Gå til innhold

Noen som har vært i Nice?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig mange spisesteder i Nice, spesielt i den gamle delen av byen, så man behøver ikke å planlegge hvor man skal spise før kvelden. Holder å bestemme seg for hva man skal spise.

 

Når man blir lei overraskelser fra det franske kjøkken, så selger de svært god mafia pizza på "La canne a sucre" på hjørnet rett over gaten til "Le palais de la Mediteranee".

http://maps.google.no/maps?f=q&source=...12,39.34,,0,7.1

(Det er en plass med samme navn vegg i vegg. Vet ikke om det er samme kjøkken, men det er altså den på hjørnet jeg var på, den med mørke skilt.)

 

Vet ikke noe om hotellene rundt i Nice, men bodde på "Splendid Hotel". Litt forskjellig standard på rommene, men de som jobbet der ytet god service.

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar
Spendid hotel er et av de vi har sett på, hva var det som trakk ned standarden på rommene?

 

Hotellet er litt gammelt og slitt, og rommene er forskjellige. Men det manglet ikke på noe egentlig, eller når det manglet noe var de ansatte veldig imøtekommende. Helt grei plass for våres del.

Lenke til kommentar
Er det langt unna? Er det lett å komme seg dit?

 

Det er ikke langt, ca. 2 mil ihht. Google, men hvor lett det er å komme seg dit vet jeg ikke, ettersom jeg var på en organisert firmatur, der det bare var å sette seg på bussen til Antibes, Monaco og Cannes.

 

Monaco er også verdt et besøk og der er det vistnok en grei togforbindelse. Cannes er "bare en by" når det ikke er festival der, så den hadde jeg satt et stykke nede på lsiten.

 

Sam

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kommet hjem fra min første tur til Nice, og det ga mersmak. Vi brukte en del tid på stranden og ruslet mye rundt i de forskjellige bydelene og havnen. Et veldig koselig sted. Det går også en sånn sightseeing buss hvor du kan "hop on, hopp off", da kan du få en grei oversikt over byen.

I tillegg var vi i bl.a Cannes (ca 40 min tog) og Monaco (ca 30 min tog). Det var veldig greit å komme seg rundt med tog, stedene ligger "tett som hagl" begge veier. Antibes var en av stedene vi hadde tenkt å dra til, men det rakk vi ikke. Har fått det anbefalt av flere.

 

Dette var hotellet vi bodde på http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1...r_Provence.html

 

Jeg var kjempefornøyd. Stort rom, stort bad og perfekt belligenhet. Og doble glass slik at det var null støy fra gaten til tross for at vi hadde hjørnerom ut mot et veikryss.

Lenke til kommentar

Har vært i Nice, synes egentlig byen var bittelitt kjedelig, men det er koselig å gå og drive dank der, og nydelig om du liker å bade og sole deg. I tillegg er det et godt utgangspunkt for å utforske kysten litt - pass på å ta en dagstur til Monaco, og stikk innom akvariet (i Monaco altså). Styr unna Cannes, Antibes har jeg ikke vært i.

 

Bodde på Best Western Alba (ganske nær togstasjonen, litt lenger unna stranda, men likevel komfortabel gangavstand).

Lenke til kommentar

Jeg var i Nice for 3 år siden. Vi bodde i Biot (mellom Antibes og Nice) og tok toget som gikk langs kysten til Nice. Det var både rimelig og enkelt. I Nice er det flotte strender og store kjøpesentre. Anbefales på det sterkeste. Tog er nok det enkleste framkomstmiddelet. God tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...