa har en 22" samsung til samme pris. men denne er da 1680x1050. burde jeg heller gaa faar denne da jeg hovedsaklig bruker pc'n til spilling?

er redd for at jeg faar problemer med aa kjore spill i 1920x1080.

 

pc'n min bestaar av:

cpu Intel E6850 3.0GHz

mobo Abit IP35

4gb ram

Gainward 8800GT

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne i dag, men sliter med bildet. Jeg har valgt 1920*1080 oppløsning og kjører over DVI, men bilde fyller ikke hele skjermen, får kanter på begge sider, oppe og nede også blir bilde veldig uklart. Noen som har opplevd det samme?

 

har testet skalering alle skaleringsvalgene i nvidia kontrollpanelet og aspect instillingen i skjermen står på "full". Sikkert bare en liten instilling ettellerannet sted som må endres

 

Edit: Glem det, fant det ut. fant noe som het "Resize HDTV desktop" i nVidia kontrollpanelet som jeg måtte skru av.

Endret av Smeltelim
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
skjermen er bare på tilbud denne uken.. "crazy week"

 

1920x1200 i oppløsning gir større arbeidsflate.. jeg har det både på laptoppen min og på jobb-skjermen min. Hææææærligt å arbeide på...

 

Film og spill derimot er somregel bedre tilpasset 1920x1080

 

Det er ikke lyd på skjermen som er på tilbud, så nei du kan ikke bruke noe phonokabel på den.. men hvem bruker vel høytalere som er integrert i en pc skjerm?

Dette er en knall-skjerm til god pris. Har selv både 22 og 23,6-tommeren. Den har høy oppløsning, farge- og lyssterk skjerm og ser bra ut :!:

 

Eneste minuset er at skjermen blir utrolig varm og at det ikke er dreibar fot :(

 

Med mindre det er veldig viktig for deg kommer du til å bli fornøyd med denne! :!:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har et merke i nedre hørne av skjermen som jeg tror stammer fra da jeg tok av det klistremerket som satt der. Dette merket kan kun ses i en bestemt vinkel i lyset.

 

Jeg har prøvd å vaske dette bort, men det går ikke. Noen som har en anelse hvordan jeg kan få dette bort?

 

Får jeg ikke bort dette merket er jeg nødt til å sende inn skjermen til service.

 

En siste ting: Er det normalt at jeg ikke kan se forskjell på kvalitet mellom bruk av VGA og DVI? Jeg spiller av 1080p videofiler og kunne ikke se noen forbedring i bildet med bruk av DVI i stedet for VGA. Jeg merker veldig mye støy i bildet. Det er ikke den klarheten og kontrasten jeg hadde forventet meg av en Full-HD skjerm.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...