Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tema norsk hovedmål eksamen vg3


Anbefalte innlegg

Jeg valgte oppgave 4 (å analysere reklamen) og tror egentlig det gikk ganske bra :yes: men stresset med å holde det under 1200 ord. skrev 1180 eller noe, for det ble sagt at skrev du over det satte sensoren høye krav til at det skal være verdt det. Det står jo i kunnskapsløftet at det er bedre at et svar er kort og konsist enn langt og utflytende.. :hmm: På heldagsprøven min skrev jeg 1270 ord og da sa læreren at man ikke burde skrive så langt, men det gikk bra her fordi jeg skrev så bra :innocent: så håper for dere som skrev over 1300 ord sin del at det var bra skrevet :thumbup:

 

Ellers så gleder jeg meg til onsdagen (har nynorskeksamen) er ferdig for da er det ferie! :dribble:

 

Jeg skrev også oppgave 4, men skrev over 2200 ord. Kunne aldri ha skrevet mindre uten å miste viktige poeng tror jeg ikke... Brukte ca. halve tida på å skrive disposisjon og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sykt... du får ha lykke til med sensuren.

 

Hm... Læreren vår sa aldri noe om noen øvre grense på 1200 ord. Ei venninne av meg skrev ei side mer.

Dessuten skrev jeg faktisk mindre enn jeg pleier å skrive på skrivedager...

 

 

Neida, det var ikke noen øvre grense på 1200 ord, men hun sa bare at de beste stilene pleier å ligge mellom 800-1200 ord. siden sensorene har så mange stiler å rette på så kort tid setter de pris på kortere og mer konsise svar og belønner ofte for det.. men asså hvis du og venninnen din skriver dødsbra på 2200+ ord så går det sikkert fint :thumbup:

 

bare glad jeg er ferdig nå jeg :!:

Lenke til kommentar
Jeg valgte samme oppgave, og omtrent samme antall ord.

Jeg følte at jeg fikk skrevet en god artikkel, men håpet at jeg klarte å treffe oppgaven. Min besvarelse dreide seg ikke så mye akkurat konkret om "kulturmøter", men dreide seg mer om kulturforandringen fra før opplysningstiden fram til nå, kulturhomogeniseringen man ser i vestlige land, rasisme og innvandring og dets innvirkning på kultur, et cetera.

 

Hva med deg?

 

Jeg gikk inn på mye av det samme som deg. Jeg la kanskje mest vekt på hvilken rolle kulturmøter har hatt i utviklingen av samfunnet. Da kanskje spesielt med tanke på den europeiske ekspansjonen og den nordamerikanske kulturpåvirkningen i dagens samfunn.

 

Om oppgaven kan tolkes på en så åpen måte som jeg håper på, kan det ha gått ganske bra faktisk!

Alt avhenger om hvor mye de vektlegger at jeg skulle konkret skrive om, eller komme med eksempler på disse "kulturmøtene", for det slet jeg med.

 

Faen. Ut i frå det eg har lest av det de andre skreiv på oppgåva 6 så har eg skreve oppgåva på ein heilt anna måte. No blei eg faktisk redd for feiltolking. Håpa eg står :/

Lenke til kommentar

Hei! Jeg valgte oppgave 3; ser ikke ut som om så mange her valgte samme oppgave :p

men det jeg lurte på var i alle fall om noen visste hva som skjer når man glemmer å skrive kilder...

Jeg hadde ingen kilder utenom oppgaveheftet og så dum som jeg er glemte jeg å skrive

"Kilder: ingen kilder"...

 

Har lest at man stryker hvis man ikke oppgir kilder, er det sant??? også når man ikke har brukt noen??

Please svar!

Lenke til kommentar
Hei! Jeg valgte oppgave 3; ser ikke ut som om så mange her valgte samme oppgave :p

men det jeg lurte på var i alle fall om noen visste hva som skjer når man glemmer å skrive kilder...

Jeg hadde ingen kilder utenom oppgaveheftet og så dum som jeg er glemte jeg å skrive

"Kilder: ingen kilder"...

 

Har lest at man stryker hvis man ikke oppgir kilder, er det sant??? også når man ikke har brukt noen??

Please svar!

 

Jeg valgte oppgave 6, og oppga heller ingen kilder. Du sier at du ikke brukte noen, så da har du vel heller ingen å oppgi?

Lenke til kommentar

takk for svar:) glad jeg ikke er den eneste som ikke skrev kilder...Håper du har rett i at det går greit så lenge man ikke har kilder.

 

Læreren vår har sagt at vi ikke trenger å oppgi noe av det som står i oppgaveheftet som kilder; håper han har rett også! Skal spørre han imorra

Lenke til kommentar
Hei! Jeg valgte oppgave 3; ser ikke ut som om så mange her valgte samme oppgave :p

men det jeg lurte på var i alle fall om noen visste hva som skjer når man glemmer å skrive kilder...

Jeg hadde ingen kilder utenom oppgaveheftet og så dum som jeg er glemte jeg å skrive

"Kilder: ingen kilder"...

 

Har lest at man stryker hvis man ikke oppgir kilder, er det sant??? også når man ikke har brukt noen??

Please svar!

Jeg skrev ikke opp noe fordi jeg ikke brukte noe... Brukte ikke boka, eller noen andre kilder bortsett fra vedlegget... Klager hvis jeg får stryk for å ikke ha skrevet "Kilder: Ingen". Blir bare for dumt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...