Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skatelette på 50 mrd, der det innebefatter fjerning formueskatten som for en gjennomsnittsmenneske med lån og inntekt under 800 000 ikke vil gi meg en krone mer i lommen, men derimot gi Rimi Hagen 14 mill mer i lommen er jo ikke akkurat folkelig, men det var ikke det som var diskutert her =)

En liten kontakt med virkeligheten og ikke bare gamle slagord er en fordel. Rimi Hagen betaler ikke så mye som 14 millioner i skatt og kan derfor ikke få noen skattelette på 14 millioner. Dagens skattesystem er laget for at de rike skal slippe helt unna beskatning, men mellomklassen skal flås.

 

Og hvor i alle dager har du det fra at noen med inntekt under 800.000 ikke vil nyte godt av å slippe formueskatt? Er du klar over at 40% av formueskatten betales av pensjonister?

 

Og for de som har selektiv hukommelse så var det første Kristin Halvorsen gjorde som finansminister i 2005 å gi kraftig skattelette til de som tjente rundt en million. Samtidig har hun ikke i det hele tatt gjort noe med løftet om å "fjerne fattigdommen med et pennestrøk". :whistle:

Lenke til kommentar
Alt eller ingenting er et ganske godt prinsipp, men som sagt over, det virker som om FRP er ute etter muslimer, ikke religion i seg selv.

 

Islam er den eneste religionen vi har der det er påbudt med hodeplagg.

 

Sihk?

 

Dem glemte jeg. De bør heller ikke få bruke turban på skolen. Det beste hadde vært om alle fikk gå med det de ville, men når vi forbyr hodeplagg skal det ikke være unntak for religion.

Lenke til kommentar
Dem glemte jeg. De bør heller ikke få bruke turban på skolen. Det beste hadde vært om alle fikk gå med det de ville, men når vi forbyr hodeplagg skal det ikke være unntak for religion.

Nei, og det har hele tiden vært FrP sin intensjon, selv om sosialister har forsøkt å påstå det motsatte.

Lenke til kommentar
Vet du i det hele tatt konsekvensene av 50 mrd i skattelette? Støtter du deg på den klassiske mer til de rike og mindre til de fattige påstanden?

"Mere til de rike og mindre til de fattige" er den gamle påstanden de rødgrønne bruker i valgkampene for å advare mot Høyre og Frp. Det de faktisk har gjort er derimot det motsatte. Under Stoltenberg har antall milliardærer i Norge doblet seg, og fattigdommen som de skulle "fjerne med et pennestrøk" nekter regjeringen nå å snakke om.

 

For å sette 50 milliarder i perspektiv så bruker dagens regjering ca. 30 milliarder i året på å ødelegge afrikanske land gjennom uhjelp.

Lenke til kommentar
Finnes det usynlige religiøse symboler?

Det kommer vitterlig an på hva motparten reager på. Selv reagerer jeg på en heldekkende hijab, mens et lite kors rundt nakken, tenker jeg ikke engang over. Det er i så måte hva man selv legger i begrepet som får konsekvensene for handlingene. Jeg mener vi bør følge Frankrike og ikke tillate hijab på skole, men denne debatten handler om så mye mer.

 

:)

Lenke til kommentar
Så jeg vil heller at Haagen & Co skal få noen millioner av deres milliarder mindere,
Da må du slutte å stemme på de rødgrønne som sikrer disse milliardærene omtrent null i skatt.
enn at bestemor skal på anbud.
En utslitt utsagn brukt av de på venstresiden som ikke kan forsvare den politikken de bruker i eldreomsorgen. Et anbud betyr at:

-man setter krav til hva som skal leveres

-man skal faktisk skal kjøpe en tjeneste

-man velger det tilbudet som gir mest for pengene

 

De rødgrønnes alternativ uten anbud:

-man stiller ikke klare krav og kvaliteten på tjenesten er ofte elendig

-mange får ikke noe tilbud i det hele tatt

-man får mindre for pengene

 

Men betyr det vel at noen gamlinger lider og dør så lenge de rødgrønne får gjennomslag for sin symbolpolitikk?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Finnes det usynlige religiøse symboler?

Det kommer vitterlig an på hva motparten reager på. Selv reagerer jeg på en heldekkende hijab, mens et lite kors rundt nakken, tenker jeg ikke engang over. Det er i så måte hva man selv legger i begrepet som får konsekvensene for handlingene. Jeg mener vi bør følge Frankrike og ikke tillate hijab på skole, men denne debatten handler om så mye mer.

 

:)

 

Vel det er fordi du er kristen? Er ikke så rart at man ikke legger merke over det vettdu

 

 

:)

Lenke til kommentar
Islam er den eneste religionen vi har der det er påbudt med hodeplagg.

Nå er jeg veldig spent på om du klarer å dokumentere dette. Det er faktisk i Bibelen det står at kvinner skal bære hodeplagg, ikke i Koranen. ;)

 

Hvis du leste det siste innlegget mitt, så var poenget at vi må forby alle eller ingen hodeplagg i skolen. At det står i Bibelen at kvinner skal bruke hodeplagg (hvor, forresten?) har vel lite å si når det i hovedsak er muslimer, og ikke dagens kristne som bruker religiøse hodeplagg.

Lenke til kommentar
Det kommer vitterlig an på hva motparten reager på. Selv reagerer jeg på en heldekkende hijab, mens et lite kors rundt nakken, tenker jeg ikke engang over. Det er i så måte hva man selv legger i begrepet som får konsekvensene for handlingene.

Jada, en hijab er selvsagt mer synlig, men et kors er også synlig. Det blir uklart hvilke symboler som er "synlige nok" til å forsvare forbud, og da er det tilfeldigvis bare islamske symbol som trekkes frem.

Lenke til kommentar
Skal Sandberg straffe foreldre som drar med seg ungene sine i kirka og på tungetalemøter også? Eller er det bare muslimer som ikke får oppdra ungene sine i sin religion?

 

Støtter dette. FrP virker så hykleriske i religionsspørmålet. Jeg savner kritisme mot kristendommen også, men det tør de sikkert ikke siden halvparten av KrF's velgere har begynt å stemme på dem. Jeg synes de ganske enkelt og greit virker feige!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...