Gå til innhold

Sniktitt: Sony Ericsson Idou


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det er lite tilleggsutstyr til sony ericsson? Hehe, tror du skal titte litt på deres hjemmesider for å se hva som finnes. Ikke minst; SE kan f.eks. bruke alle bluetooth headset på markedet; med iphone er du låst til apple's eget, meget skrøpelige utgave ;)

 

1. Du kan ikke vandre inn på Elkjøp og kjøpe deg et JBL mini-anlegg med Sony Ericsson-dock. Du kan ikke vandre inn på Expert og kjøpe deg en Yamaha surroundreceiver med Sony Ericsson-dock. Du kan ikke besøke en Mercedes-forhandler og kjøpe deg Mercedes med innebygd Sony Erisson-dock. Osv ...

 

2. iPhone skal fungere med alle bluetooth-headset, så det du sier stemmer ikke.

 

Ellers må jeg si meg enig i at det er idiotisk av SE å ikke inkludere 3,5mm-jack. Selv om adapteret ikke tar stor plass, er det svært tungvint å alltid huske på å dra det med seg sånn i tilfelle man får behov for å koble telefonen til et musikkanlegg e.l.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Hiver meg på lasset her, i og med at min mobiltelefon erstatter min mp3spiller, så er det et krav at den har 3,5mm minijack, enkelt og greit fordi det er så ufattelig mye mer praktisk enn å drasse med seg en ekstra kabel uansett hvor man går. Mister man kabelen må man kjøpe ny. Elendig løsning!

 

Syntes også det begynner å bli på tide at selskapene begynne'

 

r å standardisere mot mini-usb, da alt blir enklere for forbrukeren om alle ladere passer om hverandre og alle telefoner kan lades via pc.

 

En ting SE skal ha skryt for er ihvertfall at de har gått over til S60, og ikke minst; kameraene i har i telefonene sine. Jeg har ikke sett en eneste telefon som kan matche SE på kamerafronten, min gamle SE k800i med 3,2mpx og xenon banket livsskiten ut av kameraet i min N95 8gb uansett setting. Nokia kan skryte så mye de vil av sin "Carl Zeiss optics", men de er ikke i nærheten av SE på kamerafronten.

Lenke til kommentar
Plasseringen av porten er jo forskjellig på telefonene. Men for å spare plass???? haha, synes nå at når man slipper å gå med headsett og ha mobilen foran munnen når man snakker så gjør ikke den 2x1cm overgangen ingenting. Er litt enig at når du har dobbel så lang ledning kan det være litt drit, med mindre du sitter i sofaen og faktisk kan legge telefonen på bordet når enn snakker. Synes også di skal få skryt for at man kan plugge laderen i samtidig som headsettet er koblet til. Har en htc nå, kun mini usb. DET er dritt det, må plugge ut telefonen hver gang den ringer, ingen mulighet for å lade når jeg hører musikk :(

Lurer på hvilken oldtidstelefon du har prøvd som ikke støtter mikrofon i fjernkontrollen over minijack. Det finnes INGEN unnskylding for å ikke ha vanlig jack.

 

chr, det er fordi GPS og metall er en dårlig kombinasjon.

 

eehh.. mitt fav. headsett har hverfall ikke microfon.. å tviler på ditt har det, da må enn over til overgang.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jiises

Lenke til kommentar
eehh.. mitt fav. headsett har hverfall ikke microfon.. å tviler på ditt har det, da må enn over til overgang.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jiises

 

Tja, i hvert fall en av mine tre hodetelefoner har støtte for å bytte ut ledningen med en som har innebygget mikrofon. Poenget var at man kan ha støtte for mikrofon via 3.5mm port og at propertiære løsninger ikke har livets rett. Mini-/micro-usb og 3.5mm port og man har alt man trenger, fullstendig unødvendig å gå til innkjøp av adaptere av alle mulige størrelser og fasonger.

Lenke til kommentar
eehh.. mitt fav. headsett har hverfall ikke microfon.. å tviler på ditt har det, da må enn over til overgang.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jiises

Wow skjønner du det fortsatt ikke? Ditt argument for propitær løsning var at da kan man ha mikrofon i fjernkontrollen. Jeg sier at ALLE mobiler (både minijack eller propitær) kan det så argumentet ditt er ugyldig. Da kan du jo selv velge om du vil bruke fjernkontroll med mikrofon i for å slippe å ta opp telefonen av lommen (som du tydligvis foretrekker), eller om du vil slippe den irriterende overgangen og bare bruke headset og snakke i telefonen dersom det ringer. Uansett har ikke den propitære løsningen noen fordel! Skjønner du det nå?

Lenke til kommentar

Grensesnittet som Idou etterhvert kommer på markedet med kommer til å være veldig SE-påvirket. Det var tidlig snakk om at denne skulle ha det nye grensesnittet til Symbian Foundation, men ser ut til å bare bli en egen utgave av S60 v5.

 

Håper denne kommer i år :)

Lenke til kommentar

Synes iPhone sin løsning med minijack, men med støtte for én ekstra "tupp" på jack'en for mikrofon og "fjernstyring" er en bra løsning. Gjør den kompatibel med vanlig minijacker og samtidig muligheten for fjernkontroll og handsfree.

 

Får til og med kjøpt en dings som tillater deg å bruke egne høretelefoner da det er mic/fjernkontroll med en ny minijack utgang (vanskelig å forklare).

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...